Cruiserekkel mennyire lehet jól túrázni? Ha mindenes motort akarok, amit hosszú túrára, de ingázásra is használnék, akkor inkább egy cruiser vagy egy kaland-túramotor?
Mi szól a kaland-túramotor mellett, azon túl hogy egy tankkal 1.5* annyit tud menni mint a legtöbb cruiser, meg hogy komolyabban lehet vele off-road is nyomatni?
Mert van egy csomó “trip” videó YouTubeon, ahol akár az egész Balkánt körbe motorozzák mondjuk egy softailel… És mennek valamennyit “terepen” is, persze csak lightosabban.
Mert nekem mint laikusnak, akinek még nincs túrázós tapasztalata, az üléspozíció kérdése tűnik nagyon fontosnak… Ez tűnik igazából a leglényegesebb különbségnek, ebben gyökeresen más a két kategória. Nagyon nem mindegy, hogy egy országhatárokon átívelő túrát, az ember számára mennyire kényelmes testhelyzetben csinálja meg.
Persze értem, hogy az egyik kategória erre van kitalálva, a másik meg nem, de éppen ezért érdekelnének konkrét különbségek…
Előnyök és hátrányok.
Mert ha majd motort veszek (még viszonylag a távoli jövőben), akkor olyat szeretnék akit legalább 7-8 évig használok.
A túraendurók olyan motorok amik arra is jók, hogy elhagyd az aszfaltot és bszasd tökön babon keresztül. Pont e miatt mindenre is jó, de nem mindenre az igazi.
Egy cruiser meg cruiser, az aszfaltra való nem a dzsindzsásba.
Ha a méretedhez illeszkedő és megfelelő motort veszel akkor mindkettő kényelmes és mindkettővel ki tudsz menni a világból.
A túrázás alap esetben nem a száguldásról szól, ott a szélvédelem csak másodlagos szerintem. Simán mentem nakeddel is napi 500km-t, 100km/h-ig teljesen jól viselhető volt az is amikor meg tényleg túrázol és napi 5-700km-t is elgurulsz akkor úgy sem az lesz a legfontosabb hogy a "gyors" szakaszokon is veresd 150-nel..
Az amcsiknál egy keleti-nyugati part közötti túra 4500km-ről indul és ott aztán találsz elég cruisert és choppert :D
Én azt mondom olyat vegyél ami tetszik és ami méretben kényelmes. Napi használatra is simán jó mindenféle motor. Szűk-sz@r helyeken és terepen előnyösebb a könyebb és "mozgékonyabb" motor, ott egy 850-es GS vagy egy Tiger 800/900 messze veri a 300+ kilós cruisereket, de átlagos normális közlekedésnél teljesen mindegy min ülsz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!