Rendszert hogy kell átmosni ? Lenne egy r Renault Scenic I autom 2000evj. Kiirtam már egyszer,hogy nincs fűtés vagyis gyenge.
Kedden megyek termosztatot venni és cserelem azt is de Viszont szeretnem kimosni a rendszert mert amikor megvettem eléggé vizkoves es csunya volt a viz,lehet hogy dugulas van!
Légtelenítő csavar még mindig nincs meg sehol akarhol keresem pedig elvileg zárt rendszer kellene legyen!
Nem ismerem az autót, de a legtöbb autón "manapság" már nincs légtelenítő csavar, kidolgozza magából. Megtalálni nagyon egyszerű: mindig a legmagasabb ponton van. A legmagasabb pont meg eléggé szembetűnő, nyilván nem kell a motor belsejébe bújni, szóval 2 másodperc megtalálni.
Van rajta csavar?
Van / Nincs
Meg is van a válasz.
Átmosás: először is vegyél egy mosóadalékot. Sok tapasztalatom nincs velük, egyszer használtam csak Wynns márkájút, tette a dolgát. A motor legyen hideg, ez fontos. Leengeded a régi vizet (leengedőcsavar kiteker vagy alsó cső radiátorról lehúz), utána felöntöd natúr vízzel. Itt válik fontossá a hideg motor: ha a forró motorra ráöntöd a hideg vizet, annak jó vége nem lesz. Persze önthetsz forró vizet is forró motorba, ha úgy jobban tetszik... szóval feltöltöd, bele a mosóadalék, 15-30 percet ketyeg alapjáraton. Utána megint leengeded, megint megvárod, hogy kihűljön. Ha van rá lehetőséged, akkor a radiátoron folyass át vizet. Nálam például könnyedén kivehető a radiátor, úgy könnyű. De ha van a tetején felöntősapka (NEM A TARTÁLYON, hanem magán a radiátoron), akkor azon keresztül még jobb. Csöveket visszadugni, mindent összerakni, mehet bele a rendes hűtőfolyadék. Szükség esetén légteleníteni. Alapjáraton figyelni a tartályban a szintet, szükség esetén utánatölteni. Ha nyit a termosztát, onnantól számolva még 5 percig járatni, utána kész.
Korábban azt írtad, hogy átmostad az utastéri radiátort. Ha a motortérben levetted mindkét csövet, az egyiken bement a víz a slagból és a másikon simán kijött, akkor úgy gondolom hogy az nincs eltömődve.
Viszont lehet benne levegő. Vagy ha kinyit a termosztát, akkor nem marad annyi ellenállása, hogy oda is irányítson vizet.
Ha elkezded bemelegíteni a motort, akkor az utastéri radiátorba bemenő és onnan jövő csőnek azonnal és egyszerre kell melegedni. Akkor van keringés.
Ha a motor felforrósodik, kinyit a termosztát és akkortól kevesebb a fűtés, akkor a nyitott termosztát ellenállása túl kicsi.
Ezeket kellene megnézni.
És továbbra is azt mondanám, hogy a légtelenítés kritikus. A levegő a magasabb pontokon érzi jól magát és egy széles csőben nem megy lefele, hogy eljusson a kiegyenlítőtartályba. Megnézted azt a videót, amit belinkeltem az alkatrészek mögé rejtett légtelenítő pontokról?
Igen de ezekből az én automba semmit sem találtam meg sajnos :( kedden átmosom az egész rendszert, termosztát csere is lesz!
A fűtés ket csöve nem egyszerre melegszik a termosztát csöve ami bemegy előbb melegszik,de van hogy ki is hül és a masik van hogy fel sem melegszik sajnos :(
Még egy tippem van. Az én autómban a termosztátházba megy a vízhőmérő. Egy hajlított drót tartja ée gumigyűrűvel van tömítve. Nagyon magas ponton van, úgyhogy azt kilazítva ki lehet engedni a termosztátházból a levegőt.
Lehet, hogy ez a tiednél is kivitelezhető.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!