Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan lehetséges hogy sok...

Hogyan lehetséges hogy sok új/mai autót még a mai napig is alapból Halogén izzókkal szerelnek?

Figyelt kérdés

Szerintetek hogyan lehetséges ez? És még veszik is.

Ennyire nincs igény a modern technikára?

Ugyebár kb mindenkinél elérhető feláras opcióként legalább Xenon de inkább LED es fényszóró,menetfény stb. ám mégis tele az út ezekkel a ‘h*gy sárga’ fényszórós új autókkal.

Pl. Passat B8, Golfok 7 8 stb. Audi, 1,2 3as BMW stb(itt még az ikonikus karika sincs halogénnél)

És mégcsak nem is kis városi autók, de nemhogy a főfényszóró , de még a menetfény sem LED bennük (alapból)


Ugyebár van sok ‘luxus’ autó ahol ezek alapok,de hogyhogy nem minden új autóban alap?, és milyen indulatból spórolja le valaki egy új autón ezt a filléres opciót?

Szerintetek?



2022. febr. 13. 15:25
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:

Nekem halogén van. A család, aki 2013-ban az autót konfigurálta, nem pipálta be a LED lámpákat elöre. Az ürge mondta nekem, hogy 2 ember is vásárlási szándékkal jött, de a halogénlámpa miatt nem vették végül meg. Elmondása szerint 3000€-t sporoltak meg különbözö extrákon rendeléskor.

Viszont az autót igy sem mondanâm szegényes felszereltségünek.


Drága és szerintem ez az oka. Inkább ülésfütés, meg tetösin, vonohorog legyen az autóban mint külön extra.

2022. febr. 15. 10:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 D.O.81 ***** válasza:
100%

Az emberi szem az 535nm hullámhosszú fényre a legérzékenyebb. Az ilyen fényt nátrium lámpák közelítik a legjobban. Az izzószálas halogén lámpa spektrumának nagy része is ennek a hullámhossznak a közelébe esik ezért a lámpa fénye jobban látható, mint a gázkisülő fényforrásoké vagy a LEDé.

E-mellet nem elhanyagolható az a tényező sem, hogy a LED lámpás autók sugárzási képe a megfelelő bevilágítási szög mellett a szembejövőt elvakítja, emiatt azt olyan bevilágítási szögbe kell állítani, ami a járművezető szempontjából elégtelen. A megoldás olyan optika kifejlesztése lenne, mely a LED felület alapú fényképzését, - ami már alapból egy irányított szögsugárzás - az izzólámpás, vagy gázkisülő fényforrás pont szerű fénykeltésére alakítja. Az így létrejött fénysugárzás már jól irányítható.

2022. márc. 8. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:
#12 Érdekes a felvetésed. Ha ez igaz a bevilágítási szög vonatkozásában, akkor az ipar és a közlekedésbiztonság hogy engedhette egy rossz konstrukció elterjedését, amely esetén nem érhető el a helyes beállítás?
2022. márc. 8. 22:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 D.O.81 ***** válasza:
51%
#13 Szerinted a német mostanság tud autót építeni? Mert nagyon úgy tűnik, hogy elfelejtette hogyan kell azt csinálni...
2022. márc. 8. 22:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 A kérdező kommentje:

Köszönöm mindekinek aki válaszólt, édekes hogy mindenki más vélményen van :) 12#nek, érdekes és kössz a szaki’ magyarázatot


Viszont nem értem a Xenon ellen irányuló úgymond utálatot, volt/van több autómban is, max annyi hogy drága cserélni. De hát ez van, nem nagy valami 4-5 évente ..

De én jobban láttok vele mint a natúr halogénekkel.

Nekem ‘BMW Adaptív LED’ fényszóróim vannak, amik este mindig hosszúval/ ‘maxon’ működnek autómata beállítás mellett, és a szembenjövök/előttem lévők hatására és /fényre fordulnak fel le jobbra Balra, vagy kapcsolnak ki be belőle részek stb. Bevallom nagyon tetszik hogy mindig mozog és igen nagy szerepet játszott a vásárlásban és ritka még ebben a ketegóriában is (F01 750i 2014)

A legtöbb Xenon/BiXenon-os

2022. márc. 9. 00:09
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!