Hogyan lehetséges hogy sok új/mai autót még a mai napig is alapból Halogén izzókkal szerelnek?
Szerintetek hogyan lehetséges ez? És még veszik is.
Ennyire nincs igény a modern technikára?
Ugyebár kb mindenkinél elérhető feláras opcióként legalább Xenon de inkább LED es fényszóró,menetfény stb. ám mégis tele az út ezekkel a ‘h*gy sárga’ fényszórós új autókkal.
Pl. Passat B8, Golfok 7 8 stb. Audi, 1,2 3as BMW stb(itt még az ikonikus karika sincs halogénnél)
És mégcsak nem is kis városi autók, de nemhogy a főfényszóró , de még a menetfény sem LED bennük (alapból)
Ugyebár van sok ‘luxus’ autó ahol ezek alapok,de hogyhogy nem minden új autóban alap?, és milyen indulatból spórolja le valaki egy új autón ezt a filléres opciót?
Szerintetek?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nekem halogén van. A család, aki 2013-ban az autót konfigurálta, nem pipálta be a LED lámpákat elöre. Az ürge mondta nekem, hogy 2 ember is vásárlási szándékkal jött, de a halogénlámpa miatt nem vették végül meg. Elmondása szerint 3000€-t sporoltak meg különbözö extrákon rendeléskor.
Viszont az autót igy sem mondanâm szegényes felszereltségünek.
Drága és szerintem ez az oka. Inkább ülésfütés, meg tetösin, vonohorog legyen az autóban mint külön extra.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az emberi szem az 535nm hullámhosszú fényre a legérzékenyebb. Az ilyen fényt nátrium lámpák közelítik a legjobban. Az izzószálas halogén lámpa spektrumának nagy része is ennek a hullámhossznak a közelébe esik ezért a lámpa fénye jobban látható, mint a gázkisülő fényforrásoké vagy a LEDé.
E-mellet nem elhanyagolható az a tényező sem, hogy a LED lámpás autók sugárzási képe a megfelelő bevilágítási szög mellett a szembejövőt elvakítja, emiatt azt olyan bevilágítási szögbe kell állítani, ami a járművezető szempontjából elégtelen. A megoldás olyan optika kifejlesztése lenne, mely a LED felület alapú fényképzését, - ami már alapból egy irányított szögsugárzás - az izzólámpás, vagy gázkisülő fényforrás pont szerű fénykeltésére alakítja. Az így létrejött fénysugárzás már jól irányítható.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Köszönöm mindekinek aki válaszólt, édekes hogy mindenki más vélményen van :) 12#nek, érdekes és kössz a szaki’ magyarázatot
Viszont nem értem a Xenon ellen irányuló úgymond utálatot, volt/van több autómban is, max annyi hogy drága cserélni. De hát ez van, nem nagy valami 4-5 évente ..
De én jobban láttok vele mint a natúr halogénekkel.
Nekem ‘BMW Adaptív LED’ fényszóróim vannak, amik este mindig hosszúval/ ‘maxon’ működnek autómata beállítás mellett, és a szembenjövök/előttem lévők hatására és /fényre fordulnak fel le jobbra Balra, vagy kapcsolnak ki be belőle részek stb. Bevallom nagyon tetszik hogy mindig mozog és igen nagy szerepet játszott a vásárlásban és ritka még ebben a ketegóriában is (F01 750i 2014)
A legtöbb Xenon/BiXenon-os
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!