Téli gumi csere nyárira most?
3 napra nem lehet megmondani a pontos időt, nemhogy 30ra.
Jelenleg meg egy fok van, hajnalban nálunk fagyott. En biztos nem cserélném. Ha meg kopik, hát kopik. Ha zavarna busszal járnék.
Győrben, ahol lakom, ma reggel -3 fok volt. És ez az ország egyik legkevésbé fagyveszélyes része. Simán el tudom képzelni, hogy ma még a délelőtt közepén is lehetett lefagyott útszakasz a Bakony árnyékos északi útjain vagy a Bükkben, Börzsönyben.
A téli gumit meg minek sajnálod? Ha a nyárit koptatod el, az nem baj? Amúgy meg a legtöbb ember azért cserél gumit, mert régi (és merev) nem azért, mert a profilmélysége már túl kicsi.
Ket es fel honapot futott teli gumik vannak, azert sajnalom es nem terveztem jovore ujat venni 55/darabaron.
Illetve kapott az auto uj nyari felniket es nem birom mar nezni, hogy nincs fent. A nyariakat pedig nem sajnalom, mert kap ujat tavasszal.
Rabeszeltetek, a februart meg megvarom.
Mindennap látom ezt a kérdést nem tudom hogy te írtad-e ki azokat vagy olvastad-e már, de akkor is írtam hogy április közepéig tök felesleges lecserélni mert addig simán lehetnek fagyok meg +7 fpok alatti átlag hőmérséklet meg csapadékos idő akár fagyponthoz közel amire jobb még a téligumi. Márészt annyira nincs meleg hogy kopjon úgy hogy 2-3 év múlva a kukába végezze. Ahhoz azért az kéne hogy 15-20 fokok legyenek állandóan és persze jó meleg aszfalt akkor kopna és akkor megérteném hogy lecserélnéd.
Ezt a 30 napos előrejelzést nem szabad komolyan venni még 5 nappal előre sem tudnak jelezni mert annyira még nem fejlett ez a dolog.
Meg gondolj bele mi van ha hirtelen leesik a hó vagy fagy lesz és mondjuk az éjszaka közepén amikor simán van fagy esetleg pici jég valami miatt és akkor kéne útra kelned?
ennyitől nem lesz baja a gumidnak.
Én mindig április közepén cserélem és voltak már iylen időszakok amikor melegebb volt, sőt áprilisba is volt már olyan hogy simán lehetett volna cserélni de még nem tettem meg. Azok a téli gumik ma 8 évesek, igaz az autót gumikkal együtt eladtam egy ismerősömnek de a mai napig azokkal a gumikkal használja csak mert én cserélem le neki amikor jön az idő és az autót is én szervizelem amit itthon garázsba megtudok oldani persze. Tehát az autó állapotát ismerem, meg azt mi van benne mint alkatrész mivel ha baja van egyből hozzám hozza, ha nem tudok vele mit kezdeni akkor én viszem szervizbe, illetve szervezem meg, annyi különbséggel hogy a tulajjal egyeztetnek és nyilván a tulaj fizeti. Tehát azok a gumik ennél jobb időkbe is voltak használva és még semmi bajuk! 2 évente gumissal mgszoktam nézetni meg centiroztatni is szoktam és egy szót nem szóltak, pedig olyanhoz viszem akit ismerek és bármit lát rajta egyből szól és ad javaslatot mit lehet vele kezdeni, a döntés meg az enyém.
Nekem egész nyáron téli volt rajta, mert már 3 téli szezonon van túl, gondoltam lekopik őszig, de nem, igy most még a telet kihúzza.
Tavasszal veszek rá új nyárit, ősszel meg új télit.
Egyébként nem sokat járok, évente kb. gyenge 10 ezer kmert. :P
Ha csak nappal mész akkor még lehet ok is. Bár ki tudja, márciusban leeshet fél méter hó.
De reggel mínusz fokok vannak még bőven, én meg ekkor járok munkába, úgyhogy én nem cserélném. Ha a napi minimumhőmérséklet már nem megy 5 fok alá, akkor cserélem. Február végére is 0 fokot mondanak.
Csak én nem tudom értelmezni ezt a 4-est? Fel akarsz rá tenni egy nyári gumit most, amit majd tavasszal lecserélsz egy másik nyári gumira, és az egésznek az lenne a célja hogy óvd a jelenlegi 2,5 hónapot futott téli gumijaidat hogy jövőre is jók legyen?
Nem maradt ki valami fontos részlet, pl hogy egy driftautóról, vagy Bugatti Veyronról beszélünk? :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!