Valóban rosszat tesz az autónak ha 4-5.-ből másodikba rakom vissza?
Tehát ha megyek 60-70-nel mondjuk 4.-be de kanyarodom nyomom a féket kuplung marad és mielőtt kanyarodnék vissza 2 kuplung jön vissza kanyarodom.
Ez elméletileg rosszat tesz a kuplungnak és hogyha fokozatosan pakolom vissza hogy mondjuk 5-4-3-2… akkor kuplungot, a féket kímélem illetve kevesebb a fogyasztás.
Ezt valaki kifejtené nekem? Vagy hogy kell ilyen helyzetben “eljárni”.
Az oktatóm úgy tanította ahogy most csinálom, nyilván ilyenkor óvatosan engedem rá 2.-ra a kuplungot meg a fordulat kicsit feljebb ugrik… motorfék.















Mondjuk hármat lefelé nem szoktam kapcsolni (5->2) legföljebb kettőt (4->2 vagy 5->3).
A lényeg, hogy ne kelljen erőltetni abba az alacsonyabb fokozatba. Ha erőltetni kell, akkor ártasz vele. Bánj finoman a seb.váltóval, meg úgy általában az egész autóval. Meghálálja!





Szerintem jól csinálod, annyit segíthetsz a dolgon, hogy a kuplung felengedése előtt adsz egy gázfröccsöt és akkor nem kell annyira felpörgetnie a motort a kuplungnak, ergo levesebbet kopik.
Illetve nem kell feltétlenül 2-esbe váltani. Majd ráérzel, hogy bizonyos helyeken elég a hármas a kanyarodáshoz.










Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!