Ez minden sofőrnek jön reflexből?
Ha egy autó bármilyen körülmény között megcsúszik, elveszti a tapadást akár elől, akár hátul, akkor olyankor minden sofőr érzi, hogy mit, mennyit és hogyan kell csinálni, hogy elhárítsa a veszélyt?
Persze mindezeket nem nagy sebességeknél, nyilván.
Sokan látom és hallom kérdezik ebben az időszakban, hogy olyankor mit kell tenni meg merre kell tekerni kormányt stb...
Hát abban a pillanatban szerintem marhára nincs idő azon gondolkodni, hogy na akkor most hogy is kellene.
Én régen úgy gyakoroltam hogy télen amikor leesett a hó, kimentem egy vasuti rakodó helyre .
Ott senki nem takarított és nagyon szépen lelett taposva a hó, feljegesedett és eszméletlenül csúszott.
Ott próbálgattam fékezni, kanyarodni és ezt lassan , majd hirtelen mozdulatokkal.
Először bizony meglepődtem hogy hogyan mozog az autó, de sok idő múlva már ment elég jól.
Ezt sokszor csináltam és nagyon sokat lehet belőle tanulni.
Azt hiszem most már megint kellene egy kis gyakorlás ha esik hó.
A tanpályát én is kipróbálom mindenképp, reményeim szerint jövőre, mert az nem tudom milyen lehet. Gyakran vezetek hátsó és első kerék meghajtású autókat, elő-elő szokott fordulni, jobbára őszi nyálkás vagy homokos, kavicsos utakon, hogy vagy a hátulja csúszik meg vagy az első kerék meghajtású autó tolja az orrát.
Csúszkálni a havon én is szeretek télen, jó móka.
Nem, ez nem jön reflexből.
A hétköznapi gépjármű oktatás nem terjed ki arra, hogy mikor és hogyan kell pl. egy keresztebálló hátsóhajtásút, gázelvétel nélkül ellenkormányozni, vagy ha egy fronthajtású eltolja az orrát, akkor hogyan tudod kézifékkel befordítani, hogy közben még az úton is maradj. Sajnos a vezetők jelentős hányada azon a szemléleten nőtt föl, hogy ha vészhelyzet van, akkor csak egy megoldást tudnak: azonnal fék és kuplung!
Ennek "köszönhetően" a mai napig látunk végtelenül hosszú egyenes féknyomokat, aminek a végén ott az árok/épület/másik autó/útszéli fa/hídkorlát stb.
Szóval a kérdésedre, csak az jön reflexből, amit begyakorolsz.
(nagyon sokáig kell gyakorolni és tudatosan, ám akkor sem biztos, hogy vészhelyzetben előjön)
#veteran vas, mi a magyarázata annak, hogy gyakran látni hosszú egyenes féknyomokat aminek a végén ott van az árok például, mi az ami a dolog mögött van?
Mert gyakran látok ilyet én is, de soha nem gondoltam bele, hogy valami vezetéstechnikai dolog is áll mögötte?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!