Ki rendezi a káromat, ha egy rolleres nekijön az autómnak?
Jöttem reggel 6ra dolgozni. Sötét van, ködös idő, csepergett az eső is. Az úttestet keresztezi a biciklisek bicikli útja, de nekik van macisajt. Gurul nyugodtan, még 50el sem mentem (nem siettem annyria azért a melóba :D ). Erre hirtelen ennél a szakasznál satuznom kellett egy kva nagyot, mert a rolleres egyszerűen kigurult elém. Elől semmi világítása nem volt. Hátul volt egyetlen piros lámpája, az is alul, de azt előlről ugye nem látom.
Az utóbbi időszakban itt is olvastam több rolleres kérdést, és én is tapasztalom hogy komoly gondot okozhatnak.
Egyrészt mi ez, hogy ők sötétben, ködben világítás nélkül gurulnak??? Miért nem ismerik a kreszt? Egy belépőszintű roller 25 km/-val megy. Ez rengeteg ahhoz, hogy csak úgy kicsapassa az úttestre. Mi van, ha megtöri az autómat? Az nem igazán érdekel ha beszakad a feje, mivel 100%-ban ő lenne a hibás.
De ami talán a legnagyobb kérdés nekem, hogy lehetnek ilyen kibeb*szott felelőtlenek?
Ott tartod, amíg kiér a rendőr.
Aztán jó eséllyel a MABISZ kompenzál, pereskedsz, vagy a lakásbiztosításuk esetleg fedezi.
Polgári per... Ugyanez van a bringásokkal is.
Az a szép, hogy sávokat kapnak az úthálózatból a sokkal több autós kárára, de se hatósági jelzésre nincsenek kötelezve, se kötelező biztosításra, se semmilyen úthasználattal kapcsolatos adóra... Csak úgy grátisz megkapják, és még szabálytalankodnak is. Ha pedig balesetet okoznak, polgári peren tudod a károdat behajtási, ha egyáltalán elkapod, mert sok esetben megpróbálnak gyorsan elslisszolni.
#3, így van.
Ők a leghangosabbak, hogy nekik minden jár, meg hogy menjenek az autósok a bánatba amiért lusták meg szennyeznek, de abba nem gondolnak bele, hogy nekünk mekkora szívás az, hogy a biciklis ott megy ahol az autós.
Fejlettebb országokban a bicikliút fizikailag el van választva az autós forgalomtól, pontosan azért, mert nem valók oda. Hollandiában éltem pár évig, ott például tényleg mindenhova eljutsz biciklivel, még vidéken is van jó bicikliút a mezőkön-szántókon át, de ha te a bicikliút helyett az autóútra mész biciklivel, akkor bizony a holland autós is úgy leüvölti a fejedet hogy csak nézel. Tök jogosan. Na ez az, ami nálunk nincs, vagy ha van, akkor még a bicósnak áll feljebb.
Velem például meg is történt az, hogy egy gyökkettővel egy komplett autósort feltartó biciklisre ráförmedtem, hogy minek kacsázik az autóút közepén ha ott az üres bicikliút, mire a következő lámpánál utolért, beb*szta a külső tükrömet és eltekert át a piroson ahogy illik. Az egy dolog hogy a tükrömnek semmi baja nem lett, de ha mégis lett volna, ilyenkor pont nem tudsz mit tenni, ő még átevickél a piroson, te autóval már nem fogsz, mire zöldet kapsz eltűnt az ember.
Egyébként a segédmotorosokkal is ez a helyzet, rendszáma ugyebár annak sincs, de ugyanúgy centizget az autósorok között a dugóban, ha egyszer véletlenül leveri a tükröd, hát hoppá, a becsületén múlik hogy megáll vagy megy tovább, utolérni fix hogy nem fogod.
De hát ez van, nincs mit tenni, nagyon nyomjuk a "biciklizzé' meg tömegközlekeggyé' te lusta füstölő autós" hozzáállást, de az infrastruktúrát kiépíteni hogy ez egy működő rendszer legyen - na azt már nem, hiszen az már pénzbe kerül. :)
Jó a kerdés!
En is a polgari perre tippelnek.
És nekem is tele a tudatom, mondom ezt ugy hogy bringazok is, szoktam elwktromos rollerral is menni sőt motorral is közlekedek az auto mellett.
Pont tegnap ugyan ez a bicikliút rajta kinnt az elsőbbségadás kötelező nekik a kereszteződésben egy hosszabb lejtős szakaszon. Közepkorú par, nagyon túrabiciklikkel olyan 30-as tempóban erkeztek gurulva a pali teljesen kenyelmes nyugis pozícióban 100% hogy látott, de fel sem merült benne, hogy megadja az elsőbbséget. Amikor eszrevettem őket, még hosszúmasodpercei lettek volna reagalni a forgalmi helyzetre, de semmi. Nezem a kezét, rá se tette a fékre. Na bmeg... Konkrétan valami mozdonynak kepzelhette magát vagy en nem tudom, de hogy nem féltik az eletüket es testi épségüket az szamomra is meglepő! Szerintem ez olyan ökoterrorista hozzáállás, hogy en most annyira zöld vagyok a bringámmal, hogy takarodj az utamból... Dombnak fel megertenem, de igy... pffff Azt hagyjuk is, hogy ha beleesnek abba a hibaba, hogy feltételeznem a kresz betartasat, vagy ne adj isten figyelmetlen lennek, akkor most lenne egy ket szemelyi sérülttel járó balesetem es még ők kaffognanak! (jobb esetben)
#6 - Bicikliseknél is megvan az a réteg, akik egyáltalán nem tudnak elég jól biciklizni (nem tudnak egyenesen menni, folyamatosan kacsáznak, kiszámíthatatlanul elvesztik az egyensúlyukat, vagy szimplán nincsenek kondiban és gyökkettővel mennek hullafáradtan), és sokan mégis így kimennek az autók közé. Ilyenkor van az, hogy én nem előzöm meg ameddig nincs biztosan annyi hely mellette hogy semmiképpen nem tud beesni elém, és akkor a kocsisor nekem dudál hátulról, hogy miért megyünk öttel.
Az meg a másik, hogy a KRESZ szabályait sok közülük olyan szinten nem ismeri, hogy az már rendesen veszélyes.
Olyan is van, aki ismeri, de biciklivel valahogy nem éri hogy rá is vonatkozna, úgy átmegy a piroson mintha ott se lenne a lámpa, aztán ha ledudálod még neki áll feljebb hogy te mit dudálsz.
Követelni kellene, hogy végre legyen kötelező a rendszám a bringásoknak,
az összes hülye járdán szambázónak is.
A minap egy barom kerékpáros majdnem kiterített a járdán, legalább 50-nel száguldozott az állattya, és még neki állt följebb.
Vigyázni kell a visszatartással, mert ha megmarkolod, és ő nem akar maradni, akkor önbíráskodás miatt téged vesznek elő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!