Milyen típus az ami megbízható, 15-20 éves szívóbenzines és jó vezetni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A japán autók nagyon megbízhatóak. Nekem volt egy Mazda 323-asom (1999. évjárat). 14 éves korától 22 éves koráig használtam, nagyon szerettem vezetni.
De nagyon jó vezetni Honda Accordot is. És természetesen az is rendkívül megbízható, hiszen japán.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Szívó benzint jó vezetni? Ez a kettő üti egymást kivétel ha V6, V8 környékén gondolkodunk, de nyilván aki ilyen kérdést feltesz, nem ebben gondolkodik.
Amúgy amit fentebb írtak Mazda MX-5-öt sokan dícsérik, én sosem vezettem, de mivel úton, útfélen szembe jön velem, elhiszem, hogy kis lóerő, és játékosság mellett is szórakoztató kocsi lehet.
Egyébként a turbó miért nem játszik? A VW csoportnak pont ebben a korszakban legendás az 1.8 turbo motorja!
Jóóóó abba ne menjünk bele, hogy abból mennyi lehet amit nem rúgtak szét azóta, de alapvetően szerintem jó alapanyag!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#5
Ezt nem is vitatom!
Nekem is "csak" egy 231 lóerős autóm van, de itt is a súly lóerő arány miatt sokkal erősebbnek érződik!
Nyilván mindig ez a kulcs!
Nekem csak a szívó benzin motor olyan hát...
Egyik barátomnak van V6-os Mustangja és attól sem ájultam el, mikor vezettem, nem azért mert nem megy, csak nincs az a toló érzés... gyorsulásnál, amit én kifejezetten imádok!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ez már ízlés kérdése.
Én vezettem viszonylag erős szívóbenzint. Alul valóban nem erősek, lineáris az erőleadás, de valahol a középtartomány vége felé nagyon elkezdenek húzni, és azért van abban élmény, amikor 8000-ig pörgethetsz egy kocsit. A hangjuk pedig veri a turbósokét.
A turbósoknál a hátbaverés mindig mosolyt csal az arcomra, nagyon élvezetes turbós kocsit vezetni. Számomra a hangélmény az, ami kevés. De van, aki imádja a lefújószelep hangját.
És vezettem kompresszoros autót is. Egy szívóbenzin volt átépítve, és 0,8barral megfújva. Előtte vezettem már azt a kocsit szívóként is. Kompresszorosként egy vadállat lett belőle. Konkrétan remegett a kezem, amikor kiszálltam belőle. Nem volt turbólyuk, azonnal leadta az erőt, lineáris volt, emiatt könnyebb vezetni, és konkrétan bármikor odalépve kilehetett pörgetni a hátsókerekeket. Iszonyat erős és élvezetes volt. A legnagyobb hátránya a hangja volt. Annyira visított, mint valami légiriadó.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#8
A hang megint egy érdekes kérdés, pl az én 4 kipufogós autómnál üvölt amikor odalépsz és a szaksajtó azt írta anno, hogy ennél azért komolyabb hangot el tudtak volna képzelni neki.
Amire valóban írigy vagyok a pop and bang!
Hiszen ezt egy I30 N gyárilag tudja, múltkor egy ilyennel versenyeztem és hát valóban ebben a hülyegyerek kategóriában ez tényleg nagyon állat, és szomorú, hogy az Audim nem tud ilyet, bár nyilván más volt a koncepció tervezésnél!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!