Az elektromos autó vagy a belsőégésű a környezetszennyezőbb és miért?
Az egyforma az nem megfelelő válasz? Pedig egyformán lehet nézni mindkettőt.
Nézzünk mikro vagy makro környezetet?
Mikro környezetben a benzin szennyezőbb. Makro környezetben pedig közel egyforma.
Miért?
Oké, az áram előállítása nagyüzemben gazdaságosabb energiát tesz lehetővé az alacsonyabb hatásfokú benzines motorkkal szemben.
De az akkumulátor koránt sem környezetbarát. Sem a gyártás,sem a végtermék kezelése.
És pld az elektromos autót feltöltöd otthon, de az áram megy pl Visontáról, de te használod Pesten. Aztán ha akkut kell cserélni a márkaszerviz elküldi Kínába vagy Afrikába újra hasznosítani, nem itt kerül ki a környezetbe.
Ha világviszonylatban beszélünk, akkor az elektromos és ez egy tény, nincs szükség szavazásra. A világ áramellátásának 60%-áért szén vagy földgáz a felelős, ami mindkettő szennyezőbb, mint az olajnak a fúrása, finomítása, illetve a járművekben való elégetése. Ezzel nem az olajat akarom védeni, hiszen nyilván az is eszméletlenül szennyező (elsősorban a fúrása és finomítása, nem pedig a mai Euro szabvány melletti kibocsátás miatt), de a szénerőművek még mindig sokkal rosszabbak.
A használt akkumulátorok illegális tárolásáról, megsemmisítéséről pedig még nem is beszéltem, ami nyilván már most is nagy probléma, de az elektromos autók elterjedése nagyban ront a helyzeten.
Szóval aki szerint az elektromos autók "tiszták", illetve a megoldást jelentik a jövőre nézve, azoknak gratulálok: sikerült elhinni a média marhaságait. Ez a történet ugyan az, mint a régi katódsugárcsöves tévék lecserélése plazma tévékre a 2000-es években. A régi technológia már túl régi volt, túl kiforrott, túl megbízható, egyszerűen nem hozott elég bevételt, de nem volt valódi alternatíva. Hát belekezdtek a marketingkampányba, hogy HÚÚÚÚÚÚÚÚ a plazma tévé milyen eszméletlenül király, vegye azt mindenki, mert mekkora újítás. Hogyne... szarabb képminőség, szarabb élettartam és megbízhatóság, sokkal több áramot evett ésatöbbi. De a marketing miatt az ember el is hitte, hogy valóban jó, miközben egy hatalmas ugrás volt visszafelé. Na, ugyanez igaz az elektromos autókra is.
"plazma tévé milyen eszméletlenül király, vegye azt mindenki, mert mekkora újítás. Hogyne... szarabb képminőség"
Nekem volt a 2000-res évek közepén 42collos FullHD Panasonic plazmám és emlékeim szerint a képminőség messze verte a CRT-t. A fogyasztása valóban nem volt kevés, de mennyit is evett volna egy 42"-os CRT TV? ( a google szerint 43" volt a legnagyobb klasszik crt amit gyártottak )
mindegy, mert nem az autók, hanem az óriás utasszállítók, ás cargo gépek az igazi szennyezők.
Egy rakott cargo 100 tonna kerozint éget el mondjuk kínától európáig..az oroszok óriásgépe például 600 tonna repülősúllyal száll fel, ebből 200 tonna kerozin.
Nos ezek a szennyezők. Itt ahol lakom, ferihegy ontja a nagy utasszállítókat..
Jó, elismerem a bontószökevény fostalicska dízelek is tesznek a rossz levegőért...meg a németek a szénerőműveikkel, meg India, Kína..
Ja, és a szegény országok a kályháikkal, amiben minde eltüzelhető.
Tehát az autók csak karcolják a témát.
A hajózás, mezőgazdaság már keményebb.
"A világ áramellátásának 60%-áért szén vagy földgáz a felelős, ami mindkettő szennyezőbb, mint az olajnak a fúrása, finomítása, illetve a járművekben való elégetése"
Ha a földgáz elégetése szennyezőbb, akkor miért rakja kirakatba évtizedek óta minden járműgyártó CNG (azaz földgáz) üzemű motorjait, mint a legkisebb káros anyag kibocsátással rendelkező belsőégésű alternatívát? A földgáz üzem simán teljesíti a legszigorúbb előírásokat is akár katalizátor meg részecskeszűrő nélkül. A VW saját számítása szerint a CNG-s Golf 25%-al kevesebb CO2-t bocsát a levegőbe*, mint a benzines vagy diesel társa, egyéb káros anyag pedig gyakorlatilag nem keletkezik az égés során. Nem véletlenül lett sokkal tisztább a levegő és számoltuk fel a városi szmogot pusztán azzal, hogy átváltottunk szilárd- meg fűtőolaj tüzelésről gázfűtésre a lakóépületeinkben.
Na most ha hajtásra környezetkímélőbb elégetni a földgázt akkor ki lehet matekozni, hogy áramtermelésre használva sem lesz sokkal rosszabb, mivel hogy viszonylag kevés vonali veszteségről van szó.
A szén már más történet, de a fejlett világban már nem is nagyon használnak szenet áramtermelésre, Magyarország is felhagy vele 4 éven belül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!