Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mitől fullad le a motor?

Mitől fullad le a motor?

Figyelt kérdés

A típus: opel astra f C14NZ 1.4 8v motorral.

A jelenség: általában nagyobb dugóban, amikor alapjáraton van az autó több percig, egyszercsak check engine lámpa, majd alapjárat ingadozás, aztán lefullad a motor (gázadás ellenére is), és pillanatnyilag nem indul újra, csak, ha várok kb fél órát. Hosszúba nem jelentkezik a probléma. Talán alapjárati motor lenne a probléma, vagy MAP szenzor, talán üzemanyagprobléma lenne?

Köszönöm előre is az ötleteket, tapasztalatokat, tanácsokat!



#fulladás #Opel #alapjárat #Alapjáratingadozás
2021. dec. 16. 13:30
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

Hűtéssel mi a helyzet?

Hidegen is csinálja?


Szerintem légtömegmérő, vagy vízpumpa megszorula felmelegedéstől de csak tipp.


Hűtést, szíjjakat nézd át, ha hidegen nincs baja a szenzorokkal én ezekután foglalkoznék.

2021. dec. 16. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%

Ugyanilyen motorom volt, korábban hasonló, bár közel sem ilyen durva tünetekkel. Ha üzemmeleg volt a motor, akkor pár másodperc alapjáratozás után nekem is check engine-t dobott. Illetve egy picit mindig emelkedett volt az alapjárat, üzemmeleg motornál megálláskor alapjáratingadozás rövid ideig. Soha nem fulladt le, de ettől még szerintem nálad is ugyanez lehet a helyzet, csak előrehaladott állapotban.


A check engine folyton alapjárat állató szelepet írt, nem igazán hittem neki, de bontani nem akartam, ezért először kicseréltem azt, hátha igaza van. Nem volt, pénzkidobás. Utána gondoltam muszáj bontani, először mondom kitisztítom a fojtószelepet és az alapjárat állító szelepnek a fészkét. Ahogy levettem a fojtószelepházat, akkor láttam, hogy szét van mállva a tömítése. Takarítani nem is kellett amúgy, szinte fém tiszta volt. Kicseréltem a tömítést, volt vagy 800 forint, összeraktam, megszűnt a probléma. Se alapjáratingadozás, se check engine.

2021. dec. 16. 16:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:

1. A hűtéssel nincs gond, legalább is laikus szemmel. Hidegen még nem próbáltam, de jó ötlet, hideg motorral itthon hagyni fogom holnap hadd ketyegjen alapjáraton.

2. Köszönöm a tippeket, szétkapom a fojtószelep házat, hátha ugyanazzal megoldódna, még régebb egyszer csinálta 1 hétig, aztán fél évig békén hagyott vele.

2021. dec. 16. 18:47
 4/6 anonim ***** válasza:

valahogy ki lehet villogtatni a hibakódot

próbáld meg hátha mond valami értelmeset

2021. dec. 17. 14:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
Na azóta a helyzet a következő: villogtattam hibakódokat, ez lambda szonda cserével járt, jobb lett tőle a motor, de a problémát nem oldotta meg. Másik hibakód viszont a 35-ös: Alapjárati vezérlőszelep. 2-eshez hasonlóan leszedtem az egész folytószelepházat, tömítést nem kaptam, így gyártottam hozzá, de nem az a probléma sajnos. Kicseréltem egy bontott folytószelepházra mindenestől, mivel egyszer az úton hagyott, azzal aztán elundult dadogva és hazaértem. Mivel volt még 1 folytószelepházam, így próbáltam variálgatni az alapjárati motort és a folytószelep állásának érzékelőjét, nem-e valamelyik nem talál, volt amelyik alapj.motorral tényleg nem volt jó motorkód szerint se, azzal tovább maradt gázon, míg amennyit a bovden be volt húzva, így 2 alapjárati motor van amivel működik, egy a sajátja, s egy amelyik biztos, hogy olyan autóból van, amelyikkel nem volt ilyen gond. A szelepállás érzékelőknél mindegy volt melyik. A hiba még mindig ugyanúgy fennál és az idegeimen ugrál :)))
2021. dec. 27. 21:12
 6/6 A kérdező kommentje:
Érdekes jelenség ugyanakkor: Amelyik alapjárati motor volt benne, az tompa végű. Egy másik bontott hegyes végű, az van most benne, azzal tökugyanúgy viselkedik, viszont egy másik bontott szintén tompa végű, mint az eredetije, na azzal csinálta, hogy gázelvételkor még 1 másodpercig úgymond "gázolt". Erre is ha tudnék magyarázatot.... amúgy mindegyiknek 2 kódja van egymás alatt, a felső 59601 talál, viszont az alattuk levő kód egyiknél sem... vajon ez is számíhat? Neten keresgélve nem is lehet ezek a kódok alapján megkapni, csak motorkód alapján :/ szóval kicsit össze vagyok ezzel zavarodva. Laikusként sztem nem kéne épp ennyire mindegy legyen a motorvezérlőnek sem, hogy tompa, vagy hegyesvégű, meg ez az egész.
2021. dec. 27. 21:18

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!