Okozhat -e károsodást az autó motorjának, ha alapjáraton sokáig járatom?
Azt olvastam valahol, hogy nem tesz jót az "újabb fajta" motoroknak, ha sokáig alapjáraton járatjuk.
Mi baj lehet belőle?
Okozhat -e károsodást a motornak, ha a manualklíma is be van közben kapcsolva?.
Adatok: Swift, 2006 -os évjárat, 1328ccm., M13A
Ha már üzemmeleg a motor, akkor nem.
A hidegindítás a necces, főleg télen.
Egy 15/40-es olajjal -25 fokban simán megszoríthatod a motort, pláne ha még új, keveset futott.
De egy 0/20-assal is kinyírod, hegymenetben, nem visszaváltva, erőlködve.
a 2006-ost 0W20-al nem tudod tönkre tenni(nekem még nem sikerült)..a klíma jelentéktelen energiát vesz fel, de hallani is, amikor emeli a motor fordulatát800-ról akár 1100-ra)
Sem az új fajta, sem a régi motorok nem mennek tönkre egyhamar, álló helyzetben járatva sem. Akár megy a klíma, akár nem. A fullszint olaj csodákra képes. A suzuki nagyon tud motorokat gyártani. Ezt bizonyítja, hogy számtalan európai márkában is suzuki blokk van. Az afrika körülmények miatt gyártja az Eneos a 0W20-t, de néhány évvel ezelőtt megjelent a 0W16 is. Ide is ez utóbbival hoznak háromhengeres turbózott SUV-okat..azok is tönkretehetetlenek.
Alapvetően hidegen kopik az autó. Ha te folyton azt csinálod, hogy minusz 10 fokban is csak alapjáraton járatod órákig akkor nem is pár hónap alatt hanem pár év alatt bőven el tud úgy kopni, hogy egye rendesen az olajat.
Nekem apám csinálta azt, hogy évekig melegítette 20-30 percig az udvaron a kocsit utána indult el. 5 évesen már ilyen 1 liter/1500 km olajat megevett az autó. Sima szívóbenzines és újonnan vettük.
"Egy 15/40-es olajjal -25 fokban simán megszoríthatod a motort, pláne ha még új, keveset futott.
De egy 0/20-assal is kinyírod, hegymenetben, nem visszaváltva, erőlködve."
Ez elég nagy blődség, nem az olaj viszkozitásától függ az, hogy eszi-e vagy sem. A 0-ás olajat sem eszi sem pályán sem hegymenetben, mindig a motor kopottságától függ.
Alapvetően hidegindításnál benzinesnél fél percet kell alapjáraton hagyni, dízelnél 1-2 percet mondanak. Ez idő alatt szinte semmit nem melegszik, csak az olaj jár körbe, "magához tér a motor". A melegítéshez a vízhőfok mérő kék jelzésének el kell tűnnie és annak az időnek a dupláját kell venned, ami egyenlő lesz az "üzemmeleg" motor fogalmával.
Egyébként alapjáraton nem termel veszteséghőt a motor. Ettől függetlenül, ha tegyük fel üzemmeleg motorral te megállsz és vársz 10 vagy 15 percet, azzal csak a benzin pocsékolod el, ami amúgy alacsony alapjáraton, semmi más nem történik, ha nem akarsz megfagyni akkor nyugodtan csinálhatod.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!