Axiálcsuklót (kormányösszekötő) hogyan kell ellenőrizni?
Megemelt állapotban, úgy ellenőrzöm le, hogy a kerék rajta van és azt mozgatom meg vagy a kereket leveszem és kézzel a rudat rángatom meg?
Azért merült fel bennem a kérdés mert a bal oldalon kerék nélkül kézzel rángatva is érzem hogy kotyog az axiál csukló, de jobb oldalon kézzel rángatva semmi, masszív az egész, de ha felrakom a kereket és akkor erősen rángatom, akkor egy nagyon minimális kotyogást érzek.
Mások, hogyan ellenőrzik le?
Köszönöm a válaszokat.
Tudom nem erre a válaszra vársz, de ha ezt nem tudod, akkor inkább keress valakit, aki ért hozzá.
Ellenőrizni úgy kell, hogy autó felemel, kerék a helyén, oldalirányban megrángatod. De vannak a dolognak buktatói, amikbe egy kezdő/nem hozzáértő bele tud szaladni. Például, ha lógást érzel, az lehet külső gömbfej, belső gömbfej, de akár kitámasztó gömbfej is. Egyedül nem mindig egyszerű kitalálni, hogy melyiknek a lógását érzed, főleg ha kezdő vagy a témában. Autószerelőként mondom, hogy még mi is legtöbb esetben hívunk egy kollégát segíteni, mert két kéz nem mindig elég ahhoz, hogy pontosan behatárold a problémát. A másik hiba pedig az szokott lenni kezdőknél, hogy túl erősen vagy túl nagyokat tanítanak rajta, akkorát, hogy elkezdik a kormánymű holtjátékát, vagy esetleges minimális lógását érezni és erre hiszik azt, hogy az összekötő lóg. Elkezdenek mindent kicserélni eszetlenül, aztán csodálkoznak, hogy továbbra is érzik a lógást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!