Ford S-Max 2.0TDCi 2013-as autóval kapcsolatban lenne kérdésem.(?)
A tél beálltával, az autó elkezdett a reggeli hideg indításkor nagyon nehezen indulni, ezalatt azt értem hogy 5-6masodperc is kell neki, hogy beinduljon.
Viszont utána melegen semmi probléma nincs. Ha az idő is kedvezőbb, és csak pár fokkal is melegebb van, akkor is jóval könnyebben beindul.
Esetleg izzitasi gondja lehet?
Akkumulátorral semmi probléma.(új)
Még nincs is hideg úgy hogy indulni kellene neki.
AZ izzitást meg letudod magad is tesztelni.
Ebben a hidegben még annyira nem indokolt. Gyengélkedik az akksid talán. Mikor beindul nincs szokatlan füst az első pár másodpercben?
Izzíthatsz 2-3 is, úgy könnyebben indul.
Nálam hallani lehet az izzító relét is ahogy áramot kapcsol a gertyákra, azt várd meg míg elenged. Nekem 1.4 tdci ki sem jelzi az izzítást -5 felett, akkor is csak 1-2mp időre, ahhoz képest tizenpár fokban is hallom, hogy izzít 5mp-ig.
Az izzitast megvárom mindig természetesen.
Az akkumulátor meg vadonat új.
Viszont számos videóban látom hogy többször is izzitanak indítás előtt, úgyhogy megpróbálom én is, hátha ez megoldja.
Viszont arra hivatkozva hogy hideg van egyáltalán nem hiszem azt hogy mínusz egy két pár fok már ennyire drasztikus legyen.
A C-corsam poccre indul 1het allas után is. Es az kint all az utcán.
Nem, nem normális. Egy modern dízelautónak abszolút semmi tünetet nem kellene produkálnia vagy -15 fokig, nemhogy fagypont környékén. Amit pedig a videókban látsz, hogy fel-le kapcsolgatják a gyújtást, mert azt hiszik hogy akkor tovább izzítanak szintén helytelen, és alapvetően egy tévedés. A műszerfalon lévő visszajelző nem azt mutatja, hogy mikor izzít az autó, hanem hogy meddig érdemes várni az izzítás során. Valójában sokkal tovább izzítanak, még járó motor mellett is akár perceken keresztül.
Ha jó az izzítás, akkor semmi értelme tovább várni, kapcsolgatni a gyújtást pedig végképp értelmetlen. Ha nem jó, akkor meg azért értelmetlen, mert annak a hengernek amelyik nem kap izzítást ez nem segítség. Sajnos ezt OBD-n nem nagyon lehet kiolvasni, de ha megtalálod az izzítógyertyákra menő kábelköteget, akkor a csatlakozóba be tudsz mérni egy multiméterrel (szakadás vizsgálat). Sajnos a 2.0 TDCI-nél belül vannak a gyertyák, szopás őket kicserélni, az EGR-t kompletten le kell bontani hozzá.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!