Kuplung-fék vagy fék-kuplung?
Oktatáson úgy tanították, hogy egészen addig a pontig kell nyomni a féket, hogy ne kezdjen el fulladozni a motor, utána kell kuplungozni. Most, hogy vezetek viszont, azt vettem észre, hogy sokkal jobb először benyomni a kuplungot, ha tudom, hogy valszeg váltani, leállni kell majd. Előtte mindig rettegtem attól, hogy lefullad a kocsi. (Valójában így is - úgy is utálom a kézi váltót úgy, ahogy van :))
Más is csinálja így?










Nem kevesebbet fogyaszt, hanem semmit sem. Lehet, hogy nem figyeltél eléggé KRESZ oktatáson ezért egy kis múltidézés :)
Ha a gázt elveszed, akkor az autó lassulni fog a motor belső ellenállása miatt. Ez ugye a motorfék. És ha elvetted a gázt akkor a modern autók (a legtöbb autó ami fiatalabb 20-30 évnél) automatikusan el is veszik a gázt, tehát 0, betűvel leírva NULLA litert fogyaszt az autó. Egészen amíg kábé alapjárat közelébe esik vissza a fordulat, és ilyen jön az, hogy miért rossz az amit eddig csináltál. Hiszen ha üresben (vagy kinyomott kuplunggal) haladsz akkor alapjáratra esik vissza a fordulat. Tök jó, viszont van egy kis gond. Az alapjárathoz is KELL üzemanyag. Hiszen benzin nélkül nem jár a motor ha le van választva a kerekektől.
És éppen ezt is hívják okos vezetésnek, amit ki próbáltam, kábé 0,5-1 litert is akár spórolhatsz ezzel 100 KM-en. Amíg nem kell fékezni, ne fékezz! Lejtőn ne fékezz, hanem válts vissza. Emelkedő ELŐTT gyorsíts, ne rajta. Ilyen kis okosságok elegek akár 1 liter benzin spórolására is! Éppen erre nem gondol sok ember mikor azt nézi, milyen fogyasztáscsökkentőt vehetne. Mert a legnagyobb ellensége a fogyasztásnak maga az ember. Éppen ezért még tanfolyamok is vannak echte erre.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!