Mennyire normális az, hogy hideg időben nem melegszik fel rendesen a motor hűtőfoyadéka?
Nyáron semmi baja,beáll 90 fokra, viszont ahogy 0fok köré hűl a levegő, inkább 70-re áll be, vagy akár még az alá egy kicsivel. Hiába pörgetem jobban a motort (nyílván nem rögtön indítás után)
Ha nyitva maradt volna a termosztát, akkor nyáron sem melegedne, nem?
1.4 vw polo 9n
Termosztát gond lesz.
nem maradt nyitva, de már más hőmérsékleten nyit mint kéne.
Legegyszerűbben úgy tudod lecsekkolni ha kiveszed a kocsiból, és elkezded főzni egy hőmérő társaságában, és figyeled hol nyit.
Pár ezer forintos tétel, eljátszhatod ugyanezt egy vadiújjal is ellenőrzésképp.
#6 Ritka sok marhaságot hordtál össze rövid idő alatt.
1. Nem, nem okoz motorkárosodást. Mégis mi a fenéért okozna kárt? Összekevered az olajjal. Olajnál baj, ha túl hideg, mert csak akkor tud megfelelően kenni, ha megfelelő viszkozitású és hidegen ugye túl sűrű, ami fokozott kopást jelent. A víznél tök mindegy, hogy 70 fok, vagy 90. Persze ha túl hideg lenne, az baj lenne, mert hősokkot kap a motor, például láttam már olyat, aki járó üzemmeleg motornál hideg csapvízzel öntötte fel a kiegyenlítőtartályt és azonnal megrepedt a blokk. De 70 fok az bőven tökéletes, semmilyen problémát nem fog okozni.
2. Nagyon el vagy tájolódva a termosztát és a hűtőkör/vízkör működésével kapcsolatban. A vízpumpa közvetlenül a blokk oldalába van betéve, szóval kérlek mondd már el, hogy a termosztát hogyan tartja a vizet távol a blokktól. :D A víz a blokk hőtermelésétől melegszik fel. Ha a hideg víz nem juthatna a blokkba, akkor a víz sosem melegedne fel. Ráadásul a hűtőközeg nélkül a blokk villámgyorsan túlhevülne.
3. A termosztát a fűtőkört nyitja és zárja. Nem a blokktól zárja el a hideg vizet, hanem a fűtőkörtől. Itt van róla egy jó diagram. [link] Jól látszik, hogy milyen utat jár be a víz és hogy a termosztát melyik elágazásnál található: ó nézd csak, a fűtőköri elágazásnál, mivel az oda való bejutást kontrollálja, nem a blokkba való bejutást.
4. Nem azért takarják le a hűtő egy részét, mert szar a termosztát. A termosztátnak semmi baja, egyszerűen csak olyan hideg a környezeti levegő, hogy túlhűti a vizet. Gondold el, a tervezőknek úgy kell megterveznie a hűtőt, hogy +40 fokban és -20 fokban is helyt álljon. Ha túl kicsi, akkor télen jó lesz, de nyáron nem. Ha túl nagy, akkor nyáron jó lesz, de télen nem. Nyilván inkább túl nagyra tervezik, mert az a jobbik eset, viszont ennek a hátránya, hogy télen túlhűt. A motor működése szempontjából ez nem gond, mert 70-80 fokot így is el fog érni a víz hőmérséklete és ez bőven elég a motornak. A baj inkább az, hogy az utastér fűtését vágja hanyatt, ami télen kellemetlen.
Persze mindebből úgysem értettél meg semmit. Az ilyen válaszokat adók sosem hallgatnak senkire, el vannak veszve a saját téves világukban.
Kérdező: cseréltethetsz termosztátot, elvégre párezer forintos tétel. De felesleges. Ha jobban alszol tőle, akkor cseréltesd ki, de tudd, hogy a jelenség nem fog megszűnni, mert a termosztátod nem hibás.
Pedig tuti rossz a termosztát.
Már nem a lada korszak van, hogy kartonpapírokat kell tenni a hűtő elé, hogy meglegyen a 90 fok.
#9 pedig szoktak még lezárni motortéri nyílásokat manapság is.
Yakutsk-ban télen mindenképpen. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!