Hogyan és mivel lehetne elkerülni a ilyen autopályás több autós baleseteket?
#10
Én is notoriús gyorshajtó vagyok, de azt is lehet úgy űzni, hogy tudod hol lehet menni értelmesen.
kb 15 éve nem volt balesetem, az sem gyorshajtásból volt.
Amikor tehetem nyomom neki a padlót, de mindig mérlegelek pl zebra környékén vagy olyan helyen ahol látom, hogy oda kell figyelni.
Ez a stratégia nekem bevállt!
Nyilván egyszerűbb mindent a szabálytalánkodókra fogni, és ebben még igazat is adok, abból kiindulva, hogy a legtöbb ember a lexarom típus, én sajnos, vagy nem sajnos ezt is túl agyalom, és ezért még sport kocsival is relatíve ésszel közlekedem!
#8
A videón látható helyzetben is elkerülhetőek lettek volna a további ütközések, ha az emberek nem vezetnek vakon (ergo a belátható szakaszon meg tudnak állni) és tartanak megfelelő követési távolságot az előttük haladó mögött. Persze ahhoz, hogy ne legyen baleset, ezt mindenkinek tartania kell, mert ellenkező esetben hiába vagy felkészült, a következő neked fog menni.
" [link]
Tessek nagyokos, ebben a helyzetben kitorolheted a segged a hulye kresz szabalyiddal, itt csak az isten es az auto gyartojan mulik hogy elsz vagy halsz-e. Latom nehez sok embernek elfogadni, vagy felfogni hogy nem lehet minden szituaciot kontrollalni… Ilyen ez a popszakma"
Nem néztem végig az egészet, de 90%-ban azt véltem felfedezni, hogy a teljesen behavazott úton, hóesésben, nulla látótávolság mellett ment mindenki mint az ökör. Kb egyik sem a látási és útviszonyoknak megfelelően vezetett, ergo nem tartotta be a szabályokat.
A kérdező által linkelt videóban is (ameddig néztem) az összes ütközés emberi hiba miatt volt. Valószínűleg a megengedett sebességnél gyorsabban mentek és nem az útra figyeltek.
Nálunk is meg lehet nézni, hogy megy mindenki: pályán 130 lenne a maximum (ami az egyik legmegengedőbb sebességhatár az EU egész területén), de persze a magyarnak ez nem elég, meg hát fifikás, mert tudja, hogy a trafipax kb. 150-től büntet, meg amúgy is tudja, hogy hol van véda. Ha meg mégse, akkor majd a Waze megmondja. Szóval a belső sávban a maximum 130 km/h-t a vezetők nagy része "minimum 150 km/h-nak" értelmezi. Aztán azért közben csak meg kell nézni a telefonon, hogy mi a helyzet a Facebookon, meg pörgetni kell kicsit az Instát is, meg fel kell hívni Micikét, hogy van-e otthon sör. Ha 2 másodpercig nem az utat nézed 150-nél, akkor 84 métert mész. Még 100-as tempónál is 56-ot.
#14
Tökéletesen leírtad!
Ha eléggé biztonságosan vezetsz, akkor soha az életben nem fogsz balesetet okozni. Elszenvedője persze lehetsz egynek, bele is halhatsz, de a bíróságon sosem kell majd aggódnod.
De most mondd meg, #8! Milyen helyzet fordulhat elő, amiben még a megfelelő óvatosság mellett is balesetet okozol? Hátulról nem mész bele senkibe (kérdező videója), ha az útviszonyoknak és a sebességednek megfelelő követési távolságot tartasz. Ugyanez vonatkozik a ködre és a kanyarokra: ha nem mész úgy, hogy csak a féktávolság felét látod be, illetve ha nem rongyolsz bele egy 60-nal bevehető kanyarba 100-zal, akkor nem okozol galibát. Persze ha más esetekben is biztonságosan vezetsz. Ettől még ugyanúgy kimehet eléd valaki féktávolságon belül a STOP-tábla ellenére is, amíg mások mobilt nyomkodnak, de az már elsősorban az ő problémája, neked nem kell jogi következményekkel szembenézned.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!