Szerintetek mennyire szervíz igényes egy 2006os E osztály 320 cdi motoros mercedes-benz?
Hát figyelj, öreg német prémiumautó. Lesz szervizköltsége, ha nem rögtön megvétel után, akkor majd 1-2 éven belül.
Ahogy a kettes írta, legyen nálad fél miska ha befigyelne valami komolyabb probléma, de csak a kopó-fogyó dolgok is kivehetnek a zsebedből százezreket. Ez egy ilyen dolog, ezeknek az autóknak a fenntartása azért annyi amennyi, mert újkorukban 15-20 millióba kerültek. Ha nagyon félsz a fenntartási költségektől, akkor én nem ajánlanám, mert semmi nem garantálja hogy nem jársz rosszkl.
Valószínűleg ritkán lesz gond, de akkor nem olcsó.
Szépen félre kell rá rakosgatni.
De azért nem ez a merci orvosi lova, vannak olyan motorvariációk, amitől mindenkit óva intenek, ez annyira nem gázos.
Manuális váltós?
Ha nem, én inkább a váltóaszervíz költségétől félnék.
Imádhatod, de most a szervizigényességről és probléma-gyakoriságról van szó.
Nem véletlenül zuhannak föld alá a használt Mondeo árak.
Azt a Mondeo generációt én is ismerem, nekem is volt egy évig.
Annál a Merci minden tekintetben jobb lesz, hidd el nekem. Én is szerettem (nagyon szép kék 2,5 V6 benzinesem volt belőle sok extrával), de annyi gondom azóta semelyik autómmal nem volt - pedig volt azóta sok olyan verdám (régi BMW-k [E36, E39, E46), Rover 75 2,5 V6 Crown ami most is megvan, Merci W211 E320 CDi - ez amit te akarsz, annál egy generációval régebbi), aminek van/volt az átlagnál magasabb szervizigénye (és megemlíteném: a Mercinek volt a legkevesebb gondja, pedig abban volt a legtöbb méter, a Rover mellett, mert az is évek óta hibátlan, de abban kevés km is van). Még a BMW-k is kevesebbszer kértek szervizt, pedig az E36-om például elég problémás volt. Az a Mondeo nem egy sikersztori, amikor éppen jó akkor lehet szeretni - én is szerettem - de borzalmasan megbízhatatlan, nekem főleg az elektronikával voltak gondjaim, és az folyamatosan. De például egy mostani munkatársamnak is van ilyen Mondeoja, neki TDCi motorral - ő is már szabadulna tőle, pedig az is nagyon egyben van ránézésre.
Szóval jó csere lesz, esélyes hogy ritkábban lesz gondod azzal a Mercivel mint a Mondeoddal, csak arra figyelj, hogy a Mercinél 1-1 szerviz bár ritkább, de költségesebb lehet. Cserébe nagyságrendekkel jobb autó.
Nagyon vigyázz viszont, hogy ne ex-taxit vegyél. Imádták ezt az autót ezzel a motorral is a budapesti taxisok, nem véletlenül, de rossz ha olyat fogsz ki.
Bocsánat, megkevertem: te is W211-et szeretnél, 2006-ban is az volt még (Kevertem a BMW E60-nal).
Akkor viszont megnyugtathatlak: baromi jó autó. Én 3 évig használtam az enyémet napi szinten, 260e kilométerrel vettem, 315-tel adtam el, leginkább pályát, de azért várost is kapott rendesen, kisebb elektronikai gondok jöttek elő, meg a kopó-fogyó dolgok, egy futómű felújításba azért bele kellett vágnom, az nem volt olcsó, nyilván lehetett volna olcsóbban, de a legjobb minőségű alkatrészeket vettem, Mercibe azt illik.
A Mondeoval össze sem mérhető a kényelem amit nyújt, és ez még a Mercinek az a masszívabb korszaka volt, itt még nincs random recsegés, meg basszusra vibráló ajtókárpitok, mint a legújabb MBUX generációkban.
Persze az van, hogy ezeknek a többsége már sok tulajt látott, és sajnos jellemző, hogy pont azért, mert ez a 320-as motor híresen sokat kibír, amolyan japánautósan leszarja a karbantartást a sokadik tulaj, aztán ezt az autó idővel megbosszulja - mondjuk valamelyik későbbi tulajnál, aki most te lehetsz.
Szóval aranyszabály: az ársáv tetejéről keresgélj, olyat, aminek teljesen követhető az előélete. Persze ezt könnyű mondani, de csak így érdemes ilyen autót venni. (#9 voltam)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!