Az igényes szerelők miért nem dolgoznak hozott alkatrészből?
Itt nem a lehúzós szervizekre gondolok, hanem azokra a szakikra akiknek valóban hobbijuk az autószerelés és szeretik is csinálni és mesterfokon értenek hozzá.
Azért nem dolgoznak olyan alaktrészekkel amiket az ügyfelek visznek, mert mindenféle kínai bóvli utángyártott alkatrész után nem vállalnak felelősséget?
Annyiszor leírtuk már, olvasd vissza.
Keres az alkatrészen is valamennyit. Nem garancia, hogy a hozott alkatrész egyáltalán stimmel. Nem ismert a minősége. Mind csak kockázat
Mert kifizetteti veled az alakatrész teljes akciós árát, míg ő ezen felül kedvezményes áron veszi. Ez akár 10-20% is lehet alkatrészenként.
A többi csak kifogás; ha nem jó az alkatrész, még mindig hívhat, hogy mást rakjon bele. A minősége meg az én dolgom, arra ő nem vállal felelősséget (egyébként sem).
Az én szerelőm szó nélkül berakja, amit viszek.
Mert igényesek.
#3 Az a 10-20% inkább 50, de nem is ez a lényeg, inkább a "kifogás" részre koncentrálnék. Sajnos tapasztalatból tudom és minden autószerelő alátámasztja ezt, hogy 100-ból 99 autótulaj a legalapvetőbb dolgokkal sincs tisztában. Ők csak azt látják, hogy "Béjemvé háromtizenhat" és azt hiszik, hogy innentől minden sínen van. A valóság meg az, hogy néha még ha alvázszám szerint keresel alkatrészt, akkor is több opció közül lehet választani. Arról meg már nem is beszélek, hogy a boltokban is történhet félrecsomagolás vagy polcról mellényúlás, amiben az Unix, pont a legnépszerűbb bolt, élen jár.
Szóval mit jelent mindez? Egyrészt, ha a tulaj szar alkatrészt hoz (amire nagyon nagy az esély), azzal a szerelő időt bukik. Nem csak a kedvezményt bukja, de az idejét is, ami szintén pénz. Másrészt a tulaj nem fogja megérteni, hogy az ő alkatrésze rossz, mert nem ért hozzá. Hülye hozzá. És neked fog ugatni, meg az interneten lejáratni, hogy milyen szar inkompetens fasz vagy. Erre kinek van szüksége? Senkinek. Ezért kerüljük ezeket. Ellenben ha én rendelek valamit és netán én kapok nem megfelelő alkatrészt, akkor egyszerűen visszaküldöm, fél órán belül kint van egy másik alkatrész és voálá, máris szerelhető az autó, az ügyfél mit sem látott ebből, az időm nem veszett kárba, az ügyfél nem ugat és nem fogom azt olvasni a neten, hogy retardált vagyok más hülyesége miatt. Az élet rögtön szebb.
Ha ez szerinted kifogás... hát akkor szívjál te az ilyen gyökér ügyfelekkel.
"ha nem jó az alkatrész, még mindig hívhat, hogy mást rakjon bele. A minősége meg az én dolgom, arra ő nem vállal felelősséget (egyébként sem)."
De ugye akkor semmi gond azzal, hogy ha az újabb cseréért újból felszámolja a munkadíjat, meg persze fizeted azt is, ha az alkatrészre váró autód feltartja a helyet a műhelyben, csápos emelőn.
De miért futkosnék én, mint megrendelő alkatrészért?
Mennyivel lenne az nekem olcsóbb?
A szaki garanciát vállal a melóért.
Az időmet ki fizetné meg?
#7!
Nézópont kérdése, mert a szerelő mondhatná, hogy neki is üresjárat a futkosás. Szerelő, nem anyagbeszerző.
Az igaz, hogy garanciát vállal a munkáért.
De nem azért, hogy a saját autójával, a munkaidejéből a város másik végére menjen egy gömbfejért vagy egy fékbetétért.
Esetleg úgy csinálja, hogy szétszedi, megrendeli és majd kiszállítják.
Akkor viszont te vagy fölháborodva, hogy a rendelés X összegbe kerül, és a szállítás miatt még 3 nappal tovább áll az autó a műhelyben.
Szóval nem nagyon létezik tökéletes megoldás.
Erre a kérdésre a legjobb példa talán az, amit Attila mondott a bimmergarázsban, hogy ha elmész étterembe oda sem viszed a húst meg a krumplit.
Igen, keresni is szeretnének rajta hisz ez a megélhetési forrásuk, ha pedig valóban igényes akkor meg nem épít be mindenféle összekukázott ócskavasat ami hetek alatt tönkre mehet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!