Mekkora túlzásnak számít 125-ös motor után egyből 650-es, 800-as motort venni?
Idén terveznék nagyobb motort venni. Magas vagyok, mackós testalkatom van; cruiserekben, túramotorokban gondolkozok főként.
Yamaha Drag Star 650, Suzuki Vl Intruder 800, Kawasaki VN 800, Honda VT 750 C Shadow, Honda NT Deauville, Suzuki SV 650, Suzuki DL 650 V-Strom stb. Ezeket és ehhez hasonló típusokat nézegetek főleg.
Pár éve gyűröm a 125-ös gépemet. Átlagos, semmiképpen sem "vérbeli motoros" képességeim vannak. Túlzásokba estem vajon a fentebbi modellekkel?
Szerintem ez nem így működik.
Ha ilyeneket szeretnél, és már motorozós gyakorlatod is van, akkor vegyél ilyeneket.
Az igazi kihívás az, hogy a kétmázsa+ tömeget meg tudod-e szokni.
Én 125-ös után 650-es egynhengeresre váltottam. Arányaiban az volt a legnagyobb lépésem, hazafele 2szer zakóztam majdnem. Egyszer a súly, egyszer a nyomaték miatt. Megúsztam. Bátyám egyből 650-esen kezdett. 1 év után rommá törte 20 km/h-s sebességgel a motor elejét, meg egy parkoló autó lökhárítóját megtörte. 500 ezer volt a saját kár.
Szerintem ha pár éve már motorozol a 125-össel, akkor a 650-es drag star talán bevállalható, 40 LE és 51 Nm még kezelhető ennyi gyakorlattal. Ott igazából a súly lesz meglepő. Nekem a súlyban is volt egy fokozatosság. 150 kg (125cc), 195 kg (650 cc), 240 kg (900 cc). Ezek már a menetkész tömegek. A Drag star is kb 240 kg. Én a 195 kilósat néhányszor elejtettem álló helyzetben. A 240 kilósat egyszer se. Gyakorlás ez is. Ha egyből 240 kilósat veszel, valszeg te is el fogod párszor ejteni, mint én a 195 kilósat.
Illetve az feltűnt, hogy full különböző motorokat nézegetsz, miért? Esetleg az 535-ös shadow?
50 kilóval könnyebb. Ugyan teljesítmény/súly aránya magasabb, mint a drag star, de még kezelhető ugyanúgy. Cserébe 50 kilóval könnyebb.
Az a helyzet hogy a nagymotoron is van negyed és fél gáz .
Ezt viszont csak a hülyegyerek nem tudja kezelni, mert az csak oda csavarja neki és akkor megvan a baj.
Na most ha tudod kezelni a gázt ésszel, akkor mindegy akár 1800-as is lehet a motor.
A többi részét meg óvatosan megkell szokni, úgy mint a fék és a súly.
#6
Ez így nem egészen igaz.
Míg mondjuk egy 300 köbcentis motoron fél gázt tekersz, max 20 LE-t eresztesz rá a hátsó kerékre, addig mondjuk egy 1600 köbcentis K1600GT esetén inkább 80-at. Nyilván ez nem ilyen egyszerű, de legegyszerűsítve egységnyi gázkartekerésre sokkal több erőt küldesz hátsó gumihoz egy nagy motor esetén, mint egy kicsinél. Ergo amikor egy béna kezdő (én is voltam ebben a kategóriában, nem lenézésként szánom, mindenki elkezdi valahol) rángatja a gázkart (még akkor is, ha ő azt nem rangatásnak érzi), rohadtul nem mindegy, hogy épp min ül. Egyik esetben semmi sem történik csak elkezd gyorsulni, a másik esetben meg mondjuk kipörög a hátsó kerék és mivel még tapasztalatlan, még mielőtt rájönne, mi történik, már oda is csapta a fejét az aszfalthoz. Ki kell alakulnia egy nagyon finom izommemóriának, csak utána ajánlott erős, nyomatékos motorra ülni. Többek között ez is a tanulási folyamat része. Nekem van egy nagy meg kicsi motorom, amikor hetekig csak a kicsit használom, kell néha 1-2 perc, amíg újrahangolom a csuklóm a nagyobb motorhoz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!