Renault Megane 1 1.4 benzin 1999. Mit kell nézni rajta vásárláskor?
A karosszéria nem annyira hajlamos a rohadásra, de érdemes alaposan körbenézni. A hátsó sárvédőívek, a küszöbvégek és a hátsó merevítő (gyakorlatilag egy zártszelvény) kezd el először rohadni.)
A futómű hátul torziós rugón nyugszik. Ha ül az autó hátulja, akkor a rugó már a végét járja.
Elöl sima MacPherson, az bírja.
Az 1.4 16v egy elég jól sikerült motor, de ezt is hengerfejesre lehet rúgni. Az olaj és a fagyálló szép tiszta legyen. Ha sokat szaladgáltak vele rövid távon, akkor az olajbeöntőn sárgás-fehéres hab jelenhet meg. Ez normális.
Hideg motornál, beindítás után adj egy pici gázfröccsöt. Ha elkezd ingadozni az alapjárat, mint mikor a hülyegyerekek túráztatják az autójukat a lampánál, akkor fals levegőt szív a fojtószelepnél. Egy O gyűrűvel tömít a szívósorhoz, 23 év után már be szokott repedezni. Olcsón javítható, de jó alkualap vásárláskor.
A váltóból az olaj általában szivárogni szokott a fokozatválasztó karnál, mert a kar alulról megy be a váltóba. A tömítés cseréjéhez az egész váltót szét kell szedni, utána 50-60 ezer kilométert megint kibír.
A belső levegő keringetés lapátja általában egy állasban szokott ragadni, mert lefogazza a műanyag fogaskerekeit. Érdemes atváltani oda-vissza. Ha nem csinál semmit akkor már elromlott, ha kattogó, daráló hang jön a középkonzol felől, akkor éppen most teszi tönkre magát.
Hirtelen ennyi jutott eszembe.
Én tudnám ajánlani az 1.6-os verziót is,ami egy (senic motor) nem fogyaszt többet,mint az 1.4-es, cserébe jóval nyomatékosabb.
Bár a kínálat, inkább az 1.4-es változatokkal lesz tele.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!