Olaj és üzemanyagadalék legjobb nem horror áron?
Sziasztok, adott egy hagyatékból került autó amit restauráltam, 2.7 dízel E osztály, mértéktelenül ette az olajat, motorfelújítást és turbókat is kapott, porlasztók jók voltak és az üzemanyagrendszer elemei is,csak a persely, dugók, gyűrűk és hf környéke igényelt felújítást (természetesen h.kar csapágyak és egyebek is)
Az üzemanyag rendszer nem lett akkor pucolva teljesen, igazából csak szűrő és tankszűrő csere.
Lényegében még bejáratós, most következik olajcsere de szeretnék a motornak a legjobbat tenni, milyen jó minőségű olaj adalékot ajánlanátok illetve üzemanyagadalék mert idén már nem de jövő nyáron kapna egy üa. rendszer tisztítást is, de addig is üa. rendszer tisztító adalékot tudnátok, illetve másik körben másik öntésnek pedig egy injektortisztítót?
Ha jó az olaj akkor felesleges bármit bele tenni.
A dizelnek se kell semmi szarság, nézd meg a kamionokat hogy millió km-t mennek a normál gázolajjal és semmi bajuk.
Igazából az a helyzet előtte a legolcsóbb magánkúton élte magát az autó, most kapott gyári gázolajszűrőt, de még nem tudok eljutni a teljes rendszertisztításig. Ezért keresek valamit ami attraktívabban tisztít mint a gázolaj.
Most Liqui vagy Motul olajat kap, amit épp érek a boltban, épp Liqui Moly Synthol olajat tettem bele.
Őszinte tanácsom hogy se az olajba, se a gázolajba ne öntsél semmit. Először is, egy jó minőségű motorolaj eleve tartalmazza azokat az adalékokat, amit maga agyártó rakott össze, úgy hogy az a legjobb csomagot alkossa. Sosem értettem, hogy miért jó, hogyha egy harmadik féltől származó cuccot összekeverünk vele. Mégis honnan lehetünk benne biztosak, hogy egyáltalán pozitív hatása lesz, már ha egyáltalán csinál valamit? Számomra elég elrettentő, hogy ezeket az utólagos adalékokat a létező összes motorolajba bele lehet önteni, és persze mindenhol ugyanazokat a pozitív hatásokat ígérik... Egy motorolaj alapból rengeteg adalékot tartalmaz, ami egy kész terméket alkot. Nem véletlenül. Ha ez a motor most kapott felújítást, az ég világon semmi nem indokolja, hogy még külön adalékold az olaját. Vegyél bele jó minőségű olajat, cseréld rendszeresen és ennyi.
Gázolaj adalék: itt is hasonlóan értetlenül állok a mindenféle "tisztító hatás"-t reklámozó csodaszerek előtt. Józan paraszti ésszel gondolkodva: az üzemanyagrendszer egy zárt rendszer, beöntjük a betöltőnyíláson a cuccot, és a porlasztóknál távozik. Ha van benne koszlerakódás, akkor ha az feloldódik egy ilyen csodaszer miatt, vajon melyik irányba fog távozni? Nem ugyanúgy az adagoló/szivattyú és a porlasztók felé, amik a rendszer legdrágább részeit képezik? Vagy mégis merre tudna távozni belőle a kosz? Megint csak tapasztalatból tudom mondani: cserélgesd rendszeresen a szűrőket. Ha nem tömődik el idő előtt, akkor el kell az összes ilyen vackot felejteni, és örülni kell, hogy jó a kocsi. Ha pedig igen, akkor ezen egy csodaszer sem változtat, le kell venni a tankot és vagy csere, vagy nagyon alapos tisztítás.
Az injektor tisztító adalék pedig szerintem szintén teljesen felesleges, mivel egyrészt a besült, vagy akár félig-meddig besült porlasztón már nem segít semmit, preventív módon meg ha egyszer-kétszer ki van húzatva rendesen, hogy fel tudjon melegedni rendesen az égéstér, és kiégjen minden korom, akkor semmi baja nem lesz. A kevesebb néha több.
Végül egyébként a Mercedesnek volt két adaléka ami új autók és felújított dízelmotoroknál ajánlatos amikor még bejáratós, azokat használom.
Olajadalékok igazából évente azt a 7500 forintot egy gyári adalék megér, igazándiból érdemi ún. különbség nincs csak az eszmei része az autónak és minél tovább tartson ki ha lényegében nulla km-es szerkezet lett bele varázsolva.
Persze mondták is ártani nem fog ártani de az egyik legjobb dízel volt kategóriájában.
Mindegy remélem nálam elmegy egy 300-at 10 év alatt utána családban marad szintén akkorra 3. generáció számára.
Egyébiránt most van papíron benne 470 (462-nél jött ki dokitól), egy 700-800 környékéig tervezem cél, hogy ez olyan legyen mint a déd-ük-déd senki se tudja mikori nagyi papucsa, legyen benne egy millió km legalább és a többi.
Sajna régen "csak" autónak volt használva, nem a legjobb minőségű dolgokkal szervizelve és sietősen volt használva sokszor sajna hidegen is sietség eszköze volt, meg is lett az ára, de mostmár számomra apu végett egy kincs, állapota is tükrözi lassan, most karosszériásnál pihen, az allján a kezdődő rozsda kilőve, alvázvédő pipa, minden kihúzva és szerencserére 2 elemet kell fújni csak amiknél nem lehetett fényezésroncsolás nélkül javítani.
De jan. végefelé újra az utakat húzza.
Élvezetes utakat, hajrá.
Kellemes gurulást mindenkinek!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!