Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szokás gyújtógyertya menetes...

Szokás gyújtógyertya menetes részére rézpasztát kenni?

Figyelt kérdés
1-2 videóban láttam már, hogy kennek. Az okát megtaláltam neten: ne rohadjon be. De azt nem találtam meg, hogy erre mennyi szükség van. Be szoktak ezek rohadni? Érdemes megkenni? Illetve berohadás ellen egyáltalán jó lehet? Mert van ahol azt írták, hogy épp ellenkezőleg hat, a rézpaszta az alu hengerfejjel össze tud korrodálni.

2022. jan. 18. 15:30
 1/10 anonim ***** válasza:
100%

Nagyon elcsodálkoznék azon az autón amin a gyújtógyertya belerohad a hengerfejbe.


Egyetlen esetet tudok amikor támogatnám a dolgot, mégpedig ha rézpaszta gyártó és/vagy forgalmazó lennék.

2022. jan. 18. 15:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

szokták igen


De ha nem kened be akkor se lesz semmi


ne húzd meg nagyon és akkor majd ki tudod tekerni

2022. jan. 18. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%
Nem kell bekenni.
2022. jan. 18. 15:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
Szokásnak nem szokás, mert a gyújtógyertya ritkán rohad be, ugyanakkor találkoztam már ilyennel (#1). Nem szakadt ugyan be, mert szerencsére van annyi eszem, hogy azzal dolgozzak, ne pedig erővel, úgyhogy ki lett játszva nagy nehezen. Szóval ha raksz rá, azzal ártani nem fogsz. Ha nem raksz rá, akkor sem valószínű, hogy baj lesz belőle, de megeshet.
2022. jan. 18. 16:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
Ha nem áll 30 évet egy pajtában akkor nem rohad be a gyertya...
2022. jan. 18. 16:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
#5 Persze, de hol van erre garancia, hogy nem fog ott állni 30 évet? Szerelőként nap mint nap tapasztalom, hogy milyen zsugori fillérbaszó emberek vannak. Képesek egy 500 ezres motorgenerált kockáztatni csak azért, mert basznak kifizetni egy 20 ezres alkatrészt.
2022. jan. 18. 16:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 krwkco ***** válasza:

A korszerű gyujtógyertyák menetét gyárilag olyan bevonattal látják el, hogy ne korrodáljon össze a menettel.

A gyujtógyertyát sokszor azért nehéz kicsavarni, mert a menet is benyúlik az égéstérbe és "koksz" rakódik rá. (pl. egyes Fordoknál.)

Az ilyen gyertyát nem szabad egyirányú kihajtással erőltetni, hanem oda-vissza csavarva le kell róla dolgozni a rárakódást.

Ha a gyertyát rézpasztával kenik és utána nyomatékra meghúzzák, akkor a kisebb surlódás miatt a hosszirányú terhelése nagyobb lesz, mint a gyár által megtervezett.

2022. jan. 18. 19:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim válasza:

Nagyon sok vita van erről a témáról. Az ellenzők érve az, hogy kenés esetén nagyobb nyomatékkal lehet a meghúzni a gyertyát és megsérül a menet a hengerfejben. A Permatex pasztája aluminium alapú Ezt írja az adatlap: TYPICAL APPLICATIONS

• Spark plug threads installed into aluminum heads Tipikus alkalmazása a gyertya menet kenése aluminium hengerfejeknél

Néhány fontos dolog: a Permatex elég neves cég nem hiszem, hogy érdeke lenne valótlant állítani; a gyertyát nem kell megfürdetni a pasztában, vékony, finom csík a menet közepén bőven elég; tonnákra sem kell a gyertyát meghúzni. Én általában ha már nem megy tovább, még adok neki 1/8, vagy max. 1/4 fordulatot és kész.

júl. 18. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 krwkco ***** válasza:

"még adok neki 1/8, vagy max. 1/4 fordulatot és kész."

Nem biztos, hogy ez követendő.

Kétféle gyertyacsatlakozás létezik:

1.) Amelyiknél vízszintes síkok találkoznak és összenyomható alátét biztosítja a tömítést. Ezt nyomatékra kell húzni. Vagy érzésre, amíg határozottan találkoznak a fémfelületek. És utána még általában 1/2-2/3 fordulatot, hogy a tömítés összenyomódjon. A kivett és visszarakott gyertya esetében csak 1/12-1/8 fordulat kell.

2. Kúpos illesztésű felületek tömítőgyűrű nélkül. Ezeket csak nyomatékra kell húzni. 12 mm-es menetnél 15-20 Nm. Vagy érintkezésig és utána normális erővel. 15 centis kulcshossznál nagyjából 100 N (10 kg súlya) erővel. Ha valaki ezután megpróbálja a fixen összenyomott fémfelületekre ráerőltetni a szögre húzást, az iszonyúan megtépi a gyertyát. És legközelebb alig lehet majd kicsavarni. :-(

júl. 18. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim válasza:
Köszi a tájékoztatót, szívesen olvasom ámbár kinőttem már az iskolapadból. Csak úgy mondom, hogy a gyertyacsere nem magfizika. Sok ijesztő és elijesztő "tudományosan megalapozott" leírás van a neten. Manapság mindenki, mindenhez hosszászól, jó és rossz értelemben. Én csupán a pasztával kenés félelmeit akarta eloszlatni mert valljuk meg, ha a gyertya 100.000 km is kibír, akkor miért is aggódjunk azért, hogy nehogy esetleg túlhúzzuk? Jézusom mi lesz a hengerfej menetével? Én a hosszúmenetü nem kónikus 14 mm-es gyertyákra gondoltam alátét nélkül, eleddig jobbára ezekkel volt dolgom a 40 év alatt elfogyasztott 15 autóm esetében, ahol voltak nyolc, hat és négyhengeres autók is. Egy fake Motorcraft gyertyával volt egyszer problémám ami elfogyott mintha paraffin gyertya lett volna, 5000 km után. Ennek azonban semmi köze sincs a nyomatékhoz.
júl. 20. 23:48
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!