Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mekkora túlzásnak számít...

Mekkora túlzásnak számít 125-ös motor után egyből 650-es, 800-as motort venni?

Figyelt kérdés

Idén terveznék nagyobb motort venni. Magas vagyok, mackós testalkatom van; cruiserekben, túramotorokban gondolkozok főként.

Yamaha Drag Star 650, Suzuki Vl Intruder 800, Kawasaki VN 800, Honda VT 750 C Shadow, Honda NT Deauville, Suzuki SV 650, Suzuki DL 650 V-Strom stb. Ezeket és ehhez hasonló típusokat nézegetek főleg.

Pár éve gyűröm a 125-ös gépemet. Átlagos, semmiképpen sem "vérbeli motoros" képességeim vannak. Túlzásokba estem vajon a fentebbi modellekkel?



2022. jan. 25. 12:14
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
64%
Nagyon.
2022. jan. 25. 12:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem ez nem így működik.

Ha ilyeneket szeretnél, és már motorozós gyakorlatod is van, akkor vegyél ilyeneket.

Az igazi kihívás az, hogy a kétmázsa+ tömeget meg tudod-e szokni.

2022. jan. 25. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:

Én 125-ös után 650-es egynhengeresre váltottam. Arányaiban az volt a legnagyobb lépésem, hazafele 2szer zakóztam majdnem. Egyszer a súly, egyszer a nyomaték miatt. Megúsztam. Bátyám egyből 650-esen kezdett. 1 év után rommá törte 20 km/h-s sebességgel a motor elejét, meg egy parkoló autó lökhárítóját megtörte. 500 ezer volt a saját kár.

Szerintem ha pár éve már motorozol a 125-össel, akkor a 650-es drag star talán bevállalható, 40 LE és 51 Nm még kezelhető ennyi gyakorlattal. Ott igazából a súly lesz meglepő. Nekem a súlyban is volt egy fokozatosság. 150 kg (125cc), 195 kg (650 cc), 240 kg (900 cc). Ezek már a menetkész tömegek. A Drag star is kb 240 kg. Én a 195 kilósat néhányszor elejtettem álló helyzetben. A 240 kilósat egyszer se. Gyakorlás ez is. Ha egyből 240 kilósat veszel, valszeg te is el fogod párszor ejteni, mint én a 195 kilósat.


Illetve az feltűnt, hogy full különböző motorokat nézegetsz, miért? Esetleg az 535-ös shadow?

50 kilóval könnyebb. Ugyan teljesítmény/súly aránya magasabb, mint a drag star, de még kezelhető ugyanúgy. Cserébe 50 kilóval könnyebb.

2022. jan. 25. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
Jó pár év 125-ös motor után nem estél túlzásba, a kezelőszervek használata, forgalomban szerzett tapasztalatok és a türelem elsajátítása mind használható tudás és tapasztalat a nagyobb motorokon is és a kiszemelt típusok mind beleesnek nálad a kezdő kategóriába. Ezek teljesen átlagos motorok, ha ilyenekre vágysz, akkor vedd meg, utána pedig foglalkozni kell azzal, hogy megismerd a motorodat és fejleszd a motoros tudásodat. Az biztos, hogy ha chopper/cruiser vonalon választasz gépet, akkor az átlagnál nehezebb kezelhetőségre számíts, de pl. a Vstrom, SV, Deauville elég gyorsan megszokható, jól kezelhető motorok. Mondjuk a szórás tényleg nagy, az SV a dragstarhoz képest egy rakéta. Vedd meg ami tetszik, menj el nyáron legalább két különböző típusú vezetéstechnikai tréningre, addig is szerezz sok elméleti tudást internetről, youtube-ról ezeket próbálgasd a mostani motorodon, nem lesz gond.
2022. jan. 25. 13:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
Semekkorának. Anno én 125 ös ETZ-ről ültem át 750-es GPZ-re. Hát na, kb 90 lóerő a külömbség. Igazából a mentalitáson múlik. Baromállat stílussal egy Simsonnal is hatalmasat lehet zakózni, de megfontolt, higgadt vezetéssel egy erőgép sem dob le magáról.
2022. jan. 25. 14:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:

Az a helyzet hogy a nagymotoron is van negyed és fél gáz .

Ezt viszont csak a hülyegyerek nem tudja kezelni, mert az csak oda csavarja neki és akkor megvan a baj.

Na most ha tudod kezelni a gázt ésszel, akkor mindegy akár 1800-as is lehet a motor.

A többi részét meg óvatosan megkell szokni, úgy mint a fék és a súly.

2022. jan. 25. 17:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

#6

Ez így nem egészen igaz.


Míg mondjuk egy 300 köbcentis motoron fél gázt tekersz, max 20 LE-t eresztesz rá a hátsó kerékre, addig mondjuk egy 1600 köbcentis K1600GT esetén inkább 80-at. Nyilván ez nem ilyen egyszerű, de legegyszerűsítve egységnyi gázkartekerésre sokkal több erőt küldesz hátsó gumihoz egy nagy motor esetén, mint egy kicsinél. Ergo amikor egy béna kezdő (én is voltam ebben a kategóriában, nem lenézésként szánom, mindenki elkezdi valahol) rángatja a gázkart (még akkor is, ha ő azt nem rangatásnak érzi), rohadtul nem mindegy, hogy épp min ül. Egyik esetben semmi sem történik csak elkezd gyorsulni, a másik esetben meg mondjuk kipörög a hátsó kerék és mivel még tapasztalatlan, még mielőtt rájönne, mi történik, már oda is csapta a fejét az aszfalthoz. Ki kell alakulnia egy nagyon finom izommemóriának, csak utána ajánlott erős, nyomatékos motorra ülni. Többek között ez is a tanulási folyamat része. Nekem van egy nagy meg kicsi motorom, amikor hetekig csak a kicsit használom, kell néha 1-2 perc, amíg újrahangolom a csuklóm a nagyobb motorhoz.

2022. jan. 25. 18:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
Fiam első motorja ezres volt 170LE
2022. jan. 26. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

#8

[link]

2022. jan. 26. 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
9 Vazze, ha valaki szerez egy úrvezetőit, először smartot kell vennie, utánna 1000-es pandát, 1500-ös golfot, passatot és csak utánna vehet 500-as e-mercit? Fiamnak az a motor tetszett azt vette. Kellett volna előtte 3 kisebbet? Vezettem azt a motrot, lehet vele menni 30-al is.
2022. jan. 26. 11:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!