Miért érzem az autóm úttartását rosszabbnak új korához képest, ha a márkaszerviz szerint minden rendben?
Futóművet kell beállítatni egy jó szakemberrel.
De lehet egy kicsit a gumi is ront rajta.
"90 százalék felettiek a lengéscsillapítók is"
Életem során már pár tucat autót lemértem. Soha egyetlen autót nem láttam 80% fölé menni és ebbe bele tartoznak a vadonatúj 0 kilométeres legjobb márkájú lengéscsillapítók is. A hátsó gátlók meg még "rosszabbak", főleg a kombik, mert azok ugye súlyra vannak megtervezve, ezért ha lemérsz egy üres kombit, akkor egyszerűen elpattog és néha csak ilyen 50-60%-ot mérsz a vadiúj gátlóval. Sőt, dobozos kisteherautó konkrétan volt hogy megbukott a vadiúj gátlóval. És nem, nem rossz a gátló. Egyszerűen a 100% a maximális terhelhetőséghez van megadva, de az esetek 99.9%-ában nincs akkora terhelés alatt az autó, ezért sosem fogsz 100%-ot mérni. Mint mondtam, 70-80% között szokott lenni a vadiúj gátló, egyszer láttam talán picivel 80% fölött.
A futómű többi részéről pedig annyit, hogy azért, mert nem konkrétan rosszak/cserélendőek, attól még kopnak, nyúlnak, vetemednek. A te életed sem olyan, hogy 70 éves korodig erőd teljében vagy, aztán hopp másnap meghalsz. A degradáció egy folyamat. Nem úgy működik, hogy "vagy tökéletes, vagy szar". Benne van 100 ezer kilométer mindenben, jóhogy nincsenek már tökéletes állapotban.
De te lehet kevered a dolgokat.
Mert az imbolygás és alulcsillapított vagy pedig az úttartása, ez két külön dolog.
Sima úton még ha nem is jó a lengéscsillapitó, de attól az úttartásnak jónak kellene lenni.
De azt se hiszem hogy a kasztni csavarodik, ezt nem jól érzed vagy kevered ezt is valamivel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!