Szokás gyújtógyertya menetes részére rézpasztát kenni?
Nagyon elcsodálkoznék azon az autón amin a gyújtógyertya belerohad a hengerfejbe.
Egyetlen esetet tudok amikor támogatnám a dolgot, mégpedig ha rézpaszta gyártó és/vagy forgalmazó lennék.
szokták igen
De ha nem kened be akkor se lesz semmi
ne húzd meg nagyon és akkor majd ki tudod tekerni
A korszerű gyujtógyertyák menetét gyárilag olyan bevonattal látják el, hogy ne korrodáljon össze a menettel.
A gyujtógyertyát sokszor azért nehéz kicsavarni, mert a menet is benyúlik az égéstérbe és "koksz" rakódik rá. (pl. egyes Fordoknál.)
Az ilyen gyertyát nem szabad egyirányú kihajtással erőltetni, hanem oda-vissza csavarva le kell róla dolgozni a rárakódást.
Ha a gyertyát rézpasztával kenik és utána nyomatékra meghúzzák, akkor a kisebb surlódás miatt a hosszirányú terhelése nagyobb lesz, mint a gyár által megtervezett.
Nagyon sok vita van erről a témáról. Az ellenzők érve az, hogy kenés esetén nagyobb nyomatékkal lehet a meghúzni a gyertyát és megsérül a menet a hengerfejben. A Permatex pasztája aluminium alapú Ezt írja az adatlap: TYPICAL APPLICATIONS
• Spark plug threads installed into aluminum heads Tipikus alkalmazása a gyertya menet kenése aluminium hengerfejeknél
Néhány fontos dolog: a Permatex elég neves cég nem hiszem, hogy érdeke lenne valótlant állítani; a gyertyát nem kell megfürdetni a pasztában, vékony, finom csík a menet közepén bőven elég; tonnákra sem kell a gyertyát meghúzni. Én általában ha már nem megy tovább, még adok neki 1/8, vagy max. 1/4 fordulatot és kész.
"még adok neki 1/8, vagy max. 1/4 fordulatot és kész."
Nem biztos, hogy ez követendő.
Kétféle gyertyacsatlakozás létezik:
1.) Amelyiknél vízszintes síkok találkoznak és összenyomható alátét biztosítja a tömítést. Ezt nyomatékra kell húzni. Vagy érzésre, amíg határozottan találkoznak a fémfelületek. És utána még általában 1/2-2/3 fordulatot, hogy a tömítés összenyomódjon. A kivett és visszarakott gyertya esetében csak 1/12-1/8 fordulat kell.
2. Kúpos illesztésű felületek tömítőgyűrű nélkül. Ezeket csak nyomatékra kell húzni. 12 mm-es menetnél 15-20 Nm. Vagy érintkezésig és utána normális erővel. 15 centis kulcshossznál nagyjából 100 N (10 kg súlya) erővel. Ha valaki ezután megpróbálja a fixen összenyomott fémfelületekre ráerőltetni a szögre húzást, az iszonyúan megtépi a gyertyát. És legközelebb alig lehet majd kicsavarni. :-(
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!