Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Visszaváltásnál ti csúsztatját...

Visszaváltásnál ti csúsztatjátok a kuplungot?

Figyelt kérdés

Vizsga után automataváltós autóm volt, most egy manuálisra cseréltem, és eléggé furcsa "újratanulni" sok év után.

Valamiért ösztönszerűen jön, hogy visszaváltásnál biztonságosnak érzem csúsztatni a kuplungot, leginkább bekanyarodásnál mikor mondjuk 4ből váltok 2-be. Valamiért attól félek, hogy hirtelen nagyon visszafogja majd, ha érzésre nem sikerült eléggé lelassítanom, és ha azonnal felengedném satufék érzete lenne. Persze lehet nem így van, de tudatalatt mindig erre a reakcióra számítok ezért meg sem merem csinálni szinte. A vezetésórák meg már régen voltak :D

Érzésre nem érzek semmit hogy az autónak fájna, de mégis valami rémlik, hogy csak 1-esben csúsztatjuk a kuplungot. De körforgalomnál is néha azon veszem észre magam, hogy 3-ba raktam és már bőven bent vagyok a körben de nem engedtem fel teljesen. Észreveszem én, de úgy gondolom ez így nem jó. Már pedig elég gyakran kell autóznom, nem akarom tönkretenni a kuplungot.


Nő vagyok, ezért kocsitémában annyira nem vagyok otthon. Miért ártalmas ez, ha ártalmas? Mi történik ilyenkor a kuplunggal? (Gondolom kopik, mivel nem engedem össze a tárcsákat de veszettül súrolják egymást, de javítsatok ki ha nem így van)


Másnak is van ilyen szokása? Vagy volt kezdőként?

Bocsi hogy itt kérdezem, de már évek óta van jogsim, cikinek érezném ezt felhozni ismerősöknek :D

Köszi előre is a válaszokat


2021. nov. 20. 13:47
 1/5 anonim ***** válasza:
68%

Minimálisan érdemes csúsztatni, mert különben bólogatni fognak az utasaid visszaváltásnál. De a lendkerék, a motor is jó nagy pofont kap ilyenkor.


Ugye ilyenkor a motornak fel kell gyorsulnia az adott fokozathoz és sebességhez tartozó fordulatszámra és ezt az autó lendülete fogja fedezni. Ha kevés ideje van rá (leugrasz a kuplungról), akkor hirtelen, nagy erővel lassít egyet az autón. Ha több ideje van, akkor hosszabb idő alatt, kisebb erővel lassul, ennek az az ára, hogy a kuplung kopik valamennyire.


Alternatív megoldás, hogy benyomott kuplungnál gázadással felpörgeted a motort az adott fordulatszámra, így nem lesz fordulatszám különbség, tehát le is ugorhatsz a kuplungról.

2021. nov. 20. 14:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
86%

Akkor túl gyorsan veszed be a kanyarokat, ha a kettes besatuzná az autót. Jön a tél, csúszós utak, hó, latyak... meg kell tanulni nem lendületből kanyarodni, mert nagyon könnyen koccanhatsz majd.

Másik opció, hogy nem a sebességet választod meg rosszul, hanem a fokozatot. Ha olyan sebességgel fordulsz, hogy bőg a kettes, simán elférhet 3-asban is a kanyar. Nálam például ez történt friss jogsisként. Tanulóként mindig 2-esben kellett kanyarodni lassan, aztán élesben egy csomó kanyar hármasban is elfér, csak berögzült a kettes fokozat.

2021. nov. 20. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
Nem kell csusztatni, ha a fordulatszám megfelel az adott fokozathoz.
2021. nov. 20. 17:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
100%
persze, hogy csúsztatjuk, amíg nem igazodik a fordulatszám a sebességhez. Különben nagyokat rántana az autó.
2021. nov. 20. 20:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Nyilván csúsztatni kell, csak az időtartam nem mindegy, mert feleslegesen hosszan csúsztatni sem kellene, ha nincs rá szükség.
2021. nov. 20. 21:43
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!