Betiltják majd a belsőégésű motoros autókat vagy nem?
A közlekedésüket tiltják majd be, tehát nem közlekedhetnek bizonyos városokban, országrészekben
vagy
inkább a gyártókat kényszerítik rá hogy szorítsák ki a belsőégésű motorokat a kínálataikból és így a járműállomány fiatalodásával kikopnak a forgalomból idővel?
Aha!
És az a "néhány" ember, aki az üzemanyag-bizniszből él?
Szerinted egy Agip, Motul, Aral, Shell, Avanti, OMW stb. csak úgy feladja?
Az hogy az EU 2035-től betiltja a tisztán belsőégésű motoros új autók árusítását az már egy tény. Mint ahogy az is, hogy az autógyártók erre készülve már jóval korábban kiszórják az elavult autóikat a kínálatból. Szerintetek meddig lehet majd fenntartani az egyre csak öregedő régi, belsőégésű autókat? A Vitara aligha lesz olyan tartós 25 évesen, mint a régiswift...
Az olajcégeket meg nem kell félteni, ha nem lenne már tervük rá hogy mi lesz velük, akkor nagyobb lenne a push-back az elektromos autóval szemben.
És egyébként nagyon valószínű, hogy az autózást, mint olyat vissza akarják szorítani a döntéshozók. Arra a kérdésre, hogy mi lesz azzal, aki nem engedhet meg magának egy olyan elektromos autót, ami teljesen kivált egy mai átlagos dízelt, de messzire akar utazni az a válasz, hogy vonattal fog járni. Esetleg bérel. Tény, hogy az "olcsó" elektromos autók nem alkalmasak másra, mint városi/agglomerációs használatra, de tekintve hogy az emberek túlnyomó többsége 99%-ban így használja az autóját, ezzel egyszerűen együtt fogunk élni.
Nem gondolhatja senki komolyan, hogy a klímakatasztrófa elkerülése érdekében nem kell majd lemondanunk néhány dologról... ennél valószínűleg sokkal nagyobb dolgokról is.
Tök jó, hogy 35-től EU nem árul mást csak elektromos autót, csak épp ez a világ kisebbik része eladás szempontjából, szóval nem leszünk hirtelen benzinmentesek a világon.
Csak Kínában majdnem 2x annyi autót vesznek egy évben, mint az egész EU-ban és akkor még hol a többi nagy ország (Japán, USA, India) meg a rengeteg kicsi ami EU-n kívüli, de sok ország évi pár tízezer eladása összeadva már milliósra rúg.
Tehát röviden: oké h EU csak elektromost árul, de máshol még évente millió számra mennek majd el belsőégésűek, meg a 2035 elöttiek is soká kopnak majd ki. Előre látom, hogy 2034 az EU-s autókereskedők éve lesz, gondolom annyi megrendelés lesz benzin/dízel kocsira, hogy régi Merkúros időkét idézve 2036-7-es szállítást fognak megadni kb.
Egyébként ha 2035-re ott tartunk, hogy azonos méret azonos árban lesz független a hajtástól (értsd egy Golf méretű autó, ami jelenleg belsőégésűvel 8-9M, elektromosan meg 12-4, ez egyforma legyen), valamint valós 130-as sebességgel télen is tudjon 400km-t (ez már kb megvan, kb 100 kwh akksipakk kell) a töltése pedig legyen kb 500kw-os (jelenleg azt hiszem 360 a legnagyobb), ami elég már ahhoz, hogy 10 perc alatt teledurrantsa az ember, akkor senkinek nem lesz kifogása ellene.
Jelenleg még mindig ott tart az elektromos autózás, hogy:
-drága hobbi
-magamutogatás, hogy nézd én deződ vagyok, te meg nem
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!