Szerintetek mennyire szervíz igényes egy 2006os E osztály 320 cdi motoros mercedes-benz?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Hát figyelj, öreg német prémiumautó. Lesz szervizköltsége, ha nem rögtön megvétel után, akkor majd 1-2 éven belül.
Ahogy a kettes írta, legyen nálad fél miska ha befigyelne valami komolyabb probléma, de csak a kopó-fogyó dolgok is kivehetnek a zsebedből százezreket. Ez egy ilyen dolog, ezeknek az autóknak a fenntartása azért annyi amennyi, mert újkorukban 15-20 millióba kerültek. Ha nagyon félsz a fenntartási költségektől, akkor én nem ajánlanám, mert semmi nem garantálja hogy nem jársz rosszkl.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Valószínűleg ritkán lesz gond, de akkor nem olcsó.
Szépen félre kell rá rakosgatni.
De azért nem ez a merci orvosi lova, vannak olyan motorvariációk, amitől mindenkit óva intenek, ez annyira nem gázos.
Manuális váltós?
Ha nem, én inkább a váltóaszervíz költségétől félnék.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Imádhatod, de most a szervizigényességről és probléma-gyakoriságról van szó.
Nem véletlenül zuhannak föld alá a használt Mondeo árak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Azt a Mondeo generációt én is ismerem, nekem is volt egy évig.
Annál a Merci minden tekintetben jobb lesz, hidd el nekem. Én is szerettem (nagyon szép kék 2,5 V6 benzinesem volt belőle sok extrával), de annyi gondom azóta semelyik autómmal nem volt - pedig volt azóta sok olyan verdám (régi BMW-k [E36, E39, E46), Rover 75 2,5 V6 Crown ami most is megvan, Merci W211 E320 CDi - ez amit te akarsz, annál egy generációval régebbi), aminek van/volt az átlagnál magasabb szervizigénye (és megemlíteném: a Mercinek volt a legkevesebb gondja, pedig abban volt a legtöbb méter, a Rover mellett, mert az is évek óta hibátlan, de abban kevés km is van). Még a BMW-k is kevesebbszer kértek szervizt, pedig az E36-om például elég problémás volt. Az a Mondeo nem egy sikersztori, amikor éppen jó akkor lehet szeretni - én is szerettem - de borzalmasan megbízhatatlan, nekem főleg az elektronikával voltak gondjaim, és az folyamatosan. De például egy mostani munkatársamnak is van ilyen Mondeoja, neki TDCi motorral - ő is már szabadulna tőle, pedig az is nagyon egyben van ránézésre.
Szóval jó csere lesz, esélyes hogy ritkábban lesz gondod azzal a Mercivel mint a Mondeoddal, csak arra figyelj, hogy a Mercinél 1-1 szerviz bár ritkább, de költségesebb lehet. Cserébe nagyságrendekkel jobb autó.
Nagyon vigyázz viszont, hogy ne ex-taxit vegyél. Imádták ezt az autót ezzel a motorral is a budapesti taxisok, nem véletlenül, de rossz ha olyat fogsz ki.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Bocsánat, megkevertem: te is W211-et szeretnél, 2006-ban is az volt még (Kevertem a BMW E60-nal).
Akkor viszont megnyugtathatlak: baromi jó autó. Én 3 évig használtam az enyémet napi szinten, 260e kilométerrel vettem, 315-tel adtam el, leginkább pályát, de azért várost is kapott rendesen, kisebb elektronikai gondok jöttek elő, meg a kopó-fogyó dolgok, egy futómű felújításba azért bele kellett vágnom, az nem volt olcsó, nyilván lehetett volna olcsóbban, de a legjobb minőségű alkatrészeket vettem, Mercibe azt illik.
A Mondeoval össze sem mérhető a kényelem amit nyújt, és ez még a Mercinek az a masszívabb korszaka volt, itt még nincs random recsegés, meg basszusra vibráló ajtókárpitok, mint a legújabb MBUX generációkban.
Persze az van, hogy ezeknek a többsége már sok tulajt látott, és sajnos jellemző, hogy pont azért, mert ez a 320-as motor híresen sokat kibír, amolyan japánautósan leszarja a karbantartást a sokadik tulaj, aztán ezt az autó idővel megbosszulja - mondjuk valamelyik későbbi tulajnál, aki most te lehetsz.
Szóval aranyszabály: az ársáv tetejéről keresgélj, olyat, aminek teljesen követhető az előélete. Persze ezt könnyű mondani, de csak így érdemes ilyen autót venni. (#9 voltam)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!