Mennyibe kerül 2022-ben egy motorfelújítás, mikor van az a pont, hogy az autó feladja a harcot?
Az alany egy benzines BMW E46 N46B18A 1796cm3, motor beindításakor vizes, súrlódó hang jellemzi, bemelegedve eltűnik ez a rossz hang.
A kiegyenlítő tartályban olajos hűtőfolyadék figyelhető meg, nivópálca habos, mustár és kávé színű.
Rövid távokon, a motor olaj betöltő nyilása is kávéhabos, hosszabb távon eltünedezik. Az olaj minimálisan fogy 12e km alatt 1 litert töltöttem rá, a folyadék is fogy néha.
Erőben nem vettem észre csökkenést.
Nem olvastam vagy hallottam ugyan ilyenről, de miért ne lehetne a bontott motort bevizsgálni, hogy vannak-e ott rajta áteresztések, ahol nem kellene?
Például: leragasztani vagy ledugózni a hűtőfolyadék nyílásait és az egyiken egy kis lyukat csinálni és beszappanhabozni. Az olajbetöltő pálcánál meg enyhén megfújni egy kis sűrített levegővel. Ennek a két rendszernek egyáltalán nem szabadna átjárhatónak lenni.
Vagy lezárt szelepeknél hengerenként vizsgálni, hogy a gyertya helyén befujva jön-e levegő a kipufogó- vagy a szívó csatlakozásnál. Illetve a olajszintmérő pálcánál (szelepszárszimmering) vagy a beöntőnyilásnál (dugattyúgyűrűk). Ez utóbbi kettőnél nincs teljes zárás, úgyhogy nehéz eldönteni, hogy mi a megengedett, de veszteségmérést a csupasz motoron is lehet csinálni. Sőt ezek a dolgok egyszerűbbek, ha a motor minden irányból hozzáférhető.
Egy normális bontó meg visszaveszi a motort, ha beszerelés nélkül másnap visszaviszik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!