Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kuplung-fék vagy fék-kuplung?

Kuplung-fék vagy fék-kuplung?

Figyelt kérdés

Oktatáson úgy tanították, hogy egészen addig a pontig kell nyomni a féket, hogy ne kezdjen el fulladozni a motor, utána kell kuplungozni. Most, hogy vezetek viszont, azt vettem észre, hogy sokkal jobb először benyomni a kuplungot, ha tudom, hogy valszeg váltani, leállni kell majd. Előtte mindig rettegtem attól, hogy lefullad a kocsi. (Valójában így is - úgy is utálom a kézi váltót úgy, ahogy van :))


Más is csinálja így?


2010. szept. 8. 11:00
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:
azért mondtam,hogy vezess minnél többet, mert egy idő után már nem tünik fel, hogy váltogatsz....eszedbe sem fog jutni, hogy jujj most nem elég háromba visszakapcsolni, le kell tenni kettőbe, hanem érzésből fog menni! nah mindegy nem győzködni akarlak, mer kinek mi tetszik, csak a véleményem mondom, h én jobban szeretm a manuálist, volt mindkettő, de maradok ennél. jobb a vezetési élmény számomra igy! de a motorféket használ bátran, majd kitapasztalod h meddig tudod kihasználni! télen a jegen ugyis csak azt tudod használni
2010. szept. 10. 01:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:

Nem kevesebbet fogyaszt, hanem semmit sem. Lehet, hogy nem figyeltél eléggé KRESZ oktatáson ezért egy kis múltidézés :)

Ha a gázt elveszed, akkor az autó lassulni fog a motor belső ellenállása miatt. Ez ugye a motorfék. És ha elvetted a gázt akkor a modern autók (a legtöbb autó ami fiatalabb 20-30 évnél) automatikusan el is veszik a gázt, tehát 0, betűvel leírva NULLA litert fogyaszt az autó. Egészen amíg kábé alapjárat közelébe esik vissza a fordulat, és ilyen jön az, hogy miért rossz az amit eddig csináltál. Hiszen ha üresben (vagy kinyomott kuplunggal) haladsz akkor alapjáratra esik vissza a fordulat. Tök jó, viszont van egy kis gond. Az alapjárathoz is KELL üzemanyag. Hiszen benzin nélkül nem jár a motor ha le van választva a kerekektől.

És éppen ezt is hívják okos vezetésnek, amit ki próbáltam, kábé 0,5-1 litert is akár spórolhatsz ezzel 100 KM-en. Amíg nem kell fékezni, ne fékezz! Lejtőn ne fékezz, hanem válts vissza. Emelkedő ELŐTT gyorsíts, ne rajta. Ilyen kis okosságok elegek akár 1 liter benzin spórolására is! Éppen erre nem gondol sok ember mikor azt nézi, milyen fogyasztáscsökkentőt vehetne. Mert a legnagyobb ellensége a fogyasztásnak maga az ember. Éppen ezért még tanfolyamok is vannak echte erre.

2010. szept. 10. 17:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim ***** válasza:
Fék-Kuplung. Ez balesetvédelmi szempontból is fontos mert ha nagyon megszokod a fordítottját akkor lehet, hogy vészhelyzetben is ezt csinálod majd... Érezni kell, hogy milyen fordulaton pörög a motor, és ha végképp meg kell állni akkor miután elkezd lassulni az autó kinyomhatod a kuplungot is, más esetben elég ha visszakapcsolsz és hagyod hogy a motorfék lassítson. A váltót meg lehet szokni,ha a mozdulatok kellőképpen beértek benned.
2010. szept. 10. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!