Diesel vs. Benzin? Miért akarja ezt mindenki össze vetni?
Rengeteg forumon, és itteni kérdésben(és válaszban) láttam, hogy mindenki össze akarja vetni a diesel motoros és a benzin motoros autókat.
Ennek szerintem semmi alapja. Mivel szerintem nem összemérhető a két motor.
Mi alapján mérnénk őket össze,
Mert ha köbcenti méter alapján vetjük össze, a diesel erősebb
Pl. itt a mi PEUGEOT 206 diesel 1.6 HDI-nk 110LE 260Nm(körülbelül) és ugyana ez a kocsi csak benzinesbe, 1.6L 110LE 150Nm(kb.)(és sokkal nagyobb a fogyasztása és a kopása)
De ha nyomaték alapján párosítjuk,
Pl. a mi régi PEUGEOT 406-unk 2L 120LE 280Nm és egy OPEL CALIBRA egy C20LET-vel ugyan úgy 280Nm es, de ez mellett 200LE-t ad le.
szóval ha nyomaték alapján párosítjuk, akkor szerintem a benzines az erősebb.
Most ne menjünk bele abba hogy melyik hol éri el a teljesítményét, meg hogy a diesel hamarabb megindul, meg alacsony fordulatszám meg a STB..
igen ám , de ennél a két kocsinál szerintem nem sokat fog számítani, hogy a dieseles az első 10 méteren vezet, mivel pár másodperc után a benzines is erőrekap, és ez esetben nem is kevés erőre.
Ezek alapján, szerintem TELJESEN felesleges összevetni a kettőt, mivel ha azonos köbcentire és teljesítményre utazunk, a diesel kétszer akkora nyomatékot tud felmutatni, és porbaveri a benzinest. Holott, ha azonos köbcenti m. és nyomaték szerint párosítjuk őket, a benzines majd kétszeres teljesítményt tud produkálni(igaz akár 3x fogyasztást is)
biztos vannak az oylan autók amik nem ilyen tulajdonságokkal rendelkeznek, de láttátok, hogy én kb egy méretű autókrol beszéltem.
de írjátok le, hogy nektek erröl mi a véleményetek, hogy rossz e a meglátásom vagy sem. De ha lehet ne bunkón, mivel én se úgy írtam.
Azért, mert kis hazánkban az autó nem egyszerű használati tárgy, hanem az önkifejezés eszköze. Ha használati tárgy lenne, akkor mindenki tisztában lenne azzal, hogy az Otto-motor és a dízelmotor között milyen különbségek vannak, melyik miben jó, mire érdemes használni és az alapján választana autót, amivel aztán később meg van elégedve és nem hangoztatja égen-földön, milyen jól döntött. Tudja, hogy jót választott és kész. Olyasmi ez, mint mikor - teszem azt - lábbelit veszel és választanod kell, hogy félcipőt avagy bakancsot szeretnél-e hordani. Normális esetben megveszed, hordod és nem kürtölöd széjjel, hogy milyen jó a bakancsod.
Na de nálunk ez másképp megy: az autó státuszszimbólum. Meg kell venni a legalább négy és fél méteres nagy dögöt, nem baj, ha nincs rá pénzünk, majd megvesszük hitelre, aztán vagy ki tudjuk fizetni, vagy nem. De kell, hogy nagy autónk legyen. És ha megvan, onnantól kérkedni kell vele, hogy milyen autónk van, bizonygatni kell mindenkinek, hogy ez a legjobb, ennél jobbat kitalálni sem lehet és mi milyen rettentő okosak vagyunk, hogy ilyet vettünk és milyen rettentő gazdagok, hogy megengedhetjük magunknak. Erre szolgál az örökös összehasonlítgatás, legyen az német-japán párharc, kisautó-nagyautó versengés vagy a benzines és a dízelmotor összemérése. Mindenki úgy áll neki, hogy: "nekem X autóm van és az a legjobb". Nem ám észérvek alapján dolgoznak, nem mérik fel, hogy miben jobb vagy rosszabb egy benzinmotor, mint egy dízel... Á, dehogy. Neki olyanja van és az a tökéletes, rajta kívül meg mindenki hülye.
(tisztelet a kivételnek, persze)
a felvetés jogos, valóban más-más feladatkörnek és igényeknek felel meg a két motorfajta, minimális átfedéssel, bár néhány pontban sántít az összehasonlítás, és messze nem korrekt "szakmailag"
ennek ellenére nem értem, hogy minek kellett feltenni a kérdést. neked most jobb?
ha a szexrovatban felteszi valaki azt a kérdést, hogy "miért van itt ennyi 12 éves?", akkor elmennek?
ezt a részét szeretném ha megmagyaráznád.
A benzineseknek nagyobb a lőerőszámuk jellemzően.
A dízeleknek a nyomatéka nagyobb (tudod, NM).
Ezek akkor igazak ha egy köbcentisek, viszont a benzinesek szívók.
Viszont egy turbós benzinestől alig tudnak valamivel több nyomatékot csinálni a dízelek, ráadásul alig fogyasztanak kevesebbet.
Felesleges összevetni ezt a két motorikus megoldást mert
minden ember más szempontok alapján vásárol autót.
Nem felesleges összevetni a kettőt. Alapvetően azért hasonlítgatják a kettőt, hogy hosszú távon melyik a jobb befektetés. A dízel mellett szól a fogyasztás, viszont kényesebb technológia, így 150e km környékén már komoly több százezres javítási költségei lehetnek.
Annak valóban semmi értelme, hogy azonos köbcenti/azonos nyomaték/azonos teljesítmény alapján hasonlítgatod őket.
Eleve a dízelből is kapásból van 3 féle, ami eszembe jut, szívó, pddti, common rail. Benzinesből is lehet szívós meg turbós. Mindegyiknek megvan az előnye/hátránya.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!