Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Tévhit, hogy az új autókban...

Tévhit, hogy az új autókban az elektronika gyakran elromlik és nehéz javítani?

Figyelt kérdés

Sokan mondják, hogy 10 évnél fiatalabb autót nem akarnak már venni, amíg lehet, használják a régieket, mert már minden tele van elektronikával, ami gyakran el is romlik és a hibát nehéz megtalálni, sokba kerül javítani.

Ez valóban így van? Minden autónál vagy csak bizonyos márkáknál? Van olyan autó, ami bár új, de mégis megbízható és viszonylag olcsón javíttatható ilyen téren?

Köszönöm!


2021. dec. 15. 16:19
1 2
 1/17 D. Brasco ***** válasza:
100%
Nyilcán minél több elektronika van az autoban a nagy szamok torvenye alapjan annal nagyobb az esely arra hogy valami elromlik....mert pl a swiftben hátul nem azert nem romlik el az elektromos ablakemelő mert annyira jó,hanem mert nincs benne.Ami meg nincs az nem tud elromlani.
2021. dec. 15. 16:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 A kérdező kommentje:

Persze, nyilván, ha több van, nagyobb eséllyel romlik el.

Lehet, hogy rosszul fogalmaztam, inkább úgy értem, hogy ez valóban több hátrányt okoz, ha elromlik, mint amennyi előnyt nyújt mikor jól működik?

Tehát tényleg olyan gyakran kell szervizelni az autót, hogy ez beárnyékolja az egyébként hasznos új elektronikai funkciók adta előnyöket?

2021. dec. 15. 16:37
 3/17 A kérdező kommentje:

Valóban hallani, hogy az autó lekorlátozza a teljesítményt egy apró hiba miatt vagy leállítja a motort vagy folyamatosan hibaüzenetet ír ki. De nem tudom elhinni, hogy ez annyira gyakori, mint sokan lefestik.

Ha olyan rosszak lennének az új autók, nem venné őket senki.

2021. dec. 15. 16:38
 4/17 anonim ***** válasza:

Az teny, hogy minel ujabb egy auto annal tobb benne az elektronika. Az, hogy mindig elromlik az mar nem feltetlenul igaz, de persze minel tobb minden van, ami elromolhat, annal valoszinubb, hogy valami elromlik.

Ettol fuggetlen nem feltetlen lesz olcsobb egy ezer eves autot szervizeltetni, mint egy ujat.

2021. dec. 15. 16:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 anonim ***** válasza:
Mas szavakkal: a 3 eves autom eddig az eves kotelezo szervizeken kivul nem latott szerelot...
2021. dec. 15. 16:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 anonim ***** válasza:
Jelenleg a chiphiány miatt az is simán előfordulhat, hogy nem is tudják hetekig javítani, attól függ mi romlik el. De pl az apám kocsijába is multkor már bontóból vadásztam fedélzeti szàmítógépet, mert anélkül az egész kocsi halott volt. Gyakrabban nem kell szervizelni, de ha kiesik valami akkor sokkal nehezebb vagy drágább javítani, főleg ha nincs kéznél pótalkatrész, na akkor jön az igazi mulatság.
2021. dec. 15. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:
Szerintem ilyen szempontból pont hogy a 10-20 éves autók kockázatosabbak. Azok is tele vannak elektronikával, ráadásul akkor még elég kezdetleges rendszerek voltak ezek, mára sok típushibát tudtak javítani.
2021. dec. 15. 17:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:
100%
A legnagyobb probléma, hogy a gyártók az újabb típusokba komplex elektronikai egységeket építenek, ha pedig valami meghibásodik az egészet cserélni kell nem kicsi pénzért. Ez gyakorlatilag az autósok rejtett lehúzása és nem mellesleg igen messze van a környezettudatos gyártástechnológiától.
2021. dec. 15. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:
100%

Nem tévhit, de ez kevésbé a technológia, mint a gyártók stratégiájának a következménye.

Péládul: akarsz másik kerék szettet? Semmi gond,csak tanítsad be a TMPS szenzorokat. Akarsz új akksit? Semmi gond, csak párosítsd az autó számítógépéhez. Akarsz új fékbetétet? Semmi gond, de ezt is párosítani kell.

Bizonyos gyártóknál (pl. VW) meg lehet mindezt oldani általános szerviz eszközökkel (kb fél millió egy ilyen), de vannak még pofátlanabb gyártók, mint pl. Tesla, aminél csak az általuk jóváhagyott, kóddal ellátott alkatrészeket lehet beépíteni.

2021. dec. 15. 17:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim ***** válasza:
100%

10 éve, a 2010-es évek elején sem tisztán mechanikus faék egyszerű autók voltak. Egy jobban felszerelt 10 éves autó elektronikázottság szempontjából nem sokban tér el egy maitól. 80-90% abban is megtalálható.

Én a 13 éves autómat cseréltem le újra 2018-ban. Megbántam. A régebi csak tankolnom kellett és mennem. Pedig abban is volt már turbó és rogyásig volt elektronikázva: fedélzeti navigáció, radarok, adaptív xenon fényszórók, elektronikus lengéscsillapítás-vezérlés, stb, de soha nem akart benne semmi megdögleni. Az újat ellenben folyamatosan hordom vissza a szervizbe garanciális javításokra. De a legtöbb gondom mechanikus volt, mit elektronika.

2021. dec. 15. 18:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!