Stunt man kérdése:
1.9 tdci motornál bypass szelep (wastegate) már alapjáraton koppig kinyit. Mi lehet a baj?
Figyelt kérdés
Renault mégane combi autómnál éreztem hogy nem jó valami, csak 3200-as fordulaton kezd húzni. Rá néztem a turbóra és látom hogy ha megindítom, már alapjáraton teljesen kinyit a wastegate szelep (nem tudom magyar megnevezését, nem akarok hülyeséget irni). Map szenzorra gyanakszom. Mi lehet a probléma?2022. febr. 6. 23:57
1/4 anonim válasza:
Wastegate = megkerülő-szelep (ha egybe van építve a turbóval, akkor drucklabda). Ez a felesleges kipufogógázt vezeti el, amikor a turbó már a beállított töltőnyomást előállította és felesleges lenne tovább pörgetni.
Blow-off (pop off, vagy BoV) = lefújó-szelep, a felesleges többletnyomást (levegőt) kiengedi a szabadba. Ennek a zárt verziója a bypass-szelep, ami nem a szabadba engedi ki, hanem visszakeringeti a levegőt a rendszerbe.
Most akkor nálad melyikkel van gond?
2/4 anonim válasza:
Diesel esetén egyértelmű hogy waste mert lefujo nincs
3/4 anonim válasza:
Ahonnan a vákumot kapja, ott elkokszolódott valami. Leginkább az EGR.
Ezért kap teljes vákumot, és hamar nyit.
4/4 A kérdező kommentje:
Wastegate van, bocsánat. Egr szelepet kipucoltam, de ma veszek féktisztitót és és ki fújom sűritettel a tömlőket is.
2022. febr. 7. 11:19
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!