Érdemes költeni a BMW E46 Compactra (bővebben lent)?
1 millióért vásároltam jó pár éve, majdnem minden extra benne van, M multi kormány, M váltógomb tempomat, digitklíma, tetőablak, ülésfűtés.
Elkövettem azt a hibát, hogy nem néztem meg a nívópálcát, mikor kihúztam tiszta rozsda volt és egy hajszálnyi olaj benne. A nepper szemrebbenés nélkül így eladta.
15.000km alatt 1-2 liter olaj folyt ki a motortérből, oldalán erszt, hűtőfolyadék olyan +1 liter kellet, gondolom azt a motor ette meg, mivel a nívópálca is tiszta rozsda volt.
A hütővízet most egyre jobban csipegeti, és egyre gyakrabban kigyullad a hütőfolyadék alacsony jelzés, pedig csúrig van.
A kávéhabos - mustár jellegű nívópálcáról nem is beszélve, nagyon rémisztő.
Egyik szerelő ismerős azt mondta a rövid távok is okozhatják ezt, kicsapódik a víz az olajból.
Mikor 3km jártam melózni, még erőteljesebb volt a kávéhab, pályán már csökkent a mennyisége de jelenvolt.
Korábban már írtam kérdést róla, valaki azt mondta az a kávéhabb nem kente megfelelően az elemeket és a motor is valószínűleg kuka.
Egy motorgenerál akár 500.000Ft is lehet annyit meg nem költenék rá.
Hengerfej tömítés is iskolás nélkül pazarlás, az is minimum 150.000Ft
" majdnem minden extra benne van, M multi kormány, M váltógomb tempomat, digitklíma, tetőablak, ülésfűtés. "
Ez nem extra egyik sem .
2# Akkor micsoda?
A fapad úgy nézett ki, hogy ezek egyike se volt benne.
"Érdemes költeni a BMW E46 Compactra (bővebben lent)?"
A hibák eléggé bizonytalanok, ezért nem tudhatjuk, hogy mennyi lenne a javítás. Pl. "egyre gyakrabban kigyullad a hütőfolyadék alacsony jelzés, pedig csúrig van." Biztos, hogy ezt akartad írni? Ha max-on van a kiegyenlítőtartály és az alacsony szint mégis bejelez, akkor az érzékelő a hibás.
De ettől függetlenül, azt szokták mondani, hogy pl. "nem érdemes többet költeni, mint az autó értékenek a fele". De ez nem így van.
Két célja lehet a tulajdonosnak:
- eladás. Ha a javítás többel növeli a várható eladási árat, mint a költsége, akkor érdemes.
- használat. A javítással használati értéket hozunk létre. Ha a piacon használt autó formájában meg lehet venni ugyanannyi évnyi használatot, mint amit létrehozunk és az olcsóbb, mint a hibás autó eladási ára és a javítás, akkor nem érdemes javíttatni.
Ez utóbbinál mindig az a gond, hogy fel kell tudni mérni az idegen autó várható költségeit.
Én azt tartanám reálisnak, hogy ha amúgy szereted az autót, akkor egyelőre ne csináltass hengerfejtömítés cserét vagy felújítást. Cserélj sűrűn olajat és használd, amig lehet vagy amig egyértelműbbé nem válik a hiba. Ha nem csepeg le a kiszivárgó olaj, akkor töröld le sűrűn, hogy ne szennyezd az utat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!