Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Amiket legtöbbször hallok:...

Amiket legtöbbször hallok: szívó benzin, szívó dízel. Turbo benzin, turbo dízel. Na de mivan a kompresszoros feltöltésekkel? Azokat hogy jelölik az autókon vagy miképp?

Figyelt kérdés

2021. dec. 12. 23:13
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
63%
Angol nyelvterületen a supercharged kifejezést használják, mivel nem csak kompresszorral lehet feltölteni egy motort a turbón kívül. Jellemzően azért kerülik a gyártók, mivel meghajtása a hasznos teljesítményből vesz el, míg a turbó "hulladékból" termel hasznot. Pedig nyomaték karakterisztikára a kompresszoros motorok többnyire jobbak. Ja, és persze drágább is.
2021. dec. 13. 09:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:
Kétféle jelzése van. A német autóknál compressor felirat szokott rajta lenni. Amerikai, japán autóknál pedig supercharger.
2021. dec. 13. 09:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:
10%

A kompresszor nem rosszabb, mint a turbó. Egyszerűen más.

Hétköznapi autókra jobb a turbó. Kevesebbet fogyasztás, kevesebb károsanyag.

A sportosabb autóknál, ahol a fogyasztás egyáltalán nem számít, ott előfordulnak kompresszoros autók, mivel a turbóhoz képest azonnal leadják a maximális töltőnyomást és nincs turbólyuk. Az utóbbit próbálják kiküszöbölni a 2 turbóval (1 kicsi, 1 nagy), illetve a változó geometriájú turbóval. De turbónál soha nem fog olyan gyorsan felépülni a töltőnyomás, mint a kompresszornál. Nagy hátránya szerintem viszont a brutális visítás. Kb. 2km-ről már jelzi az NKH-nak és a rendőröknek, hogy tuningolt autó jön...

Alsó- és középfordulaton erősebb a kompresszor.

Magas tartományban erősebb a turbó.

2021. dec. 13. 09:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:
57%
#13: ez így nem igaz. Egy kompresszornak is magasabb fordulatszámon nagyobb lesz a töltőnyomása. Csak a meghajtása miatt annak felépülése független a kipufogógázok nyomásától, tehát a motor nyomatékától, a nyomás felépülése lineáris jellegű, és nincs késedelem, ami a turbina tehetetlenségéből adódik.
2021. dec. 13. 19:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:
Vannak TSI és TFSI motorok is, amelyek kompresszorosak, sőt, még érdekesebb, kompresszor plusz turbó egyszerre. Pl a híres 160 lovas 1.4 TSI a Golfokban, az kompresszor és turbó egyszerre. Azért híres, mert 100 ezer km-t is nehezen mennek el generál nélkül. És nem a kompresszorral van gond. De van sokkal megbízhatóbb változat is, az Audikban volt régebben 3.0 V6 benzinmotor, az is kompresszor és turbó volt egyszerre. Csak nagyon ritka.
2021. dec. 13. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!