Felvillant a "túl meleg a hűtővíz". Mikor felnyitottam a kocsit vizes volt a belső és kevés a víz. Hol a baj?
Skoda Fabia 2005
Sziasztok!
Menet közben felvillant a meleg hűtővíz. Felnyitva a motorháztetőt vizes volt a tartály környéke a tartályban pedig alig volt - de volt - víz.
Felöntöttem, tovább jöttem (kb. 5 km-t) 2000-s fordulaton (három henger).
Ahogy nézem, nyomás nélkül (már?) nincs szivárgás.
Mi lehet a baj?
(Tartályt mindenképpen kell cserélnem, mert eltört az egyik rögzítője.)
"Tartályt mindenképpen kell cserélnem, mert eltört az egyik rögzítője."
Akkor tudod mi a baj.
"Akkor tudod mi a baj."
Hát nem az, hogy a tartályon törött az egyik fül, ha egyébként a helyén van és nem lyukas.
Inkább az, hogy nyomás alatt a rendszer valahol kifújta a vizet.
És túlmelegedett.
A kérdés az, hogy mi volt előbb:
- valahol ereszt a rendszer, lecsökkent a hűtővíz és emiatt melegedett túl
- először túlmelegedett, pl. el van tömődve a hűtő, és a megnőtt nyomást a kiegyenlítőtartály sapkája kiengedte. Mert ez a dolga. (Én erre a sorrendre tippelnék.)
- vagy egyébb okból nőtt meg a nyomás a megengedettnél nagyobbra. 1. levegő van a rendszerben és az hő hatására kitágul vagy 2. az autó hengerfejes és az égéstéri nyomás érvényesül a hűtőrendszerben is.
Először történt (nyilván) és több, mint 100 km után.
Esetleg attól nem lehet, hogy alapból kevesebb volt a szükségesnél a víz?
Nem tartom kizártnak, hogy nem öntöttem esetleg fel, de már kellett volna.
Majd eldöntöd hogy te vagy a hülye vagy tönkre ment valami.
Azért hogy itt össze vissza dadogsz, ebből nem tudunk meg semmit.
#3
Figyeld meg, hogy mit csinál most:
Szagold meg a hűtővizet, hogy van-e kipufogógáz szaga.
Álló helyzetben hagyjad járni addig amig kinyit a termosztát, vagyis a hűtőhöz csatlakozó mindkét cső el nem kezd melegedni. Közben figyeld, hogy nem csöpög-e. Óvatosan megtapogathatod a csőcsatlakozásokat, hogy nem nedvesek-e.
Ha éppen mész valahova, akkor állj meg 10-20 km múlva, és nézd meg, hogy van-e nedvesség a hűtőtartály sapkája körül.
Van légtelenítő a hűtőrendszeren?
"Nem tartom kizártnak, hogy nem öntöttem esetleg fel, de már kellett volna."
Egy jó állapotú hűtőrendszert nem kell utántölteni. Időnként meg kell nézni, hogy azonos motorállapotnál nem változott-e a szint,és ennyi.
krwkco-nak is köszönöm a választ! :)
Igyekszem ezeket is megnézni! :)
"Ma van a kocsi szakinál. Első blikkre a termosztat hibásodott meg."
Ha azonnal, vagy rövid időn belül megálltál, amikor a műszerfal túlmelegedést jelzett, akkor egyedül a termosztát hibája miatt nem lett volna ekkora vízveszteség. Mert a lámpa előbb jelez, mint ahogy a túlnyomás létrejön és ahhoz is idő kell, hogy a kiegyenlítőtartály nyomásszelepe nagyobb mennyiségű vizet kiengedjen.
Én inkább arra tippelnék, hogy lyuk van a hűtőrendszeren, ahol kimegy egy kis fagyálló. Helyette lehüléskor levegőt szív be. A levegő szép lassan felhalmozódik és már alacsonyabb hőmérsékleten kitágul és kinyomja a vizet, mielőtt a rendszer túlmelegedne és a műszerfal jelezne.
Ha kicserélik a termosztátot és légtelenítenek, akkor egy ideig megint minden jó lesz. De a hiba oka nem múlik el. Ha tudod, kérd el a termosztátot és ellenőrizd le egy fazék felmelegedő vízben. Ha jó, akkor számíthatsz rá, hogy a baj újra elő fog jönni.
Addig is minden indulás előtt ellenőrizd a hűtővíz szintjét és minden megérkezéskor, azt, hogy van-e nedvesség a kiegyenlítőtartályon. És mégegyszer: a hiba nem azonnal fog vízveszteséget okozni.
Köszönöm! :)
Mikor leadtam a szervizben, jeleztem, hogy valahol elmegy a víz, mert X időnként rendszeresen fel kell öntenem.
Mivel, még nem kaptam vissza, feltételezem, a termosztatcsere tényleg nem segített.
Köszönöm a tippet!
Majd, akkor még jelzek, hogy mivel kaptam vissza, ha visszakapom. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!