Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A kétütem miért jár szinte...

A kétütem miért jár szinte mindig együtt a béna olajozással?

Figyelt kérdés
Hogy meg van etetve vele az olaj akárhogy kerül bele. Miért ne lehetne rendes karteros olajszivattyús olajzással gyártani, így nem lenne környezetvédelmi és élettartam beli probléma sem.

2021. dec. 3. 14:34
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:

A külön olajzás csak annyit jelent, hogy nem te kevered a benzinbe az olajat, hanem egy tartájba töltöd.

De mire be kerül a karburátorba, és onnan az égéstérbe, addigra keverék lesz belőle.

Mikor még a Jawa mustangomba, meg a Riga deltámba tankoltam, akkor a benzinkúton egy töltőfej volt a benzinnél, és egy kerék elforgatásával tudtál választani, hogy 30-as, 50-es keveréket, vagy tiszta benzint akarsz tankolni.

2021. dec. 3. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 anonim ***** válasza:
31%
Hát tizes, szerintem egy picit elkanyarodtál a témától.
2021. dec. 3. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 anonim ***** válasza:

Kivitelezhetőnek kivitelezhető, de akkor a lényegét veszti el a 2t, az egyszerűségét, illetve ha minden olyan mellék segédberendezést ráakasztasz a végére gyengébb lesz mint egy hagyományos 4t.


Szimplán injektor meg kompresszor kellene hozzá, meg nyilván egy olajszivattyú, a gond csak az hogy ezek energiát vesznek el a motortól.


Amúgy léteztek szelepvezérelt 2t motorok is, azokban nem kellett olaj a benzinhez.

2021. dec. 3. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:

Amúgy ugyanazon az elven ahogy a 2 ütemű dízeleket alkották amik rengeteg mozdonyban üzemeltek, illetve üzemelnek, ugyanúgy lehetne benzinmotort is megépíteni.


Foylamatos feltöltés, már az indítás pillanatától, tehát minimum hogy legyen egy mechanikus feltöltés is rajta és közvetlen befecskendezés.

2021. dec. 3. 23:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim ***** válasza:

Természetesen lehet szelepvezérléses, feltöltött kétütemű benzinmotort alkotni. A forgattyúsházban végzett elősűrítést megoldja egy Roots-fúvó és egy turbófeltöltő, a hengerbe már nyomással érkezik a levegő, a befecskendező benyomja a benzint, begyújtod, kipufogóütemben a friss levegő segít átöblíteni a hengert - minden csodás, nem ég el a motorolaj, boldogok vagyunk.

Csak pont azt veszíti el a kétütemű motor, ami miatt a közúti járművekben használják. A kétüteműek egyszerűek, olcsóak és megbízhatóak: nem véletlen, hogy a közelmúltig egyeduralkodók voltak az 50-es kismotoroknál. Egy kompresszorral, turbóval és közvetlen befecskendezéssel "okosított" kis kétütemű motort nagyon nem éri meg gyártani, mert a vevők nem fogják megfizetni az árát. Akkor már inkább vesznek valami kis OHV négyüteműt, ami gyenge és lassú, de jóval olcsóbb.

2021. dec. 4. 00:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 veterán vas ***** válasza:

#7

Ez nem károgás, és nem is feltalálás kérdése.

Ha lett volna rá igény, bizonyára ebbe az irányba haladt volna a világ, és közel 150 év alatt megoldhatták volna ezt a kérdést.

Ez olyan mint pl. a kőbalta. Az is először csak egy darab szikla volt, valami fadarabra kötözve. Azt is lehetett volna "tovább fejleszteni", és erősebb anyagból, bazaltból, gránitból, vagy márványból készíteni, de a rusnya ősember inkább a fémek felé vonzódott. ;)

2021. dec. 4. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 A kérdező kommentje:
Szelepelés alatt a résvezérlésere gondoltam én is. A forgattyúsházban miért kötelező benzinnel lenni? Ezek szerint csak a diesel lenne rendes szelepeléssel megoldható, mivol ott csak bele kell spriccelni
2021. dec. 4. 20:26
 18/19 anonim ***** válasza:
#17 A dugattyút és hajtókar és főtengelycsapágyakat is a benzinben lévő olaj keni
2021. dec. 4. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 veterán vas ***** válasza:

A kérdéseidből úgy tűnik, kissé hiányosak az ismereteid a kétütemű motor működési elvével kapcsolatosan.

Amíg nincsenek meg az alapok, addig fölösleges a részletekbe bonyolódni. ;)

2021. dec. 5. 11:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!