Szerintetek mennyire fog csökkeni az adott útszakasz áteresztési képessége?
Adott egy főút kb. 2 kilométeres szakasza városon belül. Eddig valahogy így nézett ki:
1100m 2x2 sáv - lámpa - 900m 2x2 sáv - lámpa
Eddig nyaranta mindig bedugult, 300-400 méteres sorok simán kialakultak. Egy Balatonparti város része ez, ezért is nagy rajta ilyenkor a forgalom.
Tavaly 2 helyene változtattak rajta. Most így néz ki:
600m 2x2 sáv - 50m 1x1 sáv - 450m 2x2 sáv - lámpa - 400m 2x2 sáv - 50m 1x1 sáv - 450m 2x2 sáv - lámpa
Tehát 2 helyen leszűkítették 1x1 sávra. Mindkét helyen kereszteződés volt, ahol a főút jobb oldali sávjából lehetett elfordulni jobbra is meg egyenesen menni is. Most a kereszteződések előtt kb. 30 méter hosszúságban a jobb sávot csak jobbra kanyarodónak jelölték ki. Hogy ne maradjon senki abban a sávban véletlen, a 2x2 sávot leszűkítették 1x1 sávra, és abból kell újra kimenni a külsőbe, ha az ember le akar kanyarodni jobbra. A kereszteződés után még kb. 20 méteren keresztül záróvonal van a 2 sáv között, csak utána lesz újra 2x2 sáv. Vagyis a főutat keresztülszelő mellékútról várakozás nélkül ki lehet kanyarodni jobbra a főútra. Balra nem is lehet menni belőlük. Tehát a mellékutakról feljövőknek kedveztek úgy, hogy leszűkítették a főutat. Ez volt az egész átépítés célja.
Ez milyen hatással lesz a forgalomra szerintetek? Mennyire fogja meglassítani azt?
A szűk keresztmetszet a lámpa, így ez csak növelheti az áteresztőképességet.
Kevesebb jobbrakanyarodó fogja duzzasztani a sort.
Persze jó tahó szokas szerint nyáron a patkányfajzat így is jobbrakanyarodóban fog előremenni így is, és ott visszasorolni erőszakkal a záróvonalon, de legalább néhányan előbb le tudnak kanyarodni.
"Kevesebb jobbrakanyarodó fogja duzzasztani a sort."
Ez miből következik? A jobbra kanyarodó sáv csak kb. 30 méter hosszú. Tehát aki 50 méterre vagy mégmesszebb van a kereszteződéstől az ugyanúgy be fog ragadni a sorba. Jobbra kanyarodni gond nélkül el lehetett eddig is, csak kicsit lelassította a forgalmat ha valaki arra akart menni. De ez nem volt gyakori, talán minden 100. autó kanyarodott le ezeknél a kereszteződéseknél.
#2: amíg a lámpánál megmarad a ket sáv, nem csökken az áteresztőképesség. Mert a lámpánál van a szűk keresztmetszet.
Viszont aki jobbra akar fel vagy lehajtani, nem akasztja meg a sort, és neki sem kell indokolatlanul várni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!