Ha meghibásodott, és nem tölt a generátor akkor ezt minden esetben jelzi is a műszerfalon a töltésjelző lámpa?
Ameddig van az akkuban kraft addig működik,ezen felül lehet félig meddig le van égve a generátor, és még ad le 12-13 voltot, vagy esetleg bronzkefe van elkopva és menet közben még pár percre életre kel a generátor.
Amúgy ha minden okés akkor olyan 14-14,5V-os feszültséget kellene leadjon a generátor.
#10 11-11,5 Volt alatt kigyullad a lámpa, de kb. 10 Voltig működik az autó.
#11 A modern járművekben már intelligens töltő van, az változtatni tudja a töltő feszültséget az akkumlátor töltöttségétől függően. Ráadásul ma már sok autóban használnak 12 voltos generátort a régi 14 voltos helyett, az sokszor csak 11,8 V-ot ad ki menet közben.
#13:
Nos, nem minden.
Csak aminek külön jön testkábele az akkuról is meg aminek nagyon alacsony az áramfelvétele.
Szóval majdnem minden. :)
Csak pont a generátor és akku közti töltés áramkör van nagyon meglőve vele.
#15:
Megpróbálom érthetőbbre venni.
Egyrészt, ahova nem kell nagy amper, ott nem fogsz feltétlenül feszültségesést látni attól, hogy a kontaktfelület lecsökkent.
Másrészt akku ÉS generátor testet írtam.
Néhol ez közös, néhol nem.
Az akku test pólusról megy egy vastag kábel a kasztni testre.
Általában ugyanoda csavarozódik a generátorról jövő testkábel meg az önindítóé is, de vannak típusok, ahol nem, mondjuk a motorblokkra van kötve.
Egyéb dolgok testelésként szoktak lenni nem kasztnin, hanem az akku testpólusról jövő kábelen csavarozva.
Ha az akku és kasztni, akku és egyéb oda kötött test kontaktja jó, de a generátoré az akkupólushoz nem, mindened megy, amíg akku tele, csak közben a töltésed szar. A generátorodon ettől a feszültség megvan, tehát ott nem lesz töltés hibajeled. Sőt, járó motornál rámérsz a generátorra és jót fog mutatni.
Van olyan típus, ahol ilyenkor is kapsz hibajelet, mert máshol van testelve. Anno Trabi a generátor testkábelének kontakthibájára is nyomta a pirosat.
A '95-ös Renault Safrane-om nem.
A generátor az alu forgattyúsházhoz csavarozódott, kioxidált a testcsavar menete, műszerfal hibajel nélkül simán lemerült az akkum.
Suzukinál megéltem ugyanezt, amikor a generátor és akku testkábele együtt, egy csavaron volt a kasztnihoz fogatva, de a generátor és akku kábelvég-saruja közt beoxidált.
Ja és hozzá még amit #16 írt.
:)
Amit #16 írt, az egy oltári marhaság, mert az akkor van, ha mennek az áramok a gyártól elképzelése szerint - de itt épp arról folyik a tárgyalás, hogy nem tölt. Ennyire stupidisszimók nem lehettek.
"Ha az akku és kasztni, akku és egyéb oda kötött test kontaktja jó, de a generátoré az akkupólushoz nem, mindened megy"
Ja, csak nem ezt írtad, saját bevallásod szerint se.
"de itt épp arról folyik a tárgyalás, hogy nem tölt. Ennyire stupidisszimók nem lehettek."
De itt arról folyik a tárgyalás, hogy az akku merül, miközben nincs töltéshiba lámpa.
És épp arról, hogy nem biztos, hogy azért, mert a generátor nem tölt.
Űgyhogy nem kéne hülyének nézni mást, mikor ott a tükör.
"Ja, csak nem ezt írtad, saját bevallásod szerint se."
Mit írtam?
"ha az akkudról és generátorodról a testre menő kábel kontakthibás."
Olvasd lassabban, értelmezd.
Ha nem megy, igyál egy kávét.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!