Forgalmi vizsga?
Alapvetően nem volt nehéz, legalábbis maga a vezetés, de 2 érdekes dolog történt. Elindultunk, majd 1 perccel később szólt az oktatóm, hogy nyugodtan kösd be magad. :D
A másik meg a végén, amikor visszértünk, mondja a vizsgabiztos, hogy oké megfeleltem, erre lefulladt az autó. :D
30.oran elsore sikerult.
Elotte 1 orat meg vezettunk,igy a vizsgara mar nagyjabol elmult az idegesseg.nagyon jofej biztost fogtam ki.
Az elso 10 percben letudtam a kotelezo manovereket,utana mar teljes nyugalomban vezettem.hamar vissza is forditott a v.biztos.kb 30-35 percet vezettem.
B kategóriából forgalmi vizsgáztam. Becsületesen felkészültem, elsőre átmentem, jó útvonalat húztam (volt benne sokféle helyzet), végig a közlekedésre és a jelenre koncentráltam. Amennyire csak lehetett, próbáltam higgadt maradni. A vezetési órákon történt hibáimból tanultam és a vizsga idejére már tudtam, amit kellett. A vizsga előtti napon beszéltem a családtagjaimmal a témáról és zenét hallgattam. Úgy mentem el vizsgázni, hogy előtte elképzeltem, hogy sikeres lesz a vizsgám. Fontos, hogy a drukkot amennyire csak lehet, csökkenteni kell, mert minél idegesebb vagy, annál nagyobb eséllyel hibázol.
Fontos dolog az is, hogy nem azt várják el tőled, hogy egy profi autóversenyző szintjén legyél. Az kell, hogy átlagos, elfogadható szinten tudj vezetni és ne sérts közlekedési szabályt. Mindenki hibázik néha, az oktatók is meg a profik is. Az ne zavarjon, hogyha esetleg egy kicsivel több tanórát kell venned, mint másnak! Nem vagyunk egyformák.
Mire a vizsga eljön, addigra már a legtöbb vizsgaútvonalat végigjárjátok az oktatóval a gyakorlati órák alatt. Fontos, hogy gyakran pillants bele a tükrökbe! Sávváltáskor is győződj meg, hogy abban a sávban, amibe be akarsz sorolni, mögötted jön-e valaki és el tudod-e végezni a besorolást anélkül, hogy hirtelen fékezésre kényszerítenéd. Mindig győződj meg róla, hogy egyirányú vagy kétirányú utcában vagy, mert hogyha azt kérik, hogy kanyarodj balra, a balra kanyarodásnál való helytelen besorolás nagy eséllyel bukást okoz. Ha lakott területen kívülre mentek és párhuzamos közlekedésre alkalmas az út, akkor amint lehet, sorolj ki a külső sávba és mindenképpen kapcsold fel a tompított fényszórót! Ha a lassabb haladást nem indokolja semmi, a megengedett sebességnek legalább a 90%-át érd el mindig! Ha hibáztál, ne a hibára koncentrálj, hanem arra, ami előtted van!
Nagyon fontos, hogy a gyakorlati oktatás és a sikeres vizsga csak egy alapot ad a későbbi vezetéshez, ettől még nem leszel rutinos vezető. Az majd csak több tízezer kilométer után.
Sok kitartást és befektetett energiát, időt, pénzt igényel, de megéri.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!