Mennyire normális az, hogy hideg időben nem melegszik fel rendesen a motor hűtőfoyadéka?
Nyáron semmi baja,beáll 90 fokra, viszont ahogy 0fok köré hűl a levegő, inkább 70-re áll be, vagy akár még az alá egy kicsivel. Hiába pörgetem jobban a motort (nyílván nem rögtön indítás után)
Ha nyitva maradt volna a termosztát, akkor nyáron sem melegedne, nem?
1.4 vw polo 9n
8-as: oké hogy ezt így leírtad de akkor sem normális, hogy nem 90 fokos a víz. Nem mondom, hogy bármi kárt okoz de nem is normális.
Új termosztáttal be fog állni 90-re.
"3. A termosztát a fűtőkört nyitja és zárja. Nem a blokktól zárja el a hideg vizet, hanem a fűtőkörtől. Itt van róla egy jó diagram."
Ekkora baromságot is rég hallottam! Mert neked csak akkor van fűtésed, mikor teljesen bemelegszik a motor és függőlegesen áll a vízhőfok mutatatója? Csak akkor kapt a fűtőradiátorod melegvizet? Ugye nem? Akkor itt meg is cáfoltuk ezt az állításodat! Szerintem te nagyon benézted azt a rajzot!
A termosztást a hűtő felé vehető víz útját nyitja és zárja, mindezt FOKOZAT MENTESEN, ugyanis ez egyfajta szabályzó szelep aminek van egy nyitási hőfoka ahol elkezd nyitni, ez 80-90 fok körül van általában, de a teljes nyitás 100 fok környékén van, és ekkor már teljes mértékben használja a hűtőt is a motor. Tipikus hiba ha nem nyit ki, vagy nyitva marad, illetve van, hogy a nyitási hűfokon még nyitva marad, és tűlhűti a motort mielött bezárna. Én így jártam egyik összel, mert csak valahol 60 fok körül zárt be a termosztát (teszteltem itthon digitális hőmérővel)
Kapott újat, azóta semmi gond, miután bemelegedett, utána el se mozdul a középállásból a mutató. Soha nem kellett letakarnom, még a legnagyobb hidegben se.
Emberek, teljesen áramlásmentesnek kell lenni a termosztátnál, nem véletlenül van ott a gumi tömítés.
Főleg ilyenkor hidegben, még ha csak tűfejnyi is a rés, már nem áll be üzemi hőfokra.
Én egy dízel opellel szívtam emiatt, mire rájöttem.
Amúgy ne a hőfokmérőt nézd, hanem, hogy milyen forróak a csövek, meg a blokk.
Sok vizes hőfokmérő bekrepál idővel, és rendszerint kevesebbet mutat.
#8
Te hordtál össze ritka sok marhaságot…
A hűtővíz hűti a motort, a termosztát adagolja hogy mennyi hidegebb hűtővíz kerüljön a belső vízkörbe. Ha a víz túlságosan visszahűti a motort, akkor a túlságosan hideg fém túlságosan visszahűti az olajat ami fokozottan koptatja a motort.
A termosztát nem a fűtőradiátor felé nem engedi a vizet hanem a hűtőtől a motorhoz. Amíg normálisan működik a termosztát addig egy óriási medencéből is szivattyúzhatod a vizet, a termosztát nem fog annyit beengedni hogy visszahűljön a motor, nekem a régi (1997-es) autómnál a -21 fokban sem volt szükség kartonpapírra mert a vízhőfok tökéletesen középre beállt és ott is maradt.
Keress egy normális ábrát a hűtőkörről és ne vezess félre olyanokat akik nem értenek hozzá.
#8 Édes istenem, te is csak képen láttál autót... De legalább ne terjessz hülyeségeket, ha nem értesz hozzá. Többiek már leírták miért, nekem már nem kell.
6-os voltam.
#8
Nagyon szépen kérlek, legalább ne próbálj meggyőzni másokat, ha nem vagy tájékozott a témában.
"3. A termosztát a fűtőkört nyitja és zárja. Nem a blokktól zárja el a hideg vizet, hanem a fűtőkörtől. Itt van róla egy jó diagram. Jól látszik, hogy milyen utat jár be a víz és hogy a termosztát melyik elágazásnál található: ó nézd csak, a fűtőköri elágazásnál, mivel az oda való bejutást kontrollálja, nem a blokkba való bejutást."
Az ábrán a szöveg rossz, maga az ábra meg hiányos. Semmi értelme nem lenne a fűtőkört lezárni. A fűtőkör egybe van nyitva a belső körrel. Hiszen pont azt szeretnénk, hogy amint lesz egy kis hő, azzal tudjunk fűteni. A termosztát a nagy kört zárja le, többnyire a motorból nem engedi kifolyni a vizet, ezzel egy időben nyilván nem fog a hűtőből befolyni a motorba. Ezzel egy időben úgy van kialakítva, hogy a belső körben kering a víz, és ez a víz van átvezetve a termosztáton. Innen fogja tudni, hogy mikor kell nyitnia, és mennyire. Amikor pedig kinyit, akkor ezzel egy időben a talp részével lezárja a belső kört, hogy a teljes vízmennyiség a hűtőn keresztül áramoljon.
"4. Nem azért takarják le a hűtő egy részét, mert szar a termosztát. A termosztátnak semmi baja, egyszerűen csak olyan hideg a környezeti levegő, hogy túlhűti a vizet. Gondold el, a tervezőknek úgy kell megterveznie a hűtőt, hogy +40 fokban és -20 fokban is helyt álljon. Ha túl kicsi, akkor télen jó lesz, de nyáron nem. Ha túl nagy, akkor nyáron jó lesz, de télen nem. Nyilván inkább túl nagyra tervezik, mert az a jobbik eset, viszont ennek a hátránya, hogy télen túlhűt. A motor működése szempontjából ez nem gond, mert 70-80 fokot így is el fog érni a víz hőmérséklete és ez bőven elég a motornak. A baj inkább az, hogy az utastér fűtését vágja hanyatt, ami télen kellemetlen."
Ennek egyszerűen semmi értelme. A hűtő mérete teljesen lényegtelen egészen addig, amíg termosztát oldali szabályozás van, nem ventilátor oldali (bemelegedési fázis, hidegebb évszakok). Nagyon egyszerűen nem fog jobban kinyitni, és így nem tud kihűlni a motor. Ezen nem lehet mit tovább magyarázni. Ha egy adott hőmérsékletű vizet akarsz engedni a csapból, és éppen a bojler jobban fűt, akkor a hidegebb irányba nyitod a csapot. Ha kevésbé, akkor fordítva. A termosztát ugyanezt csinálja. A hűtőt pontosan azért takarják le, mert jóskapista Bivalyföldespusztán így tudja orvosolni azt, hogy legyen fűtés a kocsiban.
"Persze mindebből úgysem értettél meg semmit. Az ilyen válaszokat adók sosem hallgatnak senkire, el vannak veszve a saját téves világukban."
No comment, az arrogancia netovábbja. Baromságokat terjesztesz, és még le is ugatod a másikat.
5. " elkezded főzni egy hőmérő társaságában, és figyeled hol nyit. "
Na és ebből mit tud megállapítani pontosan?
Azt hogy 70 fokon vagy 85 fokon nyit csak, de semmit se lehet pontosítani belőle.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!