Hogyan tudták régen bezárni az autót úgy, hogy bent maradt a kulcsa?
Öregemtől hallok mindig ilyen történeteket, aki lakatos volt és folyton hívták ki, hogy bezárták az autót, de a kulcs bent maradt és hogy fel kéne többi.
De hogyan? A bezáráshoz is kell a kulcs, szóval akkor hogyan zárták be úgy, hogy a kulcs mégis bennmaradt? És nem tartalék kulccsal, mert akkor ki tudták volna nyitni.
Olyat is szokott mesélni az öreg, hogy néha maga a riasztó zárta be a kulcsot, de számomra ez is hihetetlen, mert hogyan? A beriasztáshoz meg kell nyomni a gombot a kulcstartón, tehát ugyanúgy az ember kezében kell legyen a kulcs??
Kérdező!
Nem kell ahhoz az öregek legendáit hallgatni, napjainkban is megtörténhet, hogy kizárod magad. ;)
Régen nem volt központi zár.
Egyesével lenyomtad a gombokat /néhány típusban a vazetőoldalit nem lehetett nyitott ajtónál lenyomni, hogy ne zárd be a kulcsot/, bentmaradt a kulcs, becsuktad az ajtót, és mindjárt leshettél!
Tipikus kulcsbezárós kocsi, a régi swift, ahol a csomagtérajtót, kívülről, kizárólag kulccsal tudod nyitni. (Vagy belül a vezető ülés melletti karral)
Tehát, megállsz a Tesco parkolóba, minden ajtót bezársz.
Majd bevásároltál, és kulccsal kívülről nyitod a csomagtér ajtót.
Bepakolsz, és elég ha véletlenül a kulcsot is berakod, majd lecsukod a csomagtérajtót.
Gondolom régi sztorik régi autókkal.
A Lada/Zsiguli csomiajtó csak kulccsal nyílt. A szülők kiszálltak az autóból, bezárták az ajtókat, csomagtartót kinyitották a kulccsal, matatás közben lerakták a kulcsot/kiesett a kezükből, lecsapták a csomiajtót és lehetett pislogni a kocsi mellett.
Suzuki Marutinál ha nyitott ajtónál húztad a belső kilincset és úgy zártad be a kocsit belülről, akkor az ajtó becsukásánál nem nyílt ki a zár. Így egy mozdulattal megoldottad anélkül hogy pöcsöltél volna még kintről a kulccsal. Kivéve ha a kulcsot bent felejtetted mint én…
Gyerekkoromban egy ősrégi Nissanba is bezártam de nem tudom hogy hogy, 4-5 éves voltam, a szülők mesélték hogy milyen “ügyes” voltam.
Régen nem volt kulcs nélküli nyitás/indítás stb, a zár egy egyszerű mechanikus szerkezet volt.
Az NDK kocsiknál (Wartburg, Trabant, Barkas, IFA) meg úgy sikerült, hogy miután kinyitottam az ajtót, a kilincsen egyből visszafordítottam a kulcsot zárt állásba, hogy kívülről ne tudják rám nyitni a kocsit.
Nos, hát volt olyan, hogy kiszálltam a mázsánál, leadni a mérlegpapírokat, és az erős szél becsukta az IFA ajtaját.
Ott is szépen ki kellett feszegetni a vezetőfülke íves hátsó üvegét, mert azt könnyű volt visszatenni, csak egy zsineg, meg szappanos víz kellett hozzá.
Sziasztok!
Én autózár nyitással foglalkozom, és naponta több autót kell kinyitni, persze sérülés nélkül. A német autók egy része, ahogy írtátok lezár, ha nem volt nyitva a vezető oldali ajtó. De sokszor van olyan gond is, hogy lemerül az aksi, a távirányító nem működik, vagy a kulcsos zár fel van törve.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!