Egy jelentős olajfogyasztású autó vajon mennyi ideig bírhatja még így hogy eszi az olajat, de töltögetem rá?
Megbontás nélkül is rá lehet jönni, miért eszi az olajat.
Ha jó a hengerekben a kompresszió, akkor olajleválasztó baja van.
Nálam is ilyen baj volt, de "gyanús" volt, hogy viszont ment az autó, mint a mérgezett egér.
Általában a szelepfedélre bízzák az olajleválasztást, kb 1996 óta szeretnek evvel játszani a gyártók, főleg a németek.
Ha az olaj az egéstérbe jut, az idővel a katalizátort tönkreteheti. A motornak míg az olaj el nem fogy, nem lesz baja. Figyeld a szintet.
Egy dolgot kerülj el: a rátöltögetést.
Az olajban, szűrőben felhalmozódott kormot és kopadékokat időnként el kell távolítani, az olajat le kell cserélni.
Ha viszont olaj csepeg a vizsgabiztos fejére, az nem lesz jó pont a műszakin.
"Tudom előveszed a varázsgömböt blabla, de biztos van valami kb. szám"
1 és 500ezer km között
Ha csak valamelyik szelepszárszimeringnél eszi az olajat akkor maga a motor elmegy az idők végezetéig kis túlzással. :)
Az olaj és szűrőcseréket valóban tartsd be 10e km-enként ugyanúgy.
Megeszi az olajat vagy elfolyik? Mert nem mindegy.
Egyik ismerősöm sem foglalkozott vele mert spórolni akart a szervizen, pedig csak egy szelepfedél tömítést kellett volna cserélni. A tömítés eresztette az olajat ráadásul pont a kipufogó feletti részen, az ráfolyott a forró kipufogócsőre. Először csak füstölt aztán kigyulladt a kocsi. Nagyon megérte neki megspórolni azt a párezer forintot :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!