Milyen Autót ajánlanátok erre a célra?
Szevasztok autóvásárlás előtt állok és eléggé tanácstalan vagyok mivel igen sok modell és márka beleesik a keretembe.
Tehát amire kellene:
-évi 25ezer körüli futás, kb.70% országút/pálya és 30% város
Tehát ilyen mindenes autó, kezdve az 5 utcányira eső bolttól, az évi ~2400km es nyaralásig.
Kényelmes és legfőképp megbízható autó/konstrukció legyen.
Kitételek:
~kb. 6Millió Forint keret
-legalább 2013as vagy újabb évjárat
-200ezer km alatt
-Autómata váltó
Amiket eddig néztem:
Bmw F10/11, 20/30d (2014/2017)
Audi A6 C7 2.0/3.0TDI (2013-2016)(itt a Dsg váltó nem annyira bejövős mit a konzern többi tagjánál)(a BiTDI meg nem esik a keretbe)
VW Passat B8 2.0TDI (2015-17)
Skoda Octavia RS 2.0CRTDI (2014-2017)
Skoda SuperB 2.0TDI (2015-2017)
Opel Insignia B (ez kiesett, láttam az Ultimate Fullos modellt és meglepően gyenge minőségű beltere volt)
Infiniti q50 2.2CDI merci motorral/váltóval (2015-18)
Renault Talisman 1.6Dci? (2015-18) tetszik a modell csak gyengének tűnik?)
Ti milyen modellt ajánlanátok? Esetleg a listáról, de akár más is lehet. Bármilyen véleményt/esetleg személyes tapasztalatot szívesen meghallgatok.
Köszönet mindenkinek aki válaszól/t.
Amiket kinéztél, azok pont jók lehetnek erre a célra. Természetesen ezek mind olyan autók, amik most még pár évig lehetnek problémamentesek, de egyébként már 10 év körül előjöhetnek költséges problémák mindegyikkel - gondolom, ez nem lep meg, ha ilyen kategóriában nézelődsz.
Ha az Insignia B beltere gagyinak érződött, akkor a Talisman szerintem máris kilőhető a listáról, mert az nem különb (sőt).
Gyengének kérdés, hogy kinek mi a gyenge, az 1.6-os dCi is simán tudja tempomattal kényelmesen a 140 körüli pályatempót, annak lehet gyenge, aki kifejezetten szereti ha van "nagy menés" az autóban. Ahhoz tényleg gyenge.
A BMW F10/F11-et azért hagynám ki a listából, mert ez pont az a generáció, ahol a kigyulladós probléma van. Ez javítható, megelőzhető, ha mégis ilyet szeretnél (mert egyébként ezen kívül jó autók, főleg a 3.0), akkor ezzel egyből foglalkozni kell.
Az Audi 3.0 V6 TDI méltán nagyon jó hírben áll, nekünk is van a családban 2014-es Audi A6 Allroad-ban ennek a motornak a gyengébbik változata, már 260 ezer km-t mentünk vele, még mindig nem volt vele probléma. Egyébként is csak jót tudok róla mondani, rendszeresen használjuk Németország-Magyarország távon, nagyon kellemes társ erre a célra, az összeszerelési minőség példás, most sem zörög, lóg, lazul benne semmi.
A 2.0 TDI is egy jó motor, de nem jellemző rá az a kulturált működés, és az a tényleg elképesztő hosszú élettartam, ami a 3 literesre igen.
Az RS Octavia ennek ellenére csábító lehet, de valójában az erős motoron és valamelyest felkeményített futóművön kívül nem tud sokat, semmiképpen nem sportautó. A Passat B8 szerintem nem éri meg a felárat akár az Octaviához mérten, akkor már inkább Audi, de ez személyes preferencia kérdése.
A SuperB hatalmas teret kínál, az Octaviához hasonló minőségben. Ha fontos, hogy főleg hátul fejedelmi legyen a helykínálat, akkor jó vétel, egyébként nekem sosem jött át.
Mercedest nem látok a listában, pedig a Mercedes dízelmotorok terén továbbra is nagyon jó. A dizájn - főleg belül - megosztó, és a C-osztály esetében nagyon sok visszahívás, elektronikai hiba volt, de az E-osztály W212 egy egészen jó típus, érdemes lehet megnézni.
Ezek közül inkább a Octavia/Superb.
Árban jó, minőségben nem marad le nagyon, alkatrészek is olcsóbbak. Presztizs nem lesz akkora mint egy Audiban de sokat megspórolsz majd.
Köszönöm mindenkinek aki válaszolt,
Végül egy 2016-os BMW 530d Touring-ra esett a választás
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!