Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyi időbe telik egy kocsi...

Mennyi időbe telik egy kocsi legyártása kb? Vagy egy nap alatt mennyi autót gyártanak?

Figyelt kérdés
2021. okt. 24. 11:16
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
47%
Össz-vissz pár óra, a lemezformálástól a fényszóró beállításáig. Naponta több száz autó is le jöhet a gyártósorokról.
2021. okt. 24. 11:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%

Nehéz meghatározni. Ga azt vesszük, egy gyártósoron napont mennyi autó készül el, akkor egyre csak néhány perc jut.

De ha a legutolsó kis csavarig lebontva számoljuk, akkor több nap.

2021. okt. 24. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
96%

Ezt nem lehet megmondani.

Mert az utolsó csavar, kábelköteg, szélvédő, műanyag, gumi, vasdarab mint beszállítók által gyártott alkatrész.

Na most ezekből az automata gépsor elég hamar össze rakja az autót.

Azt esetleg meglehet tudni hogy mennyi idő alatt szerelik össze.

2021. okt. 24. 11:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
94%
Vannak kis gyárak ahol több nap, akár hét - meg nagyobbak, ahol 10-20 másodpercenként lejön egy autó a sorról. A győri Audiban mikor nagyon csúcsra járatták tudtak 2 napos teljes munkafolyamatot, de a hazai gyárak összeszerelő üzemek, szóval ehhez ott kell minden előre legyártott alkatrésznek állni a soron és csak össze kell hegeszteni meg csavarozni. Az a valódi logisztika, nem az, hogy a munkásnak milyen gyorsan jár a keze.
2021. okt. 24. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
100%

Kérdés, hogy honnan indítjuk a "stopperórát"? Mi számít bele a gyártásba? Az nyilván igen, hogy a győri Audi gyártósoron összerakják az autót. Itt napokról beszélünk elejétől a végéig egy konkrét autóra, ha pedig a termelékenységet nézzük akkor átlagosan 2-3 percenként el tud készülni egy autó. De ide készen érkeznek az alkatrészek.

Egy acél alkatrész elkészültét pl. honnan számoljuk? Onnan, hogy az azt gyártó üzembe megérkezik az alapanyag? Onnan, hogy az olvasztóban finomítják a vasércet? Onnan, hogy a vasércet kibányásszák? Na és a bőrkárpitot (tudom, ma már nem valódi bőrt használnak sok helyen)? Az akkortól indul, amikor megszületik a szarvasmarha? Vagy amikor levágják? Vagy amikor feldolgozzák a bőrt? És a faberakás? Az önmagában évtizedekbe telhet, mire a megnő a fa.

De tekintsünk el a természetes anyagoktól (fa, bőr stb.) Ha úgy nézzük, hogy a bányából, olajkútból, újrahasznosított alapanyagok esetén a hulladék "kidobásától" mennyi idő telik el mire konkrétan az a "részecske" beépül egy kész autóba, akkor hónapokról beszéhetünk.

2021. okt. 24. 13:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:

A Skoda azt nyilatkozta tavaly, hogy napi 3600 autót tudnak gyártani ami azt jelenti, hogy percenként legördül egy a gyártósorról.

Értelemszerűen ez nem azt jelenti, hogy 1 perc alatt kész van egy autó.

2021. okt. 24. 15:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

Hasonlót írtam rövidebben, minta az 5.

De végsősoron akár 30 millió évre is visszamehetünk.

2021. okt. 24. 15:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

Nagyban függ attól milyen autóról van szó.

Egy Fiesta-ból terveznek gyártani évente akár 3-400.000 db-ot is. Míg egy Land Roverből 50-60.000-et akár, innen már csak egy osztás. És természetesen ez csak az, amilyen ütemben elkészülnek egymás után az autók.

A gyárban mondjuk a sor elejétől a végéig pár óra akár. Ellenben, ha Tier I beszállítótól nézzük, akkor pár nap - 1-1,5 hét, Tier II-től már több, mint egy hónap. Lejjebb meg már elég nehéz értelmezni

2021. okt. 24. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
Szia. Én a Magyar Suzuki zrt nél dolgoztam 6 évet. 1 perc alatt gyártottunk le 1 autót. De persze mire az autó végig megy különböző szalagokon és üzemeken (prés, festő, hegesztő, szerelő üzem) az persze több óra. Csak a szerelő üzemben tölt el az autó kb 1 órát. De ha a legyártást nézzünk az percenként van.
2021. okt. 24. 17:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
Rendkívül hosszú a gyártósor, vagy hogy mondják ennek. Ami a lényeg, hogy a végén mennyi autó gurul le. Ezt tudják szabályozni. Mostanában a chiphiány miatt nagyon takarékon gyártanak, egyszerűen nincs elég chip, a fele kapacitást sem használják ki. A Mlada Bodeslavi Skoda gyár egyébkénr egy gigantikus egység, szerintem a világ egyik legnagyobb autógyára. A győri Audi pedig hivatalosan is a világ legnagyobb motorgyára :)
2021. okt. 24. 22:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!