Egy terepjárónak milyen extraköltségei vannak a többletfogyasztáson kívűl?
Minél nagyobb a rugózott tömeg értelemszerűen minden futómű alkatrész annál drágább lesz. Míg a Dacia Duster vagy Suzuki Jimny nem igényel sokkal igényesebb alkatrészeket mint egy utcai autó, egy Toyota Land Cruiser vagy Mitsubishi Pajero a maga 2 tonnájával elég költséges. Nem mindegy a lengéscsillapítóknak, rugóknak, kerekeknek hogy mondjuk egy nyomvályúba vagy árokba beesve mekkora tömeg terhelődik rájuk.
Ugyanez vonatkozik a hajtásra - egy egyszerű viszkókuplungos rendszer valami kis motorral nem nagy probléma - főleg egy új autón - de egy 15-20 éves V6-os vagy V8-as turbós motor olyan terhelést kap terepjáróként, mint egy versenymotor - sőt, rosszabbat, mert ott kiszámítható módon használod a fordulatszámtartományt, terepen meg össze-vissza amit a hűtés és kenés nem annyira tolerál.
Épp ezért amit Magyarországon "terepjárózásként" emlegetnek abban nem a terepjárás a hobbi, hanem a szerelés. Egy brit azt érti off-roadozás alatt, hogy elmegy 2 hétre Namíbiába vagy Kenyába szafarizni (vagy legalább a Nottingham-i erdőbe), Magyarországon meg azt, hogy mennek 2 órát terepen Somogybabodon, beragadnak, eltörik a főtengelyt, a traktor visszahúzza a járgányt és a következő évi fesztiválra megpróbálják megjavítani.
Nagyobb abroncs es minden alkatresz dragabb. Komolyabb fek van rajta ha esetleg azt kell cserelni, tobb olaj kell bele mert nagyobb a motorja is altalaban.
Nem tudom hogy az ilyen kis 1.2-es crossoverekre gondolsz vagy egy nagyobb SUV-re , esetleg pickupra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!