Tévhit, hogy az új autókban az elektronika gyakran elromlik és nehéz javítani?
Sokan mondják, hogy 10 évnél fiatalabb autót nem akarnak már venni, amíg lehet, használják a régieket, mert már minden tele van elektronikával, ami gyakran el is romlik és a hibát nehéz megtalálni, sokba kerül javítani.
Ez valóban így van? Minden autónál vagy csak bizonyos márkáknál? Van olyan autó, ami bár új, de mégis megbízható és viszonylag olcsón javíttatható ilyen téren?
Köszönöm!
Persze, nyilván, ha több van, nagyobb eséllyel romlik el.
Lehet, hogy rosszul fogalmaztam, inkább úgy értem, hogy ez valóban több hátrányt okoz, ha elromlik, mint amennyi előnyt nyújt mikor jól működik?
Tehát tényleg olyan gyakran kell szervizelni az autót, hogy ez beárnyékolja az egyébként hasznos új elektronikai funkciók adta előnyöket?
Valóban hallani, hogy az autó lekorlátozza a teljesítményt egy apró hiba miatt vagy leállítja a motort vagy folyamatosan hibaüzenetet ír ki. De nem tudom elhinni, hogy ez annyira gyakori, mint sokan lefestik.
Ha olyan rosszak lennének az új autók, nem venné őket senki.
Az teny, hogy minel ujabb egy auto annal tobb benne az elektronika. Az, hogy mindig elromlik az mar nem feltetlenul igaz, de persze minel tobb minden van, ami elromolhat, annal valoszinubb, hogy valami elromlik.
Ettol fuggetlen nem feltetlen lesz olcsobb egy ezer eves autot szervizeltetni, mint egy ujat.
Nem tévhit, de ez kevésbé a technológia, mint a gyártók stratégiájának a következménye.
Péládul: akarsz másik kerék szettet? Semmi gond,csak tanítsad be a TMPS szenzorokat. Akarsz új akksit? Semmi gond, csak párosítsd az autó számítógépéhez. Akarsz új fékbetétet? Semmi gond, de ezt is párosítani kell.
Bizonyos gyártóknál (pl. VW) meg lehet mindezt oldani általános szerviz eszközökkel (kb fél millió egy ilyen), de vannak még pofátlanabb gyártók, mint pl. Tesla, aminél csak az általuk jóváhagyott, kóddal ellátott alkatrészeket lehet beépíteni.
10 éve, a 2010-es évek elején sem tisztán mechanikus faék egyszerű autók voltak. Egy jobban felszerelt 10 éves autó elektronikázottság szempontjából nem sokban tér el egy maitól. 80-90% abban is megtalálható.
Én a 13 éves autómat cseréltem le újra 2018-ban. Megbántam. A régebi csak tankolnom kellett és mennem. Pedig abban is volt már turbó és rogyásig volt elektronikázva: fedélzeti navigáció, radarok, adaptív xenon fényszórók, elektronikus lengéscsillapítás-vezérlés, stb, de soha nem akart benne semmi megdögleni. Az újat ellenben folyamatosan hordom vissza a szervizbe garanciális javításokra. De a legtöbb gondom mechanikus volt, mit elektronika.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!