Mit tegyek a jobb indulásért?
Még sajnos nem vagyok olyan rutinos vezetö, max 2-3 éve van jogsim, de manuálissal tettem azt le. Amint meglett a jogositványom csak az itthoni automata autonkat használtam (más nem volt) , most igy 2-3 évvel késöbb meglett az elsö saját autóm, bár manuális, mert azok olcsóbbak voltak.
Tudok vele menni balesetveszely mentesen, már könnyen tájékozodom az utakon, csak mindig amikor el kell indulnom (piros lampa, parkolas, tolatas...) akkor altalaban nagyon beremeg az auto, vagy lefulladok.
Esetleg barmi tipp hogyan induljak egyszerubben? (benzines, a gyakorlaton dizeles volt es magas alapjaratu, ezert mindig csak kuplung felengedessel indultam)
Vagy csak varjak, majd idovel kialakul?
Elore is koszi a valaszokat! Bocsi az erkeztek miatt, telefonon irtam😬.
Benzinessel is ugy kell indulni mint dizellel, azaz sebessegbe teszed, elkezded felengedni a kuplungot es amikor megerzed hogy mar fog, elkezded nyomni a gazt is, majd amikor mar megindult, teljesen felengeded.
Gyakorlassal ezt eleg gyorsan fogod tudni csinalni, kb. osztonosen erzed majd meddig kell engedni es honnantol kell a gazt is jobban adagolni.
Menj ki egy üres parkolóba és gyakorolj. Ha már jól megy, akkor keress egy emelkedős helyet. Ott is gyakorolj, amíg nem sikerül 10-ből 10-szer.
A gáz nélküli indulás az oktatók hülyesége, gázzal kell indulni minden autóval.
Azért remeg, mert nem adsz elég gázt emiatt alacsony marad a motorfordulhat, a terhelés persze nő (a kuplung felengedésére) így esetleg le is fullad a motor hiszen szenved, nem érzi jól magát.
Mindenki így kezdi, főleg kisebb benzinmotoros autók esetén ha előzőleg dízelen tanult. A benzinmotorokról azt érdemes észben tartani, hogy szeretnek pörögni, de ódzkodnak az alacsony fordulattól.
Én a következőt javaslom elindulásra: az indulást ne a kuplung felengedésével kezdjed, hanem gázadással. Azaz kicsit felpörgeted a motort ( kb. 1500-2000-es fordulatra) és csak ezután engeded fel szép lassan a kuplungot (nem leugrasz róla).
Ezzel a technikával nem fogsz lefulladni. Nyílván így kissé nagyobb gázzal indulsz a szükségesnél, de 1-2 hónap után rá fogsz érezni, hogy igazából lehet késleltetni a gázadást és hogy mennyit.
A módszer mellett szól egyébként az is, hogy a lefulladásban szerepet játszhat hogy sík terepen is egy-egy kereszteződésnél előfordulnak bizony alattomos emelkedők (ahol eleve nagyobb gázzal indul a rutinosabb sofőr), amelyeket egy kezdő vezető esetleg észre sem vesz, viszont a lefulladáshoz épp elegendő.
Azt gyakorold, sokszor, de tenyleg sokszor, teljesen sik uton allo helyzetben, hogy pontosan hol kezd el fogni a kuplungod.
Modszer:
0. allo helyzet, jaro motorral, uresben
2. kuplung be, fek be (!)
3. 1. fokozat kapcsol
4. kuplung (GAZ NELKUL) lassan enged, amig meg nem erzed azt az apro rantast. Igen, ezt erezni kell.
5. kuplung ujra be, uresbe.
... es innen ismeteld a 4.-5. pontot 10x, 20x ha kell. Ra fogsz erezni hogy meddig lehet es kell engedni, onnantol csak egy lepes atlepni a fekrol a gazra es elindulni.
Update:
Már tökéletesen kezelem a váltót! Egy két hónap alatt úgy rászokik az ember, hogy szinte csak érzi az autót!
Akik szintén hasonló gonddal küzdenek azoknak a 4-es válaszolónak a tanácsát ajánlanám!
Örömmel hallom kedves kérdező, így tovább!
A következő stáció lehet az emelkedők, szerpentinutak gyakorlása, már ha van a közeledben hegyvidékes rész. Ott a szembejövő forgalom melletti elhaladást is lehet gyakorolni a szűk utak miatt. (4-es válaszoló voltam).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!