E39 30d automataváltója mennyire problémás konstrukció?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Most fejből nem tudom a 30d-ben melyik van, E39-ben General Motors váltókat is tettek a hagyományos ZF váltók mellett.
A GM váltók szarok, nem bírták a nyomatékot és könnyen gallyra mentek. A ZF váltókkal fele annyi gond nincs, ott a korral lehet a baj. A legfiatalabb E39 is 18 éves és bennük van 400-500ezer kilóméter, ennyi idő alatt legalább 4-5 váltóolaj csere kellett volna bennük, de merem állítani minden második E39-ben még ma is a gyári olaj van ami baj. De ha felújíttatod a váltót és rendszeresen cserélsz benne olajat, kicsi az esélye hogy baj történjen.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Mindent leírtak már ezzel kapcsolatban, sajnos kifejezetten problémás, ami köszönhető nagy részben a BMW "Long Life"-nak is, ami miatt a legtöbb ilyen autóban még sosem volt váltóolaj csere, pedig hát mai szemmel nézve kellett volna.
Egyébként kicsit off, de azért ideböfögöm a véleményem: egy régi BMW karakteréből nagyon sokat elvesz a lassú automata váltó. Nekem volt nagyon rövid ideig E39 528i automatám, azért volt olyan rövid ideig, mert egyszerűen nem állt össze nekem a hajtáslánc, egy sportos hangú, sportos karakterű motor és sportosra hangolt futómű egy döglassú és gondolkodós váltóval teljesen felborította nálam az egyensúlyt. A manuális váltók meg hajlamosak lógni ezekben, de még mindig sokkal-sokkal jobban illenek hozzá.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Hát, szerintem leírtuk a lényeget. Egyébként ha masszív, biztonságos (érzetű - ezek mind régi autók már) autót szeretnél, akkor lehet hogy inkább a Mercedes háza táján néznék szét, csak ott sajnos pont ebben a korai 2000-es, késő 90-es évek periódusában olyan autókat gyártottak, amik a rozsdát eléggé divatos viseletnek tartják. Ott inkább például a W211 (nem a klasszik pápaszemes - az rohad mint a bűn - hanem annak az utódja kicsit elnyújtott kerek fényszórókkal) ajánlható, főleg, hogy abban például a 320CDI motorja egy elképesztően jó konstrukció, és maga az autó is a mai napig komoly, drága érzetű. Egyik legjobb barátom a Mercis (én inkább a BMW-s), neki már a második ilyene van, elképesztő jók, a mostaniban 360 ezer kilométer van (főleg német autópályán "élt" korábban az autó), de olyan jól tartja magát - persze igényesen volt tartva -, hogy 200 ezerrel minden további nélkül visszatekerné egy közepesen elvetemült nepper.
Csak hát a W211 azért drágább kicsit, mint az E39, 2 alatt felejtős, de inkább 2,5-3 az ahol már kis szerencsével akad tényleg patika.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!