Eladnám egy egy régi pickup Mazda kisteherautómat, ami utána már nem kerülne átírásra. Lehetséges ez? Forgalomban van, fizetve van rá minden, de olyan állpotban van, hogy a következő műszakin már nem menne át.
Egy jó barátom vásárolná meg, neki van egy tanyája, ott használná. Az ő részéről nem is kellene hiteles adatokat írni, ahogy mondta, a lényeg az, hogy én leadjam az adásvételi szerződést amin az én adataim és az autó adatai valósak, így az lekerül a nevemről.
Ugye az autó közúton már nem közlekedne, egy zárt telekre kerülne munkás autónak.
Így van, ahogy #1 írja. Ha ez nem így működne, akkor mindenki írna magának egy kamu adásvételit, amit lead és utána ingyen, meg jogi következmények nélkül kocsikázhatna, mivel jogilag már nem az övé lenne az autó. Ez így nyilván nem működhet, szóval amíg az adásvételi másik (vevői) fele nem kerül leadásra, addig az eladóé marad az autó.
Egyetlen opció a végleges kivonás, de ennek a folyamatnak az elindításához szükség van egy igazolásra egy bontóból, hogy a járművet náluk leadták. Manapság nem nagyon vannak olyan bontók, amikkel lehet "üzletelni", hogy csak úgy adjanak egy igazolást egy olyan autóról, ami nem is lett náluk leadva, hiszen ebben az esetben meg a bontóé a felelősség és ahogy #1 írta: "Egyszer úgy dönt, hogy jajj mégis kimenne vele az útra és téged fognak szekálni ha elkapják" csak éppen itt a bontót vonnák felelősségre, ezt meg ők nyilván nem vállalják.
Ha te leadod a papírokat ÉS ő nem íratja a nevére, a büntetések feléd beérkezhetnek ugyan, de nem kell kifizetned, hiszen bizonyítani tudod, hogy hivatalosan eladtad. (DE attól még a neveden marad, és ha a haverod k*csög, mászkálhatsz a rendőrségre, bíróságra, és veszekedhetsz az útkezelővel.)
Az más kérdés, hogy ha a haver nem írja a nevére, a kocsit hivatalból ki fogják vonni a forgalomból.
Ha te lejelented az eladást és a vevő nem jelenti be, akkor a te részedről lezárt a történet. Viszont, amíg a vevő nem írja át, őt megbüntethetik ennek elmulasztásáért.
Mivel csak tanyán lesz használva, forgalomba már nem kerül ki, érdemes lenne végleg kivonni a forgalomból és utána eladni.
Szerintem ez a helyzet nagyjából megfelel egy üzemben tartói bejelentésnek. Az üzembentartó felelős a kötelező befizetéséért, a műszaki vizsgáért, a forgalomból való ideiglenes kivonásért, a bírságokért.
Egyetlen dolgot kell kikötni, hogy az autó nem tünhet el, nem szedhető szét. Mivel az autó a tulajdonodban marad, ez amúgy is lopás lenne. Ha nem akarja tovább használni, akkor bontóba kell vinni és véglegesen kivonathatod a forgalomból. A kérdés, hogy megbízol-e ennyire a barátodban?
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!