Külső féltengely csuklót nehéz otthon cserélni?
A gondot az otthoni szervizelésnél legtöbbször nem maga az alkatrész csere okozza, hanem ha menet közben derül ki, hogy van pár olyan kis mütyür amit cserélni, vagy pótolni kell, de egy háztartásban viszonylag ritkán fordul elő. Ellentétben egy műhellyel.
Meg persze amikor a gyártó gondoskodik róla, hogy csak spéci, direkt oda fejlesztett szerszámmal boldogulj.
Inkább cseréld egyben a komplett féltengelyt.
Renaulthoz vettem újonnan mostanában 14 ezerért.
Ezek már tényleg ilyen vicces 1000ft-os tételek, a szopás a csuklócserével meg hatalmas. (volt, hogy opelnál kb 1 napig csináltam, zéger-gyűrűs csukló, az is rásajtolva a rúdra)
#3 Az F Astrámból 10 perc alatt kikapom a csuklót ott helyben, az új ára pedig 19 ezer (Meyle). A legolcsóbb féltengely 58 ezer, a legolcsóbb normális márkából pedig 83 ezer (SKF), ráadásul utána még töltögethetem vissza a váltóolajat is.
A H Astrámnál már tovább tart, mert ígyis-úgyis ki kell húzni a féltengelyt, mivel nem külső gyűrűs, hanem belső. Viszont akkor is, a csukló ára 37 ezer (SKF), a féltengelyé meg 76 ezer (rövid, SKF) és 121 ezer (SKF, hosszú).
Szóval én nem tudom, hogy a Renault milyen papírmasé féltengelyt használ, ami csak 14 ezerbe kerül, de hogy az olyan autótól megszabadulni kell, nem pedig féltengelyt venni bele, az is biztos.
Honnan tudjuk, hogy számodra mi számít "nehéz"-nek?
Ha nincs benne gyakorlatod, sem megfelelő szerszámod, akkor bizonyára nehéz.
Viszont egy vezérműtengely cseréhez képes semmiség.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!