Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért vágták el az összes...

Miért vágták el az összes biztonsági övet baleset után?

Figyelt kérdés

50-el belementem egy autóba, amelyik szabálytalanul kikanyarodott elém jobbról. A sofőr elismerte a felelősséget. Légzsákok kinyíltak, szélvédő betörött, ugyanakkor az elektronika és a motor ép maradt, mivel picit jobbra tudtam rántani, ezért a bal első rész sérült na legjobban.


Ennek ellenére letotálkározták, mikor pedig mentem aláírni a jegyzőkönyvet a roncstelepre, akkor láttam, hogy az összes biztonsági övet elvágták, a hátsó részen pedig még a műanyagot is szétbarmolták az övek mellett.


Aki aláíratta a jegyzőkönyvet, azt mondta, hogy ez a biztosítási csalás kockázatának elkerüléséhez kellett, de ez a történet nekem nagyon sánta. Lízingelt autóról beszélünk, tehát nem saját a kár, de akkor is érdekel, hogy miért kellett a baleset után még jobban szétbarmolni szerencsétlen autót. Mint megtudtam a forgalomból nem vonják ki, hanem értékesítik.


Szóval mi a pontos ok? Valaki hallott hasonlóról?



2022. febr. 6. 01:31
 1/10 A kérdező kommentje:
sérült a legjobban*
2022. febr. 6. 01:32
 2/10 anonim ***** válasza:
80%

Csak tippelgetni tudok. Ha újabb autóról van szó (ha lizingelt akkor valószínűleg az) akkor lehet biztonsági okból. Az öveknél van egy pirotechnikai patron ami ütközéskor elsül és megfeszíti az övet. Ha esetleg eladják az autót és nem cserélik ki akkor ha valaki más balesetezik vele akkor érheti kellemetlen meglepetés.

Vagy kellett az alapanyag.

[link]

2022. febr. 6. 01:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:
Direkt utánanéztem a baleset után és a hátsó üléseknél nincs patron. Mindenesetre köszi a választ.
2022. febr. 6. 03:54
 4/10 A kérdező kommentje:
2019 es autó egyébként.
2022. febr. 6. 03:55
 5/10 krwkco ***** válasza:
95%

Szerintem azért, mert balesetnél az öv, ahol ülnek programozottan megnyúlik. És egy következő ütközésnél nem olyan nyúlást és visszatartó erőt produkálna.

Hogy miért vágták el azokat is ahol senki sem ült? Biztos, ami biztos alapon. Utólag nem lehet (vagy nem egyszerű) megállapítani, hogy ült-e az ülésben valaki. És akik úgy döntöttek hogy mindet el kell vágni, egy fillért sem vesztettek ezen. Ez a fokozott óvatosság nekik semmibe sem került.

2022. febr. 6. 08:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
93%
Egyrészt mert a modern kocsikban van úgymond feszítő patron az öveknél, ami ütközéskor elsül. Így az az öv már használhatatlan. Plusz akkora erők dolgoznak hirtelen lassuláskor ami az öv anyagát is megterheli. Így elvágják, hogy véletlenül se tudják eladni mint bontott de jó öv.
2022. febr. 6. 09:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
98%

Na szóval.


A patronoknál van jelzés, tehát mikor elsül, az övcsat meggyengített "perforált" helyen megreped és egy ilyen kis Piros/sárga elég jól látható kártya kiugrik, amit visszatuszkolni sem tudsz, vagy csak a repedés mögötti sárga műanyag válik eléggé egyértelműen láthatóvá.

Ezen felül ha kiszeded a patront (rejtett helyen van,burkolat mögött) azon is látszik, abban van egy vékony műanyag biztosító pecek,vagy plomba ez is elszakad mikor a patron elsül, de ha mindezek nem egyértelműek magán a szerkezeten is látszik hogy elsült, pl az övcsat alatti rész harmónika össze van rántva meg stb stb.


Hátul többnyire nincs patron, ott csak a csaton látszik hogy már használva volt, a burkolati műanyag elreped, és kiugrik a jelzés.



Totálkározni (GTK) akkor szokták az autót ha a javítás meghaladja az autó értékét, lehet a kaszni megcsavarodott, vagy gyűrődőzónák sérültek, ettől lehet a motor váltó futómű jó, de a javítás nem gazdaságos.

Vágni csak az elsült bejelzett öveket szokás, hogy bontáskor véletlen se legyen az hogy bekeveredik a jó alkatrészek közé, bár sejtem hogy kicserélték az össz övet meg egy jó pár alkatrészt sérültre, hogy mikor az autó továbbértékesítődik a rossz alkatrészek legyenek benn, és a jó öveket kéz alatt eladják, sejtem a jegyzőkönyvben is valahol valamiképp kacifántosan benne van az összes öv sérülése.


"Aki aláíratta a jegyzőkönyvet, azt mondta, hogy ez a biztosítási csalás kockázatának elkerüléséhez kellett, de ez a történet nekem nagyon sánta. Lízingelt autóról beszélünk, tehát nem saját a kár, de akkor is érdekel, hogy miért kellett a baleset után még jobban szétbarmolni szerencsétlen autót. Mint megtudtam a forgalomból nem vonják ki, hanem értékesítik."


Csak mondott valamit, neki az volt a lényeg hogy a papír alá legyen írva, a bontósnak/kárfelmérőnek semmi az égeggyadta világon köze nincs igazából az ügyhöz, onnantól hogy rendőr lett hívva, és a rendőr le helyszínelt onnantól biztosítási csalást nemigazán tudsz kivitelezni max a baleset helyszínén.

2022. febr. 6. 09:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
Én úgy tudom, hogy ez is olyan mint a légzsák, hogy egy balesetre van tervezve, ezért a bontós nem is adhatja el, hanem tönkre kell neki tenni, mivel elképzelhető, hogy egy következő balesetet már sem az öv, sem pedig a hozzá kapcsolt mechanika nem bírna ki.
2022. febr. 6. 15:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:
Nem volt rendőr, mert elismerte a felelősséget. Nekem attól nem lesz jobb, hogy eljárást indítanak az ember ellen, nyilván nem szándékosan okozott kárt. Csak én ültem az autóban, tehát a többi övet semmilyen hatás nem érte. Az enyém valóban megnyúlt és vissza se ment utána a helyére.
2022. febr. 6. 16:29
 10/10 krwkco ***** válasza:
91%

#9

10-es mondta meg a választ az eredeti kérdésedre. Kilopták belőle a jó öveket a bontósok. Vagy semmi nem érdekelte őket: kezükben volt az olló, hát vágtak.

De mivel szerelési nyomok voltak az öveknél a műanyagon, inkább az előbbi.

2022. febr. 6. 16:35
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!