Hazánkban az átlagéletkora a kocsiknak kb. 16év, és kb. 80 százalékuk átlagos, középkategóriás autó. Ebből azt lehet megállapítani, hogy ez az a kategória, amely a magyar átlagember számára még belefér a keretbe.
Nyilván akik ezt sem engedhetik meg maguknak, azoknak ez is luxus már, míg a maradék 20százalék azok köre akiknek az átlagnál jobb esetleg új autója van.
Milyen irányba haladunk? Ez nagyrészt azzal van összefüggésben hogy a fizetések hogy aránylanak a költségekhez. Köztudott hogy pl. még az élelmiszerek is nagyobb ütemben drágulnak mint a fizetések emelkednének. Pl. Ausztriában a fizetésekhez képest az élelmiszer csak felébe-harmadába kerül hazánkhoz viszonyítva.
A vas és elektronikai áruk előző évben 60-70 százalékos drágulást mutattak, és komoly áruhiány is előállt, ill. részben még mindig előáll. A fentieken túl nehezítő tényezőként jelenik meg a karbantartási és szerelési költségek sora, amely az általános anyagköltség emelkedést is magában foglalja. Egyéb globális hatásokat most nem említek.
Ezeket figyelembe véve nem várhatjuk egyenlőre a hazai gépkocsiállomány fiatalodását, inkább egy lassú öregedő folyamat megy majd végbe. Egyenlőre igazából nem is cél a megújítás, ill. lehetőség sincs rá. A megújuló gépkocsiállomány általánosságban igényelne egy olyan hosszútávú költségtöbbletet (a csere többletköltsége + a fenntartás költsége) amely nem igazodna a hazai bérezéshez.
Az egész komplett rendszert úgy is felfoghatjuk, hogy az emberek megélhetése, a háztartások költségvetése a jelenlegi autópark mellett van egyensúlyban. Ha egy tényezőt változtatunk csak, az nem fog menni, mert nem stimmelne az egyenlet, és instabilitást okoznak. Az egyensúly megtartásával változás csak két vagy több tényező egyidejű megváltoztatásával lehetséges.
3,Igen,a fiatalítás gyorsan biztosan nem képzelhető el.Talán nem is lesz soha ez a teljes cél.
Az is a probléma,hogy a gyártók egyre inkább a drágább nagyobb tudású,biztonságosabbnak tűnő,nagyobb autók felé fordultak,ezért viszonylag kevés a kisebb autó a kínálatukban.Az autó előállítási költségei egyre magasabbak a biztonsági,környezetvédelmi normák állandó szigorítása miatt is,amit a vásárlóknak kell megfizetniük.
Nem cél a megfizethetőbb kisebb autók elterjedése,mert az előállítási költsége ezeknek is relatíve magas,ami nincs arányban a nagyobb autók előállítási költségével sem,ezért a kisebb típusokat,ami szélesebb körben is jobban megfizethetőbb lenne- fokozatosan kivezetik a kínálatból.
Elég szomorú tendencia mindez,nem sok jó vár az autóját előbb-utóbb lecserélni kívánó autótulajdonosokra.Nagyon nehéz időszak,úgymond teljes átalakulás előtt áll a hazai autópark.Egyre több lesz az öreg kocsi használatban,és emellett megjelennek egyre szélesebb körben a méregdrága
egyre nagyobb SUV jellegű autók,különösen Pesten,és a nagyobb vásárlóerővel rendelkező régiókban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!