Vélemények,tapasztalatok használt autó helyszíni állapotfelmérésről?
Idén márciusban így vettem autót, egy 2009-es Toyota Corollát.
Én laikusnak tartom magam, nekem nagy segítség volt. Két autót néztünk meg, az elsőnél észre vett olyat, amit én nem vettem volna észre, és nagy bukta lett volna (valószínű hengerfejes volt).
Miután megvettem, elvittem egy átnézésre + olajcserére szervizbe. Ott elmondták, hogy az első fékbetéteket is ki kéne cserélni, és ez nem hiba, hanem természetes kopás ennyi km után.
Utána (óriási szerencsémre) hazafelé jövet valami nem tetszett az autón, ezért egy másik szervizbe is elvittem. Egy napig vizsgálgatták, de azzal kapcsolatban, amit mondtam, semmi rendellenességet nem találtak. Viszont észrevették, hogy ki van kopva a sebességváltó 4-es fokozata. Adtak egy árajánlatot 180e Ft-ra. Megmutattam az ismerős autószerelőnek, aki megerősítette ezt a hibát, ő egy ismerősével megcsinálta nekem 68e Ft-ért.
Azóta semmi hiba nem jött elő, gyorsan le is kopogom. Egyébként Ausztriából behozott autó.
Tehát nagyon jó, hogy vannak ilyen szolgáltatók, de utána is érdemes elvinni akár több műhelybe is!
Én nem fizetnék úgy ilyen szolgáltatásért, hogy nem tudnak alánézni rendesen. Azt meg elég nehézkes megoldani egy panel parkolóban pl.
Szóval én inkább viszem a szerelő ismerőst, vagy egyeztetnék időpontot egy műhelyben
Tény hogy sok helyen nem lehet alámászni.
Én teleszkópos USB -s HD kamerával néztem alá.
Nem olyan mint alá menni, és kézzel is megmozgatni aminek nem kéne mozognia.
De sok hiba így is jól látható.
Illetve visznek magukkal OBDII adaptert.
Azzal hiba kódokat is ki lehet olvasni.
(ha le törölték már az is gyanús)
Illetve aktívan látni, mérni motor adatokat.
Ha pedig megy vele egy kört, akkor egyéb szenzor értékek is befutnak.
Illetve a motor, vezérmű, generátor állapotát is megtudja nézni, meg a futóműről, fékekről is többet tud mondani mint egy átlag laikus.
Persze nem árt tudni pontosan előre mit fog megnézni, mit vállal.
5ös ezt csak egy szerelő vagy egy állapotfelmérő is meg csinálja?
Ez nem derült ki számomra az írásodból.
Én egyáltalán nem értek hozzá.
Egy filléres obd transzmittert te is tudsz venni és hibakódokat kiolvasni. De élőadatot pl már hiába nézed, mert nem tudod mit kell látnod.
Az alámászáshoz pedig: Nem csak azt kell nézni, hogy rohad-e. Sok mindent le lehet vonni abból, hogy pl. mennyire lóg rajta ez-az, le van-e nyúzva az alja. Lógnak-e a szilentek, folyik-e ez-az belőle, és ha igen, hol stb.
#3
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!