Szerintetek melyik gázabb? Ha valaki prémium autóba olcsó alkatrészelet rak, vagy ha olcsó autóba prémium alkatrészeket?
A második eset miért gáz? 16 éves autóm van, de új korában is csak átlagautó volt, különösebb presztízs nélkül. A mai napig gyári vagy jobb prémium kategóriás alkatrészeket kap. Most vettem rá új Continental téli gumikat. Ez gáz lenne?!
Azért mert nincs drága új autóm, attól még nem vagyok igénytelen. Nem hanyagolom el és nem spórolok el tőle semmit. Ez miért probléma, nem értem...
"Ha majmod van, legyen pénzed banánra is."
/Becsületesnepper/
Osztom az előttem szólók véleményét. CSAK az a gáz, ha drága autóba olcsó alkatrészt veszel. Olcsó autóba drágát venni nem gáz. Sokan úgy tekintenek az olcsó autókra, hogy "eldobósak" és kár beléjük pénzt ölni, mert a következő autó vételárából pazarlod a pénzt. De sokak tudják, hogy nem lesz másik autójuk és könnyebb apránként igényesen javítgatni a régit, mint újat venni. Vagy lehet akár projekt hobbiautó is egy régi autó. Vagy bármi ilyesmi.
Ismerek olyat, aki 2000-es évek elején vett patika állapotú egyszerű kommersz autót, akkor pár éves volt, most 24 év körül van és végig patika állapotban tartotta. Vehetett volna másikat, mert nem csóró. Ha meg nem ver rá annyi pénzt, amennyit, akkor meg főleg. Sőt, van is neki másik, modernebb autója. De a régit ugyanúgy nagy becsben tartja.
Nekem is F Astrám van, és bár én nem tervezem hosszú távon megtartani, max 1 év múlva le szeretném cserélni, de azért megkap mindent. Mondjuk én könnyen beszélek, autószerelőként féláron kapom az alkatrészeket, munkadíj nincs és fullos szerviz bármikor igénybevehető. Pont most kell majd hátsó kerékcsapágyakat cserélnem, SKF 40 ezer forint darabja. Nekem ennyiből kijön mindkettő és nincs extra költség. Másnak ez a mutatvány 120 ezer körül lenne, szóval igazából érthető, ha valaki nem költ ennyit egy 200 ezres F Astrára.
Milyen az a prémium alkatrész? Mondjuk mi a különbség a prémium és a mezei ékszíjtárcsa között? A prémium kipufogó többet pufog ki, a prémium gyújtógyertya szebben szikrázik, a prémium tansapkától pedig prémium benzinné válik a víz is?
Még guminál felmentést lehet nyerni, hogy a Dunlop vagy Michelin sportgumi úgy tapad, mint a versenygumi, de annak is ára van - s nem csak pénzügyi, hanem az is, hogy ez csak úgy érhető el, ha más fizikai tulajdonságai meg esetleg gyengébbek - vékonyabb az oldalfa,a gyorsabban kopik, vízen csúszósabb.
De a prémium olaj vagy fékalkatrész már elég nehezen védhető - a gyártó előírt egy bizonyos szabványt vagy teljesítményszintet amit a csere-alkatrészeknek tudnia kell, s csak az kerülhet forgalomba. Ha az olcsóbb alkatrész rosszabb minőségű lenne, mint a gyári előírás, az hamisítványnak minősülne - tehát ha az a kérdés, hogy hamisítvánnyal szervizeled a gépjárművet akkor nyilván rosszabb lesz, mint amit a gyártó előírt, de az alkatrészek 99%-ára nincs hatással, hogy mennyit fizetsz érte. Pusztán ahhoz, hogy piacra dobhasson egy gyártó egy féktárcsát nagyon magas minőségügyi előírásoknak kell megfelelnie: a Lengyelországban gyártott pont ugyanúgy nem repedhet ketté normál használat mellett, mint a márkás olasz társa - büntetőjogi felelőssége van a gyártónak, s ha te balesetezel vagy meghalsz a terméke miatt, akkor őt börtönbe küldik. Ahogy a fogaskerék, lengéscsillapító vagy szivattyú sem lesz rosszabb minőségű azért, mert nem ugyanaz a matrica van a csomagoláson, mint az éppen aktuálisan világbajnok rally csapat autóján.
Egyszer a gumisom mondta, hogy van aki megveszi az X5-öst és rinyál a gumisnál, mert nincs pénze már ilyen méretben az olcsó bóvli új gumira se, és ezért tart levedlett még éppen elmegy gumikat is!
Na ez tényleg gáz, az ha valaki felméri a lehetőségeit és mellé még igényes az autójára az sohasem baj! Sőőőőt, én ilyen embertől akarok majd használtautót venni!
#6! Mintha csak rólam írnál! :) Igaz, az én autóm, ahogy írtam fentebb, 2005-ös. De mindent megkap, mindenből a lehető legjobbat, mintha csak egy új autó lenne. Idén műszakizott a helyi közlekedési felügyeletnél, előtte hozzá nem kellett nyúlni. A legapróbb zörejre azonnal viszem szervizbe és ott sem az ár érdekel, hanem hogy jó legyen. Emellett van egy 2018-as újonnan vett autóm is. Semmilyen szempontból nem kezelem másképp a régebbi autómat. Fűtött garázsban áll mindkettő, nem b*szarintom ki az út mellé a régebbit, csak azért mert kevesebbet érne, ha eladnám. Használati értékben semmivel nem ér kevesebbet, mint a másik. Úgy nézem, hogy ha helyette újat kellene vennem, az mennyibe kerülne, nem a pillanatnyi eladási árát. Egyébként ha valamelyiktől muszáj lenne megválnom, az újabbat adnám el. A régit soha. Ha rajtam múlik, nálam fog OT rendszámot kapni.
A szerelőmnek pedig egy G Astrája van - még egy hasonlóság. :) Ő sem azért nem vesz valami drágábbat, mert ne lenne rá pénze, hanem mert mindennapi használatra tökéletesen megfelel neki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!